DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Jak tworzyć krzywe domowe?

13K views 54 replies 9 participants last post by  sqnut  
#1 ·
Widziałem, jak robiło to kilka osób, ale nie widziałem jasnego opisu, jak to się robi. Chcę stworzyć krzywe mojej idealnej odpowiedzi średnicy, średniego basu itp. i zaimportować je do REW. Mogę stworzyć prosty plik tekstowy z częstotliwością/amplitudą, ale są do bani, lol.

Oto strona w dzienniku budowy Jazzy'ego (niesamowitego) pokazująca, co chcę zrobić:

http://www.diymobileaudio.com/forum...y/135023-2002-vw-golf-stealth-sq-build-engineering-students-perspective-11.html

Chyba muszę przejść do Excela i narysować to za pomocą podanego równania, ale nawet nie wiem, od czego zacząć. Jakakolwiek pomoc?
 
#2 ·
Odniosłem mały sukces w rozwiązaniu tego problemu. Użytkownik jtalden na HomeTheaterShack stworzył aplikację arkusza kalkulacyjnego, która pomaga tworzyć pliki tekstowe, ale obsługuje tylko HP lub LP w oparciu o pojedynczą częstotliwość. Aby to obejść, najpierw stworzyłem HP i skopiowałem te wartości, a następnie wprowadziłem moje wartości LP i szukałem amplitudy, w której się "wyrównywały" i skopiowałem tylko te częstotliwości, aby połączyć je z częścią HP pliku tekstowego. To trochę PITA, ale działa bardzo dobrze, jeśli masz dużą przepustowość. Jeśli pracujesz tylko z wąskim zakresem, trudno jest znaleźć "punkt scalania" bez zniekształcania wykresu. Przykład: moja krzywa midbasu jest przesunięta o około 0,02 dB przy 122 Hz, ponieważ to najbliższa wartość, jaką mogłem uzyskać. Żaden wielki problem.

Wątek nosi tytuł "REW for active crossover measurement" z końca 2011 roku, jeśli ktoś chce go wyszukać na HTS.

Przesłałem kilka krzywych na wypadek, gdyby ktoś ich chciał. Średni zakres to 300-5k z nachyleniami 4. rzędu L-R na obu końcach, a midbas to 50-300 te same nachylenia.
 

Attachments

#4 ·
Otwórz notatnik i pisz. Użyj odstępu 1/6 oktawy. Oprogramowanie ekstrapoluje liczby pomiędzy ;)

Tapaaatalk!!
Jeśli więc udostępniłbym moją FR przy 1/3 oktawy wraz z punktami xover, nachyleniami, wzmocnieniem na każdym kanale itp., mógłbyś to włożyć do swojego procesora i uzyskać dźwięk, który jest w pewnym stopniu podobny do tego, który mam. Oczywiście samochody, sprzęt i miejsca instalacji są różne, ale mimo wszystko. Jako krzywa domowa / punkt wyjścia może to zadziałać.

Przestałem mierzyć kilka lat temu i całe moje strojenie odbywa się na słuch. Jasne, upadłem na twarz około miliona razy, ale ostatecznie strojenie stało się instynktowne. Jeśli nic innego, to inny dźwięk do doświadczenia i zabrania go ze sobą w samochodzie.

Jestem gotowy, aby wyciągnąć mój miernik spl i zmierzyć, z wyjątkiem tego, że nie mam ścieżek białego szumu dla 20-200 Hz. Dysk strojenia Hana zaczyna się dopiero od 200 Hz. Wiem, że jest to bardzo nienaukowe i istnieje mnóstwo zmiennych, które będą różne w każdym samochodzie, ale tak, byłoby fajnie udostępnić ogólną odpowiedź systemu i zobaczyć, jak to się sprawdza w różnych samochodach.........jako podstawowy punkt wyjścia:)
 
#10 ·
Cześć SPLEclipse!

