DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Projekt/budowa wymiany audio B&O w Fordzie Kuga (Escape) PHEV Vini'ego MY22

8.3K views 11 replies 2 participants last post by  Louisnscutti  
#1 ·
## Ten dziennik projektu został początkowo udokumentowany na innym forum, ale publikuję go tutaj, niektóre odniesienia do dat/czasów mogą być nieprawidłowe :)

Mieszkam w Wielkiej Brytanii i jedną z pierwszych rzeczy, które zwykle robię ze swoimi samochodami, jest wyrywanie fabrycznego systemu dźwiękowego i instalowanie lepszego. Jestem entuzjastą, a nie profesjonalistą.

To spędzało mi sen z powiek od czasu zamówienia pojazdu w listopadzie, częściowo ze względu na koszty, częściowo ze względu na fakt, że niewiele osób to zrobiło i jak się teraz przekonałem "nadszedł czas", rzeczywisty zestaw, którego musisz użyć, jest niemożliwy do znalezienia ze względu na braki w chipach, w każdym razie w końcu zapłaciłem za brakujący element układanki, musząc zaimportować moduł A2B bezpośrednio z Australii, więc to skłoniło mnie do rozpoczęcia, wiedząc, że mam wszystko (przynajmniej zamówione).

Teraz, mój Kuga był wyposażony w "premium" system głośnikowy B&O 10 głośników. Wszyscy są w pełni świadomi, że wszystkie te kolaboracje nie skutkują sprzętem "premium", ale ktoś z pół-szanowanej marki audio usiadł w kabinie i majstrował przy kilku pokrętłach, aby brzmiało to nieco lepiej, do tego stopnia, że ​​chcą przykleić do tego swoje nazwisko. I, szczerze mówiąc. Jak na standardową konfigurację, wcale nie jest tak źle. Głośnik centralny jest bezużyteczny/śmieciowy, a spadki w wysokich i niskich tonach są ostre. Myślę, że gdyby dali mi trochę funkcjonalności wyrównywania czasu, na podstawie tego, że mój przebieg jest w dzisiejszych czasach znacznie zmniejszony, być może żyłbym i pozwalał żyć i byłbym szczęśliwym człowiekiem.

Ale wydałem sporo pieniędzy na zestaw, zanim jeszcze otrzymałem samochód, więc byłem w pewnym sensie zaangażowany i uwielbiam majstrować. (#ipadminimoto | Vauxhall Insignia | Hyundai IX35).

W każdym razie, oto mój plan/wątek "budowy". Postaram się uchwycić wszelkie materiały typu How To również dla sekcji How To...

Plan
Zastąp wszystkie głośniki alternatywami z rynku wtórnego, ulepsz subwoofer, zachowując "oryginalny" wygląd samochodu i zachowując fabryczny headunit, wraz z fabrycznymi dźwiękami/dzwonkami i całą funkcjonalnością bez uszkadzania pojazdu (ma zaledwie 3 tygodnie o_O)!

Ponieważ głośniki wysokotonowe i głośnik centralny są zasilane z headunit (Sync 3 APIM), moim planem jest poprowadzenie nowego okablowania do przednich głośników wysokotonowych i centralnego.

Zamierzam uruchomić głośniki aktywne z przodu, więc zarówno głośnik wysokotonowy, jak i niskotonowy bezpośrednio z Helixa. Tył będzie pasywny, z zwrotnicą zasilaną z fabrycznego okablowania, a następnie odpowiednio podzieloną.

  • Podłącz zasilanie i masę z akumulatora 12 V z tyłu. (Bonus PHEV! 12 V jest już w bagażniku!)
  • Wymień standardowy wzmacniacz B&O na przedwzmacniacz mObridge DA-G2 A2B Standard. (Znajduje się nad tylnym prawym nadkolem, obok subwoofera, pod osłoną).
  • Uruchom RCA z mObridge do Helix DSP/Amp.
  • Doprowadź wzmocniony dźwięk Helix z powrotem do okablowania OEM.
  • Poprowadź nowe okablowanie z Helixa do przedniej deski rozdzielczej dla głośników wysokotonowych i centralnego.
  • Zainstaluj głośniki drzwiowe i sub.
  • Zastosuj wygłuszenie.

