DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Beste DSP voor kosten, kan op afstand worden afgesteld door een tuner?

6.5K views 31 replies 15 participants last post by  thebreadsticks  
#1 ·
Ik wil 2 auto's laten uitrusten met DSP's. Beide zullen zeer mooie SQ-versterkers hebben, die meer dan 6 kanalen zullen aansturen. Ik wil de achterdeurvulling, mogelijk de achterste plank en ook de subwoofers in de kofferbak aansturen. Ik kan en wil de hoofdpijn niet. Ik zie hier en heb het gevoel dat het afstellen van mijn eigen DSP's in de systemen niet iets is dat ik zelf wil doen. Ik wil iets dat een tuner op afstand voor mij kan afstellen. Ik kan geen tuner vinden tegen een redelijke prijs in Metro Atlanta Ga, waar ik ben. (Tenzij iemand er een is of er een kent??)

Dus geef ons wat ervaringsinfo over wat het BESTE is:

- Waarde van een redelijke, onder de $1000 kostende, nieuwe/gebruikte DSP (inclusief benodigde accessoires).

- Best klinkende SQ DSP

- Kan op afstand worden afgesteld door een tuner tegen een redelijke prijs.

- Welke/welke Remote Tuner zou goed zijn om af te stellen.

- Niet DSP moeilijk te installeren met een fabriekssysteem waarin aftermarket versterker(s) worden geĂŻnstalleerd.

Ik heb veel threads gezien over welke DSP? Maar slechts een paar berichten vermelden Remote tune opties die helpen. Als er een paar threads zijn die ik gemist heb, sorry, maar laat het me weten, want ik heb gezocht. Ik zag dat één tuner, waarvan werd gezegd dat hij goed was, een aanbetaling van $3500 vroeg voor apparatuur die zou worden terugbetaald. Dat is niet iets wat ik wil doen. Alle en alles zouden worden gewaardeerd, want ik denk dat veel anderen die het niet zelf willen doen, deze info ook willen. BEDANKT!

#2 ·
Ik wil 2 auto's laten uitrusten met DSP's. Beide zullen zeer mooie SQ-versterkers hebben, die meer dan 6 kanalen zullen aansturen. Ik wil de achterdeurvulling, misschien de achterste plank en ook de subwoofers in de kofferbak aansturen. Ik kan en wil de hoofdpijn niet. Ik zie hier en heb het gevoel dat het afstellen van mijn eigen DSP's in de systemen niet iets is wat ik zelf wil doen. Ik wil iets dat een tuner op afstand voor mij kan afstellen. Ik kan geen tuner vinden tegen een redelijke prijs in Metro Atlanta Ga, waar ik ben. (Tenzij iemand er een is of er een kent??)

Dus geef ons wat ervaringsinfo over wat het BESTE is:

- Waarde van een redelijke DSP van minder dan $1000, nieuw/gebruikt (inclusief benodigde accessoires).

- Beste SQ-klinkende DSP

- Kan op afstand worden afgesteld door een tuner tegen een redelijke prijs.

- Welke/welke remote tuner zou goed zijn om af te stellen.

- Niet DSP moeilijk te installeren met een fabriekssysteem dat aftermarket versterker(s) krijgt.

Ik heb veel threads gezien over welke DSP? Maar slechts een paar berichten vermelden opties voor afstemming op afstand die helpen. Als er een paar threads zijn die ik heb gemist, sorry, maar laat het me weten, want ik heb gezocht. Ik zag dat een tuner waarvan werd gezegd dat hij goed was, een aanbetaling van $3500 vroeg voor apparatuur die zou worden terugbetaald. Dat is niet iets wat ik wil doen. Alle en alles zouden worden gewaardeerd, want ik denk dat veel anderen die het niet zelf willen doen, deze info ook willen. BEDANKT!
Er zijn maar 2 remote tuners die ik zelfs maar zou overwegen. De eerste keuze voor mij zou de persoon zijn voor wie je de aanbetaling niet wilt betalen. De tweede zou Nick Appicella zijn met ResoNix en Apicella Auto Sound. Je hebt je eigen microfoon en laptop nodig met Nick's remote tune en het zal meer interactie en feedback van je vergen, maar zijn remote tune is erg goed.

Kijk voor DSP naar Helix, Mosconi, Arc, Zapco, MiniDSP. Ik weet zeker dat ik er een of twee mis.

#12 ·
Ten tweede zou Nick Appicella zijn met ResoNix en Apicella Auto Sound. Je hebt je eigen microfoon en laptop nodig met Nick's remote tune en het zal meer interactie en feedback van je vergen, maar zijn remote tune is erg goed.
Nick verklaarde in de SQOLOGY-podcast dat hij geen remote tunes meer doet en verwijst mensen naar Jeffrey Hald @ Total Tuning.

#3 ·
Je kunt er ook aan toevoegen dat sommige van de remote tuners alleen bepaalde apparatuur willen aanraken. Als je eenmaal hebt bepaald wie je leuk vindt, zou ik contact met hen opnemen om hun proces en voorkeur voor apparatuur en software te begrijpen. Sommigen vragen misschien om bepaalde basisdingen te doen vóór de sessie, wat betekent dat sommige remote tuners ook niet willen werken met iemand die totaal groen is voor dsp en dat er geen enkele instelling is aangeraakt vóór de sessie.