Najnowsza wersja Room EQ Wizard (V5.00 30 stycznia 2011) pozwala ustawić krzywą docelową górnoprzepustową w module EQ w zakresie od 5 Hz do 5 kHz. Jest to "nowa" funkcja, o której nie wiedziałem, ponieważ używałem starszej wersji, dlatego zbudowałem moje krzywe domowe za pomocą programu Excel i równania zawartego na zdjęciu poniżej. Gorąco polecam użycie albo tej wbudowanej funkcji REW, albo wypróbowanie metody Hanatsu, którą wcześniej zasugerował. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o mojej metodzie, postaram się trochę wyjaśnić, ale wymaga to trochę detektywistycznej pracy w programie Excel i nie jest łatwe dla początkujących.

Image


Znalazłem powyższe równanie w Texas Instruments - Basic Introduction to Filters na stronie 13 i zmodyfikowałem je trochę. Całe równanie jest podniesione do kwadratu, ponieważ filtr Linkwitza-Rileya 4. rzędu to dwa filtry Bessela 2. rzędu nałożone na siebie. Dla zmiennej n użyj liczby 2. Dla zmiennej fo użyj częstotliwości podziału (na przykład 300 dla 300 Hz). Zmienna X jest zmienną niezależną (jak na wykresie X-Y). Wartości Y zostaną wyświetlone w decybelach i możesz umieścić wartości w pliku tekstowym "krzywa domowa".

Wiem, że to trochę skomplikowane, ale zadawaj pytania, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Mogę wyjaśnić więcej i dodać więcej zrzutów ekranu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
 
#11 ·
^^^Dzięki Jazzi (przepraszam, że wcześniej źle to napisałem)! Zapomniałem, że REW może przedstawić krzywą górnoprzepustową, to coś, czego używałem wcześniej, ale zapomniałem gdzieś po drodze z bardziej skomplikowanymi krzywymi domowymi.

Myślę, że punktem zapalnym dla mnie jest używanie Excela do wypluwania liczb i nad tym po prostu będę musiał popracować. Muszę przyznać, że masz talent, jeśli chodzi o te równania; ma to dla mnie sens, ale nie jest to coś, co mógłbym zrobić sam.

Nad czym pracuję, to zrobienie małego kroku wstecz. Łatwo jest ustawić każdy głośnik tak, aby był "wystarczająco blisko" ideału, a następnie po prostu zniwelować odpowiedź za pomocą ogólnej krzywej domowej i wypchnąć biquady do moich minidsp. Chociaż wyobrażam sobie, że może to działać przez większość czasu, moje zmierzone wyniki i subiektywne wrażenia były w większości dobre, ale czasami mierne. Więc... z twoją inspiracją (i ostatnim zwariowanym zachowaniem z moim minidsp, zobacz mój wątek "Wygrywam za najwięcej zniekształceń") wracam i zaczynam na bardziej podstawowym poziomie, zwracając uwagę na to, co naprawdę robi każdy indywidualny przetwornik.
 
#13 ·
Musisz znaleźć technikę pomiarową, która koreluje z tym, co słyszysz. Przy niskich częstotliwościach (poniżej 200-300 Hz) nie ma większego znaczenia, jak umieścisz mikrofon, czy jesteś w samochodzie, czy nie, średnie przestrzenne itp. W zakresie średniotonowym i wysokotonowym krytyczne jest, jak mierzysz i uśredniasz, ponieważ będzie to miało wpływ na docelową odpowiedź. Wykonuję 8 pomiarów uśredniających, siedząc w samochodzie. Jeśli mierzę lewy zakres średniotonowy, wykonuję 5 pomiarów z mikrofonem wokół lewego ucha i 3 pomiary wokół prawego ucha. Jeśli mierzę prawą stronę, wykonuję 6 pomiarów z mikrofonem wokół prawego ucha i 2 pomiary wokół lewego ucha. To generalnie działa u mnie najlepiej, uwzględnia przesłuch. Właściwie odtworzyłem tę technikę z centralnego etapu, słuchając szumu różowego.
 
#14 · (Edited)
Ok, zaczynamy. Na początek, szacun dla wszystkich, którzy mierzą. Zajęło mi godzinę, żeby zrobić 4 zestawy odczytów odpowiedzi, które potem uśredniłem. To nie jest odczyt z mojego głównego samochodu, ponieważ mój bit10 w końcu odmówił posłuszeństwa w zeszły weekend. Nigdy nie zabrałem się za zrobienie FR dla Forda, nigdy nie myślałem, że będzie mi to potrzebne. Przydałoby się podczas ustawiania mojego nowego procesora, jeśli i kiedy to nastąpi.