Zestaw
Głośniki Hertz Mille Pro MPK165.3 2-drożne do przodu (Nowe, 320 £ z CEN)
Głośnik Hertz Mille Po MP70.3 do kanału centralnego (Nowe, 160 £ z CEN)
Głośniki Hertz Hi-Energy HSK165.2 2-drożne do tyłu (Poprzednie instalacje)
Subwoofer Hertz HX250D 10" (Poprzednie instalacje)
- Zainstalowany w skrzyni basowej FBKolo02 "Basser" (140 £ z InCarProducts)
Przedwzmacniacz mObridge Ford A2B Standard (Nowy, 650 £, importowany bezpośrednio z mObridge AU)
Wzmacniacz i DSP Helix V Eight MK2 (Nowy, 850 £ z CEN)
Wygłuszenie Dodo Mat Deadn Pro (Nowe, 50 £ z CEN)
Liner akustyczny Dodo Mat (Nowe, 50 £ z CEN)

Image


Obawy
Koszty(!), uszkodzenie nowego samochodu i zasięg EV po instalacji, ze względu na wagę i pobór prądu z akumulatora.
 
#3 ·
Więc brakujący element układanki w końcu wylądował dosłownie z drugiej strony świata - w sam raz na długi weekend. To jest mObridge DA-G2 A2B PreAmp. To urządzenie zastępuje wzmacniacz B&O "jak dla jak", ale daje połączenia przedwzmacniacza, pozwalając na robienie fajnych rzeczy. Uważam, że jest również zaprojektowany tak, aby po prostu znajdował się w tym samym miejscu co fabryczny wzmacniacz, więc wystarczy usunąć B&O i zainstalować ten. Jednakże, w oparciu o lokalizację wzmacniacza w Kudze, moim planem jest przedłużenie okablowania Forda do bagażnika, aby móc zachować moduł mObridge widocznym/dostępnym i pod ręką.

Przed jego przybyciem zamówiłem przedłużacz mini-USB, a na podstawie kilku wyszukiwań w Google/kaprysu kilka adapterów Molex (męskich i żeńskich), aby stworzyć wiązkę przedłużającą.

Po otrzymaniu urządzenia mObridge A2B, pierwszą rzeczą, którą chciałem sprawdzić, był mój hazard Molex, zamówiłem kilka zacisków STAC64 w celu wykonania kilku przedłużaczy. Okazuje się, że zawiodłem, ale niewiele. Zamówiłem Numer części złącza Molex - 34690-0200 i okazuje się, że potrzebowałem Numer części złącza Molex - 34690-0201. Różnica polega na polaryzacji/nacięciu/kanale, co mam nadzieję, że będę mógł naprawić za pomocą dremela - więc nie jest tak źle.

W każdym razie, niewiele mogę zrobić, dopóki czas na to pozwoli, mimo że jestem podekscytowany :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Przyglądając się temu wszystkiemu......

Image
Image
 
#4 ·
Jak uzyskać dostęp do wzmacniacza B&O/subwoofera B&O

Wzmacniacz B&O znajduje się po prawej stronie bagażnika, nad subwooferem, za całą listwą. Aby uzyskać dostęp do subwoofera B&O, a także wzmacniacza B&O, będziesz potrzebować:
  • Narzędzie do przycinania
  • Śrubokręt płaski
  • Śrubokręt krzyżakowy (PH2)
  • Sterownik Torx T25
  • Grzechotka i przedłużenie.
    • Gniazdo 8 mm
    • Gniazdo 10 mm
  • Zalecane rękawice i cierpliwość

Zacznij od usunięcia panelu podłogi bagażnika i odsunięcia go na bok. Po tym zlokalizuj dwa mocowania siatki bagażowej (czerwone) i podważ je (zielone) śrubokrętem płaskim/narzędziem do przycinania.
Image


Odkręć mocowania za pomocą T25.
Image


Usuń dwie wkręty zatrzaskowe/zatrzaskowe wkręty wzdłuż przedniej krawędzi listwy ochronnej bagażnika za pomocą narzędzia do przycinania. (Niezaznaczone, ale znajdują się mniej więcej w linii ze śrubami T25, ale "wewnątrz bagażnika" skierowane w twoją stronę).

Pociągnij listwę ochronną bagażnika, aby zwolnić sześć klipsów i odsuń ją na bok.
Image


Za pomocą płaskiego śrubokręta odkręć dwie plastikowe nakrętki śrub wewnątrz piankowej tacy bagażowej i wyjmij tacę. (Nie pokazano)

Przejdź do tylnego siedzenia pasażera po stronie kierowcy, otwórz drzwi i pociągnij gumową uszczelkę drzwi na tyle, aby ułatwić dostęp do listwy. Podważ tylną listwę ochronną drzwi, aby zwolnić pięć klipsów i umieść listwę ochronną w bezpiecznym miejscu.
Image


(W tym momencie może być korzystne złożenie tylnych siedzeń na płasko i przesunięcie siedzenia jak najdalej do przodu - pomogło mi to, ale prawdopodobnie nie jest to konieczne).

