DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Luidsprekerniveau-uitgang naar RCA-ingang

24K views 14 replies 10 participants last post by  dumdum  
#1 ·
Is dat überhaupt mogelijk zonder een LOC te gebruiken?

Er is een man op een ander forum die erop staat dat hij gewoon zijn RCA-kabels kan doorknippen en ze in lijn kan bedraden met de luidsprekeruitgangen om een versterker toe te voegen aan zijn fabrieksheadunit. Ik zeg hem anders. Ik weet dat de spanning niet echt een probleem is, maar de impedantie wel, toch? Wat hebben de audio-goeroes te zeggen?

#2 ·
Eigenlijk heeft de andere man gelijk. Impedantie wordt niet bepaald door de versterker...in dit scenario de standaard headunit, maar door de luidsprekers die hij aanstuurt. Sommige versterkers kunnen daadwerkelijk een hoge spanning als hun pre-amp input accepteren, zoals de JL Slash-serie versterkers. Je zou een RCA-uiteinde direct in je highlevel radiosignalen kunnen splitsen en het rechtstreeks in de pre-amp ingangen van de versterkers kunnen steken zonder LOC's.

#3 ·
Eigenlijk heeft de andere man gelijk. Impedantie wordt niet bepaald door de versterker...in dit scenario de standaard headunit, het wordt bepaald door de luidsprekers die hij aanstuurt. Sommige versterkers kunnen zelfs een hoge spanning accepteren als hun pre-amp ingang, zoals de JL Slash-serie versterkers. Je zou een RCA-uiteinde direct in je highlevel radiosignalen kunnen splitsen en het rechtstreeks in de pre-amp ingangen van de versterkers kunnen steken zonder LOC's
Ja, ze hebben meestal een high/low schakelaar. Mijn mtx elite heeft hetzelfde als mijn slash, zoals je al zei. Ik geef de voorkeur aan een LOC met 8-10v output, maar dat ben ik.

#4 ·
hmmm... Voor zover ik begreep, lag het probleem bij de stroom die de versterker aan zijn ingang ziet, en niet bij de spanning.

Het was mijn begrip dat de versterking op de versterker wordt gebruikt om de ingangsspanning (laag of hoog) aan te passen om de juiste signaaluitgangsniveaus naar de luidsprekers te hebben.

Ik weet ook niet wat voor soort versterker hij gebruikt of dat deze een selecteerbare hi-lo-ingang op de RCA heeft. Dus is dit een probleem van stroom of spanning?

#7 ·
hmmm... voor zover ik het begreep, lag het probleem bij de stroom die de versterker aan zijn ingang ziet, en niet bij de spanning.

Het was mijn begrip dat de versterking op de versterker wordt gebruikt om de ingangsspanning (laag of hoog) aan te passen om de juiste signaaluitgangsniveaus naar de luidsprekers te hebben.

Ik weet ook niet wat voor soort versterker hij gebruikt of als hij een selecteerbare hi-lo-ingang op de RCA heeft. Dus is dit een probleem van stroom of spanning?
Versterker-ingangen zijn spanningsgevoelig, niet stroomgevoelig. Daarom kun je Y-kabels bijna onbeperkt gebruiken op de ingangen.

Een LOC kost gemakkelijk $50 voor een winkel, dus NATUURLIJK heb je er een nodig.

#5 ·
Maar als je het aansluit en op de versterker aansluit, zou ik aannemen dat je de gain helemaal tegen de klok in zou moeten zetten. Maar nogmaals, ik heb dit nog nooit geprobeerd.

#6 ·
Het is heel goed mogelijk om sommige OEM-luidsprekerniveau-uitgangen rechtstreeks aan te passen aan de RCA-ingangen op sommige aftermarket-versterkers. Het hangt af van hoeveel spanning de OEM-bron levert en het ingangsgevoeligheidsbereik van de aftermarket-versterker.

Nou, slechts één voorbeeld van dit proces staat afgedrukt in de handleidingen van JL Audio, maar toch lijkt niemand dit te geloven.

#9 ·
Het is heel goed mogelijk om sommige OEM-luidsprekerniveau-uitgangen direct aan te passen op de RCA-ingangen van sommige aftermarket-versterkers. Het hangt af van hoeveel spanning de OEM-bron levert en het ingangsgevoeligheidsbereik van de aftermarket-versterker.

Nou, slechts één voorbeeld van dit proces staat rechtstreeks in de JL Audio-handleidingen, maar toch lijkt niemand dit te geloven.
Het is hetzelfde met het bedraden van SVC-subs in serie. Ze zeggen: "NEE DOE HET NIET, je hebt het mis, je gaat je versterkers en subs verpesten". Maar vroeger, toen je geen DVC of meerdere spreekspoelen had, kon je twee enkele spreekspoel-subs in serie bedraden en het zou de versterkers daadwerkelijk beter laten klinken (omdat de afhankelijkheid toenam).