Na razie mam więc tylko samochód żony, który ma 2-drożny + sub aktywny z p-80rsII. Średnie to Polk Audio MM6501, a głośnik wysokotonowy to klon Vifa XT25, który był dostarczany z SR6500. Wzmacniacze to Polk Audio, a sub to 10" ID w zamkniętej obudowie 1cuft. Samochód to mały hatchback. Jest różnica dzień i noc w zakresie kontroli i rozdzielczości między p80 a pełnym procesorem.

Ale o dziwo udało mi się ustawić całkiem przyzwoitą linię bazową. Niektóre częstotliwości się wyróżniają i wymagają korekty, gdzie nie mam kontroli, np. 160, 600, 1 khz, 1,6 khz i 4khz. Dostosowałem je w zmierzonej odpowiedzi poniżej, w oparciu o to, co słyszę. Sub i mid bass skrzyżowane przy 50 Hz z subem na zboczu 30db, a średnie na 24db/okt. Średnie i głośnik wysokotonowy skrzyżowane przy 3 kHz, zbocze 24db dookoła. Głośniki wysokotonowe są obcięte o 6db.

1. Ustaw podstawową głośność do pomiaru za pomocą nieskorelowanego toru pn. HU ustawione na 54/62, a zmierzony poziom wynosił 80db. Szumy otoczenia / podłogi wynosiły 31 db.

Zmierzona odpowiedź jest następująca:

20 Hz - 86db
25 Hz - 88db
30 Hz - 89db
40 Hz - 90db
50 Hz - 90db
60 Hz - 88db
80 Hz - 82db
100 Hz - 83db
125 Hz - 81db
160 Hz - 79db
200 Hz - 78db
250 Hz - 82db
315 Hz - 84db
400 Hz - 84db
500 Hz - 86db
600 Hz - 85db
800 Hz - 84db
1khz - 84db
1,25khz - 80db
1,6khz - 76db
2khz - 74db
2,5khz - 71 khz
3khz - 67db
4khz - 61db
5khz - 62db
6khz - 58db
8khz - 60db
10khz - 60db
12khz - 57db
16khz - 52db

W moim samochodzie to całkiem przyzwoita linia bazowa (na kilka dni strojenia). Jestem ciekaw, jak to wypadnie w Twoim pojeździe. Czekam na komentarze. Kiedy już to ustawisz, jeśli możesz opisać, co brzmi dobrze, a co źle, możemy spróbować to trochę dopracować.

Mam nadzieję, że dobrze się bawicie ;)
 
#17 ·
Ok, zaczynamy. Po pierwsze, szacunek dla wszystkich, którzy mierzą. Zajęło mi godzinę, aby wykonać 4 zestawy odczytów odpowiedzi, które następnie uśredniłem. To nie jest odczyt z mojego głównego samochodu, ponieważ mój bit10 w końcu zakończył żywot w zeszły weekend. Nigdy nie udało mi się zrobić FR dla Forda, nigdy nie myślałem, że będę tego potrzebował. Pomogłoby to podczas ustawiania mojego nowego procesora, jeśli i kiedy to nastąpi.

Na razie mam więc tylko samochód żony, który ma 2+sub aktywny z p-80rsII. Średnie to Polk Audio MM6501, a głośnik wysokotonowy to klon vifa XT25, który był dostarczany z SR6500. Wzmacniacze to Polk Audio, a subwoofer to 10" ID w uszczelnionej obudowie o pojemności 1cuft. Samochód to mały hatchback. Istnieje różnica między dniem a nocą w zakresie kontroli i rozdzielczości między p80 a pełnym procesorem.