Po otwarciu drzwi pasażera zacznij od uwolnienia dużego panelu listwy. Podważ boki i górę tylnego panelu bocznego, aby zwolnić piętnaście klipsów, podważ uprząż LED bagażnika palcami (poruszaj) lub narzędziem do przycinania i odłącz uprząż, co pozwoli na przesunięcie panelu bocznego. Połączenie jest również zwolnione. Nie odłączyłem tego, ponieważ uznałem, że mam wystarczającą swobodę pracy z nim, gdy był podłączony.

W tej chwili powinieneś być w stanie zobaczyć/uzyskać dostęp do subwoofera (czerwony), ale także cholernie trudny do zdobycia wzmacniacz B&O (zielony), który jest częściowo zakryty przez górny panel listwy.
Image
Image


Sposób, w jaki siedzi wzmacniacz, można się spodziewać, że wystarczy odkręcić 4 śruby 10 mm za pomocą gniazda i złoży się jak taca obiadowa w twoją stronę. Próbowałem wycisnąć wzmacniacz z maleńkiej szczeliny, ale nie mogłem zwolnić napinacza pasa bezpieczeństwa, więc musiałem również usunąć górną listwę. Pojedyncza śruba 8 mm i około dziesięciu klipsów zatrzaskowych, a następnie wzmacniacz B&O mógł się wysunąć i wysunąć jak kromka tostów.

Image

Image


Trochę manipulacji/usunięcia czterech lub tak klipsów listwy i wiązka przewodów może się swobodnie poruszać.
Image


To mnie teraz utrzyma, dopóki nie znajdę czasu na głośniki. Wtedy powinno to być tylko kwestią podłączenia wszystkiego.
 
#5 ·
Przez ostatni tydzień lub dwa było trochę cicho, ponieważ przedwzmacniacz A2B sprawiał mi ból głowy. Radość z kupowania stosunkowo nowego produktu z bardzo małą ilością informacji/użytkowników.

W każdym razie, wczoraj wieczorem miałem przełom (dzięki kilku osobom z DIYMobileAudio), ponieważ teraz przesyła dźwięk do mojego zestawu aftermarket, co zainspirowało mnie do spędzenia dziś rano godziny na poprowadzeniu okablowania dla głośników wysokotonowych od tyłu do przodu.

Image
Image
Image
Image


Jedyne, czego teraz potrzebuję, to czas na zamontowanie głośników… przydałby się kolejny długi weekend 🙈

Jak to powinno wyglądać… (oczywiście/miejmy nadzieję, że trochę schludniej, gdy będę gotowy)

Image
 
#6 ·
Szybkie sprawdzenie dzisiaj rano, aby zbadać mocowania głośników wysokotonowych i głośnika centralnego. Wszystkie te elementy można po prostu podważyć za pomocą strategicznie umieszczonych szpachelek i siły. Głośnik centralny jest mocowany za pomocą 2 śrub 7 mm.
 
#7 ·
Jak zdjąć osłony drzwi.

Wszystkie cztery osłony drzwi, przynajmniej w ST-X, są zamocowane identycznie. Aby je zdjąć, potrzebne będą następujące narzędzia.
  • Narzędzie do przycinania
  • Śrubokręt płaski
  • Grzechotka i przedłużenie.
    • Gniazdo 7 mm
    • Gniazdo 8 mm
    • Gniazdo 10 mm
  • Rękawice, miękkie dłonie, stalowe nerwy i zalecana cierpliwość
Zakupione przedmioty
Dokumentacja pomocnicza

Zaczynając od przedniej krawędzi (gdzie widać +), podważ osłonę śruby za klamką drzwi, aby zwolnić dwa klipsy, a następnie wykręć jedną odsłoniętą śrubę 7 mm. To było trudne i może łatwo prowadzić do zadrapań/otarć! Postępuj ostrożnie.
Image
Image


Przechodząc do klamki, zaczynając od tylnej krawędzi, najdalej od przełącznika, podważ wykończenie, aby zwolnić klipsy, odłącz wiązkę i zdejmij panel przełącznika. Włożyłem narzędzie do podważania pod kątem czerwoną strzałką i podważyłem je do góry, a następnie użyłem innego narzędzia w miejscu pomarańczowych strzałek i odrobiny siły, aby je zwolnić - często z głośnym trzaskiem/trzaskiem/trzaskiem!

Wykręć dwie śruby 10 mm odsłonięte po zdjęciu wykończenia.
Image
Image
Image


Wykręć dwie śruby 7 mm wzdłuż dolnej krawędzi panelu drzwi.
Image


Zaczynając od tylnej krawędzi, podważ soczewkę reflektora, aby ją wyjąć (brak na zdjęciu) i wykręć jedną (1) śrubę 8 mm, która jest odsłonięta.

