Wat denk je dat dit betekent? Iedereen die dit leest en daadwerkelijk een fundamenteel begrip van het Engels heeft, zou je zin gelijkstellen aan denken dat het instellen van 0db-versterkingen op de een of andere manier gevaarlijk is.
Niemand met een begrip van het Engels die deze hele thread heeft gelezen, nam die verklaring aan om 0db te betekenen, terwijl ik dat in latere posts duidelijk heb uitgelegd. Je mist dus, toegegeven, leesvaardigheid en een fundamenteel begrip van de Engelse taal. Jij bent de enige persoon die het niet begrijpt, want dat is de enige premisse waarin je mogelijk "kunt winnen", dus je houdt je eraan vast, ondanks het feit dat ik het bij meerdere gelegenheden heb verduidelijkt.
Je verstoppen achter een stuk multiplex in een vuurgevecht is een vals gevoel van veiligheid. Dat wil zeggen, je zou je veilig kunnen voelen, maar in werkelijkheid ben je dat niet. Dat is wat een vals gevoel van veiligheid betekent.
Een vals gevoel van veiligheid is ook geloven dat je je systeem zo hebt ingesteld dat het "clipping vermijdt" omdat je het hebt ingesteld met een oscope/DMM/DD1 en een niet-0db-testtoon, terwijl clipping in feite nog steeds mogelijk is vanwege de variabele aard van het bronmateriaal en andere factoren. Nogmaals, door je toegegeven gebrek aan leesvaardigheid en fundamenteel gebrek aan begrip van het Engels, ben jij de enige persoon die dit concept niet begrijpt.
Het instellen van je versterkingen met een 0db-testtoon is geen vals gevoel van veiligheid. Het is precies het tegenovergestelde.
Het is ook onverstandig, omdat het een verspilling van versterkervermogen is, een zeer slechte methode om een versterking in te stellen en een dwaze achtervolging om "alle clipping te vermijden".
Het is zo conservatief dat er absoluut geen manier is waarop je je versterkers kunt laten clippen.
Het is zo conservatief dat niemand met enig begrip van het onderwerp het gebruikt als een methode om een versterking in te stellen.
Daar is niets mis mee. Het is 100% waar.
Dat heb ik al gezegd. Het is ook 100% waar dat het een echt slechte methode is om de versterking in te stellen en niemand met enig begrip gebruikt zo'n methode.
Je denkt dat ik dom ben omdat ik probeer te wijzen op de allereerste fout die je weigert toe te geven?
Nee, je bent dom omdat je denkt dat je continu wijst op een fout die ik niet eens heb gemaakt, en elke keer als ik dat aangeef, begrijp je het gewoon niet. Je neemt één zin en negeert al het andere dat ik heb gezegd, wat mijn oorspronkelijke opmerking volledig verduidelijkt, waarom je begrip van die verklaring verkeerd is en je nog steeds gewoon niet begrijpt wat er aan de hand is. Dat is wat je dom maakt.
Wanneer alle posts die je zelf plaatst, mijn standpunt meer ondersteunen dat het instellen van versterkingen met 0db veilig, conservatief maar nog steeds veilig is.
En dit is een ander voorbeeld van waarom je dom bent. Ik heb in meerdere posts al gezegd dat het correct is dat een 0db-versterkingsinstelling bij 100% volume "veilig" is, maar zo dom van een idee dat niemand met enig begrip het doet. Jij bent de enige die het niet begrijpt, omdat je zo gefocust bent op "gelijk hebben" in plaats van te begrijpen wat ik zeg. Ik wed dat dit de 5e keer is dat ik het in deze thread heb gezegd, maar hier ben je weer om erover met me te discussiëren alsof het een nieuwe openbaring is.
Je ziet, dit is meer verkeerd denken. Als je je bron instelt met een 0db-testtoon en een o-scope, zal een stillere opname nog steeds stiller uitkomen. Tenzij de muziek zelf aan het clippen was, kun je je versterker nooit laten clippen met een stiller muziekstuk, omdat de bron de head unit in de eerste plaats nooit zou laten clippen, en aangezien de bron niet wordt geclipped, hoe zou deze dan de versterker kunnen laten clippen?
Nee, het enige verkeerde denken hier is het jouwe. Nog een voorbeeld van je gebrek aan leesvaardigheid. Als je had gelezen, had ik specifiek gezegd dat aangezien het instellen van versterkingen met een 0db-testtoon belachelijk is en niemand met gezond verstand het doet, ik niet naar die gevallen verwees, omdat ik al wist dat dat je enige reactie zou zijn.
Je hebt het echter nog steeds mis. Als men de versterking zou instellen op, zeg, 75% van het maximale volume met een 0db-testtoon en ze het volume boven de 75% zouden zetten, is het nog steeds heel goed mogelijk dat ze de versterker laten clippen.
Als je nu suggereert dat iemand in plaats daarvan zijn versterking instelt met een 0db-testtoon bij 100% volume, allemaal om clipping te voorkomen, zou ik je in je gezicht uitlachen, want dat zou de domste methode zijn om de versterking in te stellen die iemand ooit zou kunnen gebruiken.
Dus ja, het instellen met een 0db-testtoon kan leiden tot een stillere output bij het afspelen van stillere opnames.
Het is stiller bij het afspelen van elke opname.
Maar daar is het instellen van de versterkingen met het volume van de head unit op 3/4 voor. Je krijgt 25% speling om het volume met de head unit te verhogen wanneer de opname stiller is. Dus zet het volume een beetje hoger en waar is je clippingpunt? Het is precies hetzelfde als voorheen, je zult het gewoon nooit bereiken met de stillere opname.
MAAR JE WEET NIET WAAR HET NIEUWE CLIPPINGPUNT ZICH BEVINDT OP HET VOLUMEBEREIK, DUS HET KAN NU MOGELIJK ZIJN OM DE VERSTERKERS TE LATEN CLIPPEN. Dat is wat je niet begrijpt, en holy ****, ik heb dit al in post 13 aangegeven. Hoe in godsnaam begrijp je dit niet???
Dit is de reden waarom ik hamer op je advies, het slaat nergens op.
Het enige dat hier geen zin heeft, ben jij. Van je gebrek aan leesvaardigheid tot je vreselijke advies dat gebruikers hun versterkingen moeten instellen met een 0db-testtoon in de idiote achtervolging om elke mogelijkheid van clipping te vermijden... tot dit...
Je gaat ervan uit dat op de een of andere manier het opnameniveau in je muziek het clippingpunt van je systeem verandert.
Het gemiddelde opnameniveau beĂŻnvloedt waar je de volumeknop draait, wat de clipping kan beĂŻnvloeden, vooral als het ervoor zorgt dat je voorbij je "veilige" volume-instelling gaat.