Ale o dziwo udało mi się ustawić całkiem przyzwoitą linię bazową. Niektóre częstotliwości się wyróżniają i wymagają korekty, czy to nie mam kontroli, 160, 600, 1 kHz, 1,6 kHz i 4 kHz. Dostosowałem je w zmierzonej odpowiedzi poniżej. Sub i midbass skrzyżowane przy 50 Hz z subem na zboczu 30 dB, a średnie przy 24 dB/okt. Średnie i głośnik wysokotonowy skrzyżowane przy 3 kHz, zbocze 24 dB dookoła.

1. Ustaw podstawową głośność do pomiaru za pomocą nieskorelowanego toru pn. HU ustawione na 54/62, a zmierzony poziom wynosił 80 dB.

Zmierzona odpowiedź jest następująca:

20 Hz - 86 dB
25 Hz - 88 dB
30 Hz - 89 dB
40 Hz - 90 dB
50 Hz - 90 dB
60 Hz - 88 dB
80 Hz - 82 dB
100 Hz - 83 dB'
125 Hz - 81 dB
160 Hz - 79 dB
200 Hz - 78 dB
250 Hz - 82 dB
315 Hz - 84 dB
400 Hz - 84 dB
500 Hz - 86 dB
600 Hz - 85 dB
800 Hz - 84 dB
1 kHz - 84 dB
1,25 kHz - 80 dB
1,6 kHz - 76 dB
2 kHz - 74 dB
2,5 kHz - 71 kHz
3 kHz - 67 dB
4 kHz - 62 dB
5 kHz - 63 dB
6 kHz - 60 dB
8 kHz - 61 dB
10 kHz - 60 dB
12 kHz - 57 dB
16 kHz - 52 dB

W moim samochodzie to całkiem przyzwoita linia bazowa (na kilka dni strojenia). Jestem ciekaw, jak to wypadnie w Twoim pojeździe. Czekam na komentarze. Kiedy już to ustawisz, jeśli możesz opisać, co brzmi dobrze, a co źle, możemy spróbować to trochę dopracować.

Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić;)
Każdy, kto chce tego spróbować, może skopiować poniższe do pliku tekstowego. Sformatowałem to tak, aby REW mogło to odczytać i nieco obniżyłem skalę dB, aby łatwiej było uzyskać ten sam poziom co pomiary. Spróbuję tego później po południu... Jestem ciekaw, jak brzmi ten szczyt w średnicy.

20 26
25 28
30 29
40 30
50 30
60 28
80 22
100 23
125 21
160 19
200 18
250 22
315 24
400 24
500 26
600 25
800 24
1000 24
1250 20
1600 16
2000 14
2500 11
3000 7
4000 2
5000 3
6000 0
8000 01
10000 0
12000 -7
16000 -2
 
#18 · (Edited)
Kilka rzeczy, które wyróżniają się z FR:

1. 40-200: Występuje spadek 12 dB od 40-200. Nie jestem fanem basu i z przetwornikami w fazie to wystarczająco basu dla mnie. Jeśli czujesz, że chcesz więcej, podnieś 40-50 Hz trochę, a następnie 100. Lub możesz spróbować zrolować górny koniec, aby uzyskać nieco ciemniejszy dźwięk, więcej na ten temat później. 50 Hz to masa w twojej podstawie, a 100 Hz to energia. Chcesz dobrej równowagi między tymi dwoma. 80 Hz i 200 Hz oba nadmuchują twój bas, ale na różne sposoby. 160 Hz jest krytyczne, trochę więcej i jest za tłuste, trochę za mało i jest cienkie jak papier. Mac wbił mi to do głowy :). Chcesz po prostu wystarczająco dużo dolnego końca. Nadmiar zacznie maskować przejrzystość i zamulać dźwięk.

2. 200-1 kHz: Od 200 w górę występuje wzrost odpowiedzi o 5 do 6 dB do około 1 kHz. Ten wzrost ustawia wejście do zakresów średnich częstotliwości. Ten zakres jest niezbędny do dodania przejrzystości dźwiękowi. 300 Hz to dolny koniec dla żeńskich wokali i daje moc męskim wokalom. 400 Hz dodaje plew do dźwięku, podobnie jak 4 kHz na górze, ziarniste wokale. 500 Hz to miejsce, w którym naprawdę zaczynasz słyszeć przejrzystość, na moim eq jest to najmniej obcięte. Jeśli atak na perkusję brzmi drzewnie i matowo, spróbuj trochę podnieść 600.