A teraz, kolejny trudny kawałek... Zdejmowanie karty. Myślę, że podszedłem do tego na 4 różne sposoby, po jednym na drzwi :)
Zasadniczo, to tylko kwestia podważenia go. Może warto obejrzeć filmy z poradami. Zwróć uwagę na podświetlone lokalizacje (czerwone).
Image


Po zdjęciu osłony drzwi, odłącz okablowanie;
  • Z przodu masz dwa złącza, jedno do przełączników szyb i jedno do diody LED.
  • Z tyłu masz dwa złącza, jedno do głośnika wysokotonowego i jedno do przełącznika szyb.
Miałem poważne problemy z wyjęciem sprężynowego zatrzasku drzwi, więc po prostu podparłem osłonę drzwi dosłownie wszystkim, co mogłem zdobyć i pozwoliłem jej zwisać. Niezbyt idealne. (Pomarańczowe kółko). Omówiłem usunięcie tego zatrzasku tutaj.

Wykręć trzy śruby 7 mm mocujące głośnik do drzwi, odłącz okablowanie głośnika i wyjmij głośnik.
Image


Zrób wszystko, co musisz/chcesz zrobić, aby zamontować nowy głośnik. Użyłem tych uchwytów głośnikowych i wytłumiłem wnętrze drzwi, wkładając rękę przez szczelinę pozostawioną przez wyjęty głośnik, ponieważ nie mogłem odłączyć zatrzasku drzwi, aby zdjąć plastikowe panele. Wcale nie idealne, ale...
 
#8 ·
Woooooh, jesteśmy w połowie drogi... tak naprawdę tylko trochę kontynuacji. Działałem tu i tam przez godzinę.

Wszystkie cztery drzwi są już zamontowane. Wpchałem zwrotnice pasywne w tylną kartę drzwi, ale przednie działają aktywnie, więc zarówno głośnik niskotonowy, jak i głośniki wysokotonowe są wzmocnione. Wymagało to poprowadzenia dodatkowego okablowania od przodu do tyłu dla przednich głośników wysokotonowych.

Po przemyśleniu sprawy podjąłem w ostatniej chwili decyzję o zachowaniu kanału centralnego. Miałem go usunąć, ale zdecydowałem, co tam, i skończyłem kupując kilka Hertz Mille MP70.3, niestety podwójny zestaw, z którego używam tylko jednego, więc dość drogi wybór. Ale mogę sprzedać drugi.

Oznaczało to, że musiałem ponownie otworzyć boczne panele progowe i poprowadzić kolejny przewód od przodu do tyłu, na szczęście miałem wystarczający luz na kablach głośników wysokotonowych, więc mogłem ich użyć jako koła pasowego :)

Poprowadziłem okablowanie po lewej stronie dla zabawy. Dostanie okablowania od środka do tyłu za schowkiem było wyzwaniem, ale nie niemożliwym.

Musiałem skonstruować wspornik głośnika dla tego małego potwora. Zrobiłem jeden z akrylu 5 mm.

Wszystko jest już zainstalowane i z powrotem na swoim miejscu. To tylko kwestia zaprogramowania DSP.......! (oh. i podłączenia subwoofera)

Wibracje… #prawie

Tak więc zostało mi tylko strojenie DSP/Wzmacniacza do zrobienia teraz............. (y)
 
#10 ·
Po pierwsze…dlaczego nie mogłem znaleźć tego wątku 2 miesiące temu, kiedy zaczynałem konfigurować mojego Forda Escape '23!!! 😩

Jestem ZACHWYCONY skrzynią subwoofera, którą zrobiłeś, wygląda TAK schludnie.

Mogę zobaczyć, co zrobiłeś dla głośników wysokotonowych? Skończyłem na zaprojektowaniu i wydrukowaniu 3D kilku obudów, które trzymają moje głośniki wysokotonowe AudioFrog GS10.
 
#11 ·
Po pierwsze...dlaczego nie mogłem znaleźć tego wątku 2 miesiące temu, kiedy zacząłem zajmować się konfiguracją mojego Forda Escape '23!!! 😩

PODOBNA mi się skrzynia basowa, którą zrobiłeś, wygląda TAK schludnie.

Mogę zobaczyć, co zrobiłeś dla głośników wysokotonowych? Skończyłem na zaprojektowaniu i wydrukowaniu 3D kilku obudów, które trzymają moje głośniki wysokotonowe AudioFrog GS10.
Nic konkretnego nie zrobiłem, po prostu włożyłem swoje Hertze. Ale naprawdę podobają mi się te obudowy, znacznie bardziej kierunkowe... co teraz mnie zastanawia............

Jedyną negatywną myślą, jaką mam, jest to, że podkreśla fakt, że jest to aftermarket.

Skrzynia basowa była gotowa... Myślę, że z Vauxhall Insignia, który w Stanach może być Buickiem? Po prostu miał dokładnie odpowiednie wymiary.