Hoe verzinnen de CAD-mensen dit in hemelsnaam? Ik bedoel, met een liniaal en een passer is het een klusje van 2 minuten, maar ik lijk er niet in te slagen om meer dan 2 uitgesneden "vormen" te maken in Tinkercad of Freecad voor een tweeter en een middentoner, maar het maken van de traanvormige omranding waar beide in zouden zitten, lijkt ongelooflijk moeilijk. Ik ben hier nu ongeveer een week mee bezig, heb veel tutorials bekeken, maar als het geen basisvorm is die met een andere basisvorm is verbonden, hoe doe je dit dan in hemelsnaam?? Freecad lijkt een haalbare methode, maar het is ongelooflijk moeilijk te gebruiken. Ik krijg steeds datumfouten en kan de vormgroottes etc. niet gemakkelijk aanpassen. Ik kan niet geloven dat dit de huidige stand van de CAD-software is. Ik ben niet de domste man die er is, maar man, het lijkt erop dat dingen die heel gemakkelijk zouden moeten zijn, dat niet zijn.
"Maak hier een cirkel met deze diameter. Maak er een met deze diameter concentrisch met de eerste. Maak een cirkel met deze diameter x mm van het midden van de eerste cirkel, en een andere met deze diameter concentrisch. Maak grote stralen rond een deel van de grootste cirkel, maak een andere straal rond de kleinere cirkel, verbind met rechte lijnen."
lijkt op geen enkele gemakkelijke manier te doen
"Maak hier een cirkel met deze diameter. Maak er een met deze diameter concentrisch met de eerste. Maak een cirkel met deze diameter x mm van het midden van de eerste cirkel, en een andere met deze diameter concentrisch. Maak grote stralen rond een deel van de grootste cirkel, maak een andere straal rond de kleinere cirkel, verbind met rechte lijnen."
lijkt op geen enkele gemakkelijke manier te doen