Zakres 500-800, jeśli jest przegotowany, sprawi, że dźwięk będzie cienki, hokny, telefoniczny. 1 kHz jest świetny dla dynamiki. Spróbuję utrzymać 1 kHz nieco wyżej niż 800 i 1,2. Jest świetny dla harmonicznych twojego średniego basu, zatrzask, którego szukasz, zaczyna się w zakresie 600-1 kHz. Zacznę rolować odpowiedź 1,2 kHz i dalej.

3. 1,25-5 kHz: Uważaj na 1,6 kHz. Jest to typowy szczyt w większości konfiguracji i chcesz tu ciąć. 1,6 sprawia, że dźwięk jest piskliwy, ostry, jakkolwiek chcesz to nazwać. Obciąłbym 1,6 agresywnie, a następnie spłaszczył opadającą odpowiedź przy 2, zanim ponownie ją zrolował. 3 i 4 trzeba tylko obciąć do punktu, w którym nie są obraźliwe i nie tracisz przejrzystości. Wzmacnianie tutaj nigdy nie działa, kropka. Spróbuj otworzyć trochę przy 5 kHz w stosunku do 4 kHz. 3 kHz dodaje plew do dźwięku. Jeśli chcesz, aby twój dźwięk był mniej ziarnisty, obetnij przy 400 i 4 kHz.

4. 5-15 kHz: Występuje tu duży spadek. Jestem pewien, że częściowo z powodu spadku sprzętu. Ścieżki PN brzmią mocno uchem do około 15 kHz, mimo że zmierzone liczby maleją. więc to musi być sprzęt. Pamiętaj o tym, korelując moje pomiary. Użyj 6-10 kHz do zarządzania sybilancją. Używam 12 kHz i wyżej jak kontroli jasności w telewizorze. Bardziej stromy spadek oznacza nieco ciemniejszy dźwięk z bardziej wyraźnym dolnym końcem. Bardziej stopniowy spadek oznacza jaśniejszy, wyraźniejszy, bardziej otwarty dźwięk, ale jeśli 1,25-4 kHz lub 300-800 jest ustawione zbyt agresywnie, dźwięk będzie nieco zbyt ostry. Chcesz, żeby był czysty i ostry tylko wtedy, gdy ostrość jest w nagraniu. Utrzymywanie go czystym, ale ostrym przez cały czas nie jest tym, czego chcesz.

[Edit]Z ograniczonym dsp w p-80 moja odpowiedź jest mniej więcej najlepsza, jaką mogłem osiągnąć w tym samochodzie. Jest mniej więcej przyzwoity w moim samochodzie. Ale w oparciu o twoją instalację i środowisko, niektóre rzeczy mogą być przesadzone lub po prostu nie brzmieć dobrze. Spróbuj zidentyfikować, co jest nie tak, a następnie spójrz na powyższe, aby zobaczyć, czy możesz zidentyfikować, gdzie ciąć. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#21 ·
^^Dobre oko. Nawet tego nie zauważyłem. Właśnie skończyłem wczoraj wieczorem konfigurować indywidualny EQ/TA dla sterownika. Wypróbuję Twój dzisiaj wieczorem. :)
 
#23 ·
Krzywa SQNut



Krzywa Hanatsu



Cóż, mam system 4-drożny, więc punkty podziału są różne. Ale wow... obie krzywe brzmią BARDZO inaczej, jak można sobie wyobrazić. Krzywe Sqnuta i moje są podobne od 4 kHz w górę, ale mam 20 dB tłumienia w zakresie średnich tonów w porównaniu z niskimi i wysokimi. Można powiedzieć, że mam ogromną ilość basu w porównaniu do niego, ponieważ częstotliwości są w końcu względem siebie.

Próbowałem symulować HC sqnuta, ale nie zadziałało w moim systemie. Brak niskich tonów, za dużo midbasu/górnego midbasu, za dużo średnicy i nieistniejące wysokie tony.

Myślę, że sposób, w jaki wyprowadziliśmy krzywe, też za bardzo się różni.
 