#8 ·
Het hangt af van de versterker. Ik heb een aantal MTX JH's die het detecteren en zelfs worden geleverd met RCA-stekkers met gewone draden eraan, de versterker heeft geen hoge ingang, je gebruikt die, en geen schakelaar, hij detecteert het. De meeste versterkers hebben een luidsprekeraansluiting met draden. Sommige oude versterkers konden het doen zoals linear power, ze konden 5V luidsprekerniveau-ingang van de oude low power HU nemen, daarom was hun PA2 een 5V line driver en werkte geweldig. Veel oude versterkers zouden dat soort ingang niet accepteren en waren hooguit voor 2V RCA HU. Nieuwe versterkers hebben de neiging om meer ingang te accepteren met alle hogere spanning HU's en line drivers die er zijn. Ook alleen omdat het werkt, wil nog niet zeggen dat het de beste manier is om te gaan. HU high power speaker negatieven kunnen zweven op 6V, dat betekent dat de RCA-afscherming hetzelfde zal doen, terwijl bij oude (misschien oeroude) HU's de negatieve luidspreker geaard was (3 draden). In de regel zou ik zoiets nooit op deze manier aansluiten, tenzij de betreffende versterker het zei, pas dan zou ik het proberen.

Het probleem zou een te hoge spanning zijn voor de pre-amp ingang van de versterker om aan te kunnen (een LOC vermindert dit, of kan), of mogelijke ruisproblemen als gevolg van de manier waarop de RCA is afgeschermd en aangesloten in de versterker. Verschillende versterkers gebruiken verschillende circuits in de pre-amp sectie om ruis/etc. te verwerken.

#10 ·
Als je luidsprekerniveau-uitgangen aansluit op een versterker die geen hoog niveau ondersteunt, is er meestal een erg luide knal bij het inschakelen en klinkt het alsof de versterkingen VEEL te hoog staan, in feite klinkt het als rotzooi. Het kan de versterker beschadigen, alle versterkers zijn verschillend, maar dat is mijn ervaring met dergelijke pogingen in het verleden... haal gewoon een LOC en klaar. Met high-level ingangen op versterkers denk ik dat het beter is om ze niet te gebruiken, meestal krijg je een betere SN en minder vervorming met een kwaliteits-LOC

#11 ·
Bedankt voor alle reacties jongens! Elke dag iets nieuws leren op deze site :) de hele tijd dacht ik dat het probleem zou liggen aan het feit dat de signalen van de luidsprekerkabel een te hoge of te lage belasting zouden hebben om goed te worden gebruikt in zijn toepassing. Mahalo voor de correctie!

Het lijkt er nog steeds op dat de reacties gemengd zijn met betrekking tot het knippen en splitsen. Als ik het was, wist ik welke route ik zou nemen. Vooral omdat die kerel zei dat zijn versterker alleen ingangen van 100 mV tot 4 V kan accepteren

#13 ·
Uit mijn eerdere experimenten kan het gedaan worden, maar meestal eindig je met gesis en/of een zeer gevoelige volumeknop (aangezien het signaal al versterkt is, verzadigt de ingang van de aftermarket-versterker dus zeer snel) MHO...Ik zou een goede kwaliteit loc of signaalprocessor gebruiken.

#14 ·
Heb net mijn eerste Android HU gekocht
Met veel gadgets en flink wat snelheid en geheugen. Ook een DSP aan boord. Ik was verrast te ontdekken dat de RCA-uitgangen gewoon in luidsprekerdraden waren gesplitst met een gedeelde massa die ingewikkeld met elkaar verweven was. De massa komt van de enkele sub-uitgang die niet dezelfde uitgangsspanning laat zien als de voor- en achterkant. Ze zijn 3V hoger dan de sub-uitgang. 5v tot 6v = 2v tot 3v op sub .. we zullen moeten zien wat er gebeurt

#15 ·
Net mijn eerste Android HU gekocht
Met veel gadgets en flink wat snelheid en geheugen. Ook een DSP aan boord. Ik was verrast te ontdekken dat de RCA-uitgangen gewoon aan luidsprekerdraden waren gesplitst met een gedeelde aarde die ingewikkeld in elkaar was verweven. De aarde komt van de enkele sub-uitgang die niet dezelfde uitgangsspanning laat zien als de voor- en achterkant. Ze zijn 3V hoger dan de sub-uitgang. 5v tot 6v = 2v tot 3v op sub .. we zullen moeten zien wat er gebeurt
Is het dag van de dode draad? Het is tien jaar oud 🙈