#4 ·
Bekijk de Helix DSP, die hier en met reden de favoriet lijkt te zijn, en neem dan contact op met Helix (USA) om te zien of ze je kunnen doorverwijzen naar een geautoriseerde/getrainde tuner bij jou in de buurt.

Ik heb mijn auto tijdens mijn verschillende iteraties door twee verschillende (lokale) mensen laten tunen en kon meekijken en meedoen. Ze hadden allebei veel microfoons en andere apparatuur, die ik niet bezit en waarvan ik aanneem dat jij ze ook niet bezit, dus voor mij is een persoonlijke fysieke Tune mijn voorkeur...

#7 ·
Ik heb ongeveer 12 jaar geleden een bitone van een man gekregen. Hij betaalde voor zijn spullen, maar de installatie werd gratis gedaan door een winkel. Ze lieten een Audison/Hertz vertegenwoordiger helemaal uit BC invliegen voor de bitone tuning. Ze hebben echt alles in die auto gegooid en hem bijna volledig gedemonteerd voor een super-ocd dempingsniveau en het verbouwen van panelen, alleen om het systeem een paar weken later te demonteren. De eigenaar van de auto klaagde dat zijn Integra niet meer zo snel en wendbaar was als vroeger en werd boos toen de winkel de auto wilde lenen voor meetings/wedstrijden, wat de deal was. Hij besloot ook dat hij ineens van driften hield. Op de een of andere manier deed het zien van een remote tuner me denken aan die klootzak en zijn verhaal lol!

#8 ·
Ik heb ongeveer 12 jaar geleden een bitone van een man gekregen. Hij betaalde voor zijn spullen, maar de installatie werd gratis gedaan door een winkel. Ze lieten een Audison/Hertz vertegenwoordiger helemaal uit BC invliegen voor de bitone tuning. Ze hebben echt alles in die auto gegooid en hem bijna volledig gedemonteerd voor een super-ocd dempingsniveau en het verbouwen van panelen, alleen om het systeem een paar weken later te demonteren. De auto-eigenaar klaagde dat zijn Integra niet meer zo snel en wendbaar was als vroeger en werd boos toen de winkel de auto wilde lenen voor meetings/wedstrijden, wat de deal was. Hij besloot ook dat hij ineens van driften hield. Op de een of andere manier deed de remote tuner me aan die klootzak en zijn verhaal denken lol!
Dit is raar waarmee je dit verbindt en dat verhaal? Ook waarom heb je dit als hulp gepost? lol!

#18 ·
Ik wil iedereen bedanken die tot nu toe relevante info en hulp heeft gepost. Om een paar dingen op te helderen. Ik wil beginnen met de voordeur, achterdeur, koffersub en eventueel center. Dus ik wilde nog steeds in staat zijn om kanalen toe te voegen als ik dat wilde.

Een paar mensen noemden de Helix DSP. Dus welk model Helix? Ik heb gekeken en het lijkt erop dat ze er een paar hebben. Nogmaals, ik zoek iets dat niet zo duur is om te kopen.

Ik ben een beetje bezorgd over een paar berichten waarin stond dat de tuner het gevoel had dat ze helemaal opnieuw begonnen. Ik ben niet bedreven in het instellen van de Tune, daarom wilde ik dat iemand met ervaring het voor me deed. Wat zou als voorbereid of onvoorbereid worden beschouwd? Wat zou er vooraf gedaan moeten worden?

#19 ·
Wil iedereen bedanken die tot nu toe relevante info en hulp heeft gepost. Om een paar dingen op te helderen. Ik wil beginnen met de voordeur, achterdeur, koffersub en eventueel het midden. Dus ik wilde in staat zijn om kanalen toe te voegen als ik dat wilde.

Een paar mensen noemden de Helix DSP. Dus welk model Helix? Ik heb gekeken en het lijkt erop dat ze er een paar hebben. Nogmaals, ik zoek iets dat niet zo duur is om te kopen.

Ik ben een beetje bezorgd over sommige berichten die zeggen dat de tuner het gevoel had dat ze helemaal opnieuw begonnen. Ik ben niet bedreven in het instellen van de Tune, daarom wilde ik iemand die ervaren is om het voor mij te laten doen. Wat zou als voorbereid of onvoorbereid worden beschouwd? Wat zou er vooraf gedaan moeten worden?
Er staat momenteel een Helix DSP Pro MK2 in de rubriek. Als je 8 kanalen nodig hebt, de Helix DSP 3s, 10 Channel DSP Pro Mk3. Ik weet niet zeker wat de DSP 3s kosten, maar ik heb $1050 lokaal betaald voor mijn Pro MK3. Als je vanuit het buitenland wilt kopen, kunnen ze goedkoper zijn.

Wat betreft niet voorbereid, ik zou aannemen dat de installatie niet in orde is, geen microfoon of laptop is ingesteld en klaar is.

#27 ·
Image

#29 ·
Terug naar het onderwerp:

Neem contact op met Miguel van Waveform Tuning. Hij woont in Florida en reist naar u toe en kan al uw ontwerpvragen beantwoorden. Het klinkt alsof u iemand nodig heeft om het tunen van begin tot eind af te handelen, alle apparatuur te leveren, en hij kan tunen met elke DSP van Helix, Arc, JL, Mosconi en meer. Miguel is uw man.