#31 · (Edited)
Krzywa SQNut



Krzywa Hanatsu



Cóż, mam system 4-drożny, więc punkty podziału są inne. Ale wow... te dwie krzywe brzmią BARDZO inaczej, jak można sobie wyobrazić. Krzywe Sqnuta i moja są podobne od 4 kHz w górę, ale mam 20 dB tłumienia w zakresie średnich tonów w porównaniu z niskimi i wysokimi. Można powiedzieć, że mam ogromną ilość basu w porównaniu do niego, ponieważ częstotliwości są w końcu względem siebie.

Próbowałem symulować HC sqnuta, ale nie zadziałało w moim systemie. Brak niskich tonów, za dużo średniego basu/górnego średniego basu, za dużo średnicy i nieistniejących wysokich tonów.

Myślę, że sposób, w jaki wyprowadzamy krzywe, też za bardzo się różni.
Wszyscy słuchacie za dużo basu:D. Ale poważnie, kiedy porównujesz dwie krzywe, które są tak radykalnie różne, mózg zawsze wybiera tę, do której jesteś bardziej przyzwyczajony. Sposobem na to jest uruchomienie mojej krzywej na kilka dni, przyzwyczajenie się do innego dźwięku, a następnie dostrojenie do tego, co uważasz za więcej lub mniej i zobaczenie, co z tego wyniknie. Różnica 20 dB w zakresie średnich tonów to po prostu za dużo.

Na podstawie twojego postu wróciłem do samochodu i posłuchałem płyty CD Tracy Chapman, której użyłem podczas strojenia. Brzmiało przyzwoicie, a potem wziąłem płytę CD i odtworzyłem ją na moim domowym zestawie z kolumnami podłogowymi Scan i tak, podobny dźwięk. Wniosek jest taki, że słuchasz za dużo basu, a za mało zakresu 300-1 kHz:p. Zrób bardziej strome nachylenie 1,25-4 kHz, jeśli chcesz odciąć średnicę, odetnij zakres 300-1 kHz o kilka dB, ale co najważniejsze, daj nowej krzywej szansę na osadzenie się w twoich uszach. Po kilku dniach wróć do swojej starej krzywej i zobacz, co myślisz;). Jeśli nie masz dobrze średniego zakresu, nic innego się nie liczy.

PS: Tylko po to, żebyśmy byli na równym poziomie, zamierzam spróbować zaimplementować krzywą Hansa w samochodzie i zobaczyć, jak to brzmi, i uruchomić ją przez kilka dni. Zobaczymy, co się stanie. Han, czy masz dźwięk referencyjny, do którego się stroisz? Nie FM/ELC, ale prawdziwy dźwięk, którego używasz jako odniesienia?
 
#28 ·
^^Han, eksperymentowałem z twoim. Zdecydowanie dużo basu, a spojrzenie na moją nazwę użytkownika powinno ci coś powiedzieć. ;) Jak symulowałeś te wykresy? To jest zgodne z tym, czego szukam w tym wątku.
 
#33 ·
Jak symulowałeś te wykresy? To jest zgodne z tym, czego szukam w tym wątku.
Czy dostałeś to, czego szukałeś? Nie jestem pewien, czy odpowiedzieliśmy na twoje pytanie :confused:
 
#29 ·
Nic specjalnego. RoomEQ może to zrobić.

Image


HC należy odnieść do głośności, której słuchasz. Podjąłem środki ostrożności dotyczące zniekształceń w niskich tonach. Mój subwoofer został zaprojektowany tak, aby generować bardzo małe zniekształcenia nieliniowe. Niskie zniekształcenia w częstotliwościach subwoofera i subiektywnie czujesz, że jest "mniej" basu, więc zwiększam go, aby to zrekompensować. Zazwyczaj potrzebujesz 1-3dB mniej basu w przypadku obudów zamkniętych, ponieważ powodują one duże zniekształcenia przy głośniejszych głośnościach. Wentylowane układy mogą być prawie "wolne od zniekształceń", jeśli są używane i zaprojektowane prawidłowo. Moim zdaniem wentylowane są pod każdym względem lepsze od zamkniętych, z wyjątkiem rozmiaru.
 
