DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Juiste Kicker Key 200.4 & 500.1 configuratie (Crossovers, dip switches, etc)

25K views 14 replies 5 participants last post by  Jroo  
#1 ·
Klaar om een volledige Kicker Key 200.4/500.1 Setup te installeren in mijn 2021 F-150. Ik hoop wat advies te krijgen om de instellingen en dip switches op de versterker correct te configureren voorafgaand aan de installatie en het afstellen van het systeem.

Laat ik beginnen met het opsommen van de componenten van de build:
Hertz CPK 690 Cento Pro 6x9 Componenten aan de voorkant (CP25 Tweeters in A-stijl)
Hertz CPX 165 Cento Pro 6.5" Achter Coaxials
Zal geen bi-amp modus gebruiken, dus de configuratie wordt 50w per kanaal (4 kanaals modus)
Key 500.1 zal draaien op 300w RMS @ 2ohm
2x Image Dynamics ID8 D2 V.4 8" Subs in een 1 kubieke box (.45 per driver na verplaatsing)

Opmerkingen:
WinISD zegt dat de totale box QTC .624 is en de FSc 50.46 Hz voor de behuizing
Frequentiebereik van de 6x9's is 35hz tot 22.5k
Frequentiebereik van de 6.5' Coax is 45hz tot 22k
Als ik de technische datasheet op de ID8's interpreteer, zullen de subs afspelen tot 20hz in .45 luchtruimte.

Eerst de Key 200.4

Image

Auto Turn on ingesteld op DC-Offset.
Fader - Uit of aan?
Compressie - AAN? om de speakers te beschermen toch?
Bi-Amp Mode- UIT
Kicker EQ- AAN
Tijdvertraging - AAN

Waar moet ik de Hi-Pass filters op instellen, aangezien de 6x9's tot 35hz afspelen? Ik wil geen mid-bass verliezen... moeten de Hi pass ook anders zijn voor de voor- en achterdeur speakers omdat ze je de optie geven.

Vervolgens de 500.1:
Image

Deze lijkt me lastiger.

Wat zou de beste manier zijn om de Hi-Pass & Lo-Pass in te stellen als het op een draaiknop staat zoals deze? Moet ik bij nul beginnen voor beide of op een vooraf ingestelde positie zoals twaalf uur of twee uur? En moet ik de basversterking op nul laten staan, aangezien ik een aangesloten basregelaar zal gebruiken?

Serieus bedankt aan iedereen die me kan helpen om deze correct in te stellen.

#2 ·
Reactie van Kicker support was: "Zet de high pass op de KEY200.4 op 80 Hz. Zet de low pass op de KEY500.1 op 80 Hz" - Maar zou dit me niet de basfrequenties in de deurspeakers ontnemen, aangezien ze tot 35 en 45 Hz kunnen spelen?

Reactie van HushCarAudio: "Ik laat de Hi-Pass Filters uit op de deurspeakers en 80 Hz voor de sub."

#4 ·
Kicker heeft gelijk....in feite zou ik 80 Hz op de HP bij 24 dB doen, en mogelijk 60 of 70 op de LP naar de sub.
Kun je dit een beetje voor me uitleggen? Ik begrijp niet waarom ik niet zou willen dat mijn deurspeakers tot 35 Hz spelen als ze dat kunnen. Zou ik het niet op zijn minst op 60 Hz willen instellen in plaats van 80?

Als het helpt, de FS van de 6x9's is 58 Hz

#10 · (Edited)
Audiofrog adviseert om de Hi Pass op de midrange in te stellen op of boven de FS van de speaker. Als de FS van de 6x9s 58 is, zou een Hi pass op 60hz niet perfect zijn?

Dan staat er dat je de Lo-Pass filterfrequentie moet instellen op een halve octaaf van de Hi-Pass frequentie met behulp van deze formule: LP Filter Frequentie (Hi Pass Filter Frequentie + ½ high pass filter frequentie)/2

Dus als ik de Hi-Pass op 60hz zet, zou de Lo-Pass 45hz zijn. Als ik de Hi-Pass op 80Hz zet, zou de Lo-Pass 60hz zijn. Er staat ook dat je 24db hellingen moet gebruiken, wat gelukkig overeenkomt met de kicker hellingen.

#11 ·
Audiofrog beveelt aan om de Hi Pass op de midrange in te stellen op of boven de FS van de speaker. Als de FS van de 6x9's 58 is, zou een Hi pass op 60hz niet perfect zijn?

dan staat er dat je de Lo-Pass filterfrequentie moet instellen op een halve octaaf van de Hi-Pass frequentie met behulp van deze formule: LP Filter Frequentie (Hi Pass Filter Frequentie + ½ high pass filter frequentie)/2

Dus als ik de Hi-Pass op 60hz zet, zou de Lo-Pass 45hz zijn. Als ik de Hi-Pass op 80Hz zet, zou de Lo-Pass 60hz zijn. Zegt ook dat je 24db hellingen moet gebruiken, wat gelukkig is wat de kicker hellingen zijn.

Bron: Time Alignment Deel 5: Alles samenvoegen

#14 ·
Er is geen vaststaand antwoord.
Dit is zo ongeveer wat iedereen doet, man.
Stel je xovers in waar je ze instelt.
Luister dan.
Als het ongeveer is wat je wilt.
Laat het dan een tijdje zo.
Luister.
Kies uit wat je zou willen verbeteren.
Doe het dan allemaal opnieuw, maar dan anders.
Soms helemaal anders.
Soms...meestal zou ik zeggen dat we kleine incrementele veranderingen aanbrengen.
De versterkers kunnen steeds opnieuw worden geconfigureerd, man.
Dus doe het zoals je wilt.
Als je naar de audiofrog tuning guide bent gegaan en de nummers zoals hierboven hebt uitgevogeld, dan heb je het.
Als iets goed klinkt voor jou en iemand zegt dat je het verkeerd hebt.
Dat is kut.
Zeg gewoon dat het komt omdat hun oren raar gevormd zijn...dus geen ****, zo klinkt het voor jou.

#15 ·
Er is geen vaststaand antwoord.
Dit is zo ongeveer wat iedereen doet, man.
Stel je xovers in waar je ze ook instelt.
Luister dan.
Als het ongeveer is wat je wilt. Laat het dan een tijdje zo.
Luister. Kies uit wat je wilt verbeteren.
Doe het dan allemaal opnieuw, maar dan anders.
Soms helemaal anders. Soms... meestal zou ik zeggen dat we kleine incrementele veranderingen aanbrengen.
De versterkers kunnen steeds opnieuw worden geconfigureerd, man.
Dus doe het zoals je wilt.
Als je naar de audiofrog-afstemgids bent gegaan en nummers zoals hierboven hebt bedacht, dan heb je het.
Als iets goed klinkt voor jou en iemand zegt dat je het verkeerd hebt. Het is waardeloos. Zeg gewoon dat het komt omdat hun oren raar gevormd zijn... dus nee, het klinkt zo voor jou.
Dit, je zult ermee moeten spelen. Zoals anderen al hebben gezegd, zou ik doorgaans zeggen dat 80 Hz een redelijk goed uitgangspunt is en van daaruit werken. Als je denkt dat je lager kunt gaan, zul je het weten