#32 ·
Gdyby nałożyć na siebie te dwie krzywe tak, aby 50 Hz miało tę samą amplitudę, nie wyglądają one tak dramatycznie inaczej, z wyjątkiem zakresu powyżej 1 kHz i poniżej 50. Krzywa SQnut jest tylko o około 5 dB gorętsza w zakresie średnich częstotliwości.

Nadal stroję, ale moja wygląda jak połączenie tych dwóch, lol. Lubię trochę więcej przy 1 kHz i spadek midbasu, który rozciąga się do około 250 w porównaniu z często zalecanymi 160.
 
#34 ·
^^^Gdybyś miał nałożyć na siebie te dwie krzywe tak, aby 50 Hz miało tę samą amplitudę, nie wyglądałyby tak dramatycznie inaczej, z wyjątkiem zakresu powyżej 1 kHz i poniżej 50. Krzywa SQnut jest tylko o około 5 dB gorętsza w zakresie średnich tonów.

Nadal stroję, ale moja wygląda jak połączenie tych dwóch, lol. Lubię trochę więcej przy 1 kHz i spadek midbasu, który rozciąga się do około 250 w porównaniu z często zalecanymi 160.
Jedź dalej, jesteś na dobrej drodze. Posłuchaj, jak to brzmi i użyj przewodnika częstotliwości, który napisałem. Zakres średnich tonów o 5 dB wyższy może wynosić 3-6 dB, w zależności od tego, gdzie słyszysz ten zakres. Jeśli masz 3-drożny z zakresem średnich tonów zamontowanym wysoko z niewielkimi lub żadnymi przeszkodami, nawet wzrost o 3 dB wystarczy. Pamiętaj, że jest to zakres, na który jesteśmy wrażliwi, więc wzrost o 1-2 dB jest bardzo słyszalny.

Jeśli z drugiej strony 300-1 kHz pochodzi z 2-drożnego (jak mój), gdzie midbas jest nisko w drzwiach i zablokowany przez moje nogi, nogi pasażerów itp., możesz potrzebować trochę więcej. Nic nie jest wykute w kamieniu, uzyskaj solidne odniesienie, np. z konfiguracją 2-kanałową, a następnie dostrój się do tego.
 
#35 · (Edited)
Również często używałem krzywych ELC/FM. Jak widać, mamy utratę czułości zaczynającą się od około 500 i osiągającą szczyt w okolicach 1,5 kHz. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest utrzymanie płaskiego poziomu od ~200-800, a następnie podniesienie 1-1,6 o kilka dB. Zrobiłem to i brzmi źle. Dźwięk staje się po prostu cienki i piskliwy.

Ale to obniżenie czułości wciąż tam jest. Nadal odbierasz 1 kHz niżej niż 300 Hz, nawet jeśli oba mierzą to samo. Dlatego wolę stopniowo podnosić odpowiedź od około 300 do ~1 kHz. Idealnie chciałbym, żeby było to bardziej stopniowe, w wyniku czego 1 kHz byłoby tylko 3-4 dB głośniejsze niż 300, zamiast obecnych 5-6. Wynika to z faktu, że rozdzielczość na p-80 jest do bani w porównaniu z procesorem. Na moim bit 10 mogłem ciąć/wzmacniać w krokach po 0,5 dB, na p-80 jest to +/- 2 dB, więc to, co dostałem, było najlepsze, co mogłem zrobić.
 
#36 ·
Jeśli podążasz za krzywymi FM/ELC, głośność, której słuchasz, również odgrywa rolę w tym, jak ucho odbiera dźwięk. Zatem przy średnim poziomie Hana wynoszącym 100 dB, zakres 300-500 jest znacznie bardziej płaski, a spadek przy ~1,5 nie jest tak wyraźny. Może więc ustawić 300-500 płasko, a nawet wzmocnienie o 1-2 dB, powiedzmy od 300-1 kHz, byłoby wystarczające. Mój normalny poziom słuchania to 80-90 dB, więc bardziej skłaniam się ku podążaniu za krzywą 80 dB/fon.