DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Waar is gele AMP CONT voor?

77K views 26 replies 10 participants last post by  Nitelyfe57  
#1 ·
Mijn head unit heeft deze gele draad met het label "amp cont". Waar is het voor? De head unit heeft de optie om het volume van de subs aan te passen, maar ik zet het harder en niets, ik zet het zachter en niets. Ik denk dat het iets met die draad te maken heeft.
298350
298351

#5 ·
Kortom, het is de constante 12v-voeding van uw batterij. Sluit die aan op een gezekerde, altijd actieve 12v-bron.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat zou de dikkere gele draad zijn in de hoofdbundel die je op de foto ziet, aangezien hij werkt, moet de draad aangesloten zijn. Ik zou de kleine niet aansluiten op batterij+, niet met een positief resultaat daarvan :)

#4 ·
is hoogstwaarschijnlijk de "remote" draad. Er kan er een zijn voor de stroomantenne en een voor de versterkerbediening.

Wat betreft het subniveau, zorg ervoor dat je de juiste RCA's hebt aangesloten en of er misschien een configuratie voor is in de head unit.

Als het een China special h/u is, veel succes ermee. Ik had er een, het had een sub-uitgang maar geen enkele vorm van bediening ervoor in de interface. Moest de achteringangen gebruiken en beide achterkanalen tegelijkertijd bedienen met de onhandige interface voor aanpassingen. Een hoop rommel.

#7 ·
is hoogstwaarschijnlijk de "remote" draad. Er kan er een zijn voor de stroomantenne en een voor de versterkerbediening.

Wat betreft het subniveau, zorg ervoor dat je de juiste RCA's hebt aangesloten en of er misschien een configuratie voor is in de head unit.

Als het een China special h/u is, veel succes ermee. Ik had er een, het had een sub-uitgang maar geen enkele vorm van bediening ervoor in de interface. Moest de achteringangen gebruiken en beide achterkanalen tegelijkertijd bedienen met de onhandige interface voor aanpassingen. Een hoop rommel.

View attachment 298354
Bedankt voor de info, maar het is niet de remote draad omdat de head unit een aangewezen blauwe draad heeft met het label remote. Wat betreft de rca-kabels, de head unit heeft slechts een enkele set audio-uitgang rca's.

#10 ·
Ik heb het gegoogeld. Google zegt dat het naar je versterker gaat, als je geen versterker hebt, sluit het dan niet aan.

#11 ·
ik heb het gegoogeld. Google zegt dat het naar je versterker gaat, als je geen versterker hebt, sluit het dan niet aan.
Bedankt voor de input, het wordt zeer gewaardeerd. Ik geloof echter niet dat het voor de versterker is. Waar zou ik het moeten aansluiten? De versterker heeft een aansluiting voor de 12v-bron die naar de batterij gaat. Dan is er de massa-aansluiting die naar het chassis gaat. En tenslotte de remote- of antenne-aansluiting die wordt aangesloten op de remote/antenne-draad van de head unit. En natuurlijk de rcaS-ingang die ook op de head unit wordt aangesloten. Dus waar gaat de amp cont draad naartoe? Ik heb geprobeerd het te gebruiken als de remote/antenne-draad, maar dat deed niets. Het kan onmogelijk de 12v-bron zijn om de versterker van stroom te voorzien, omdat de draad superdun is. Ik gebruik een 1/0 Guage draad met een 200 amp zekering om de versterker van stroom te voorzien. Nogmaals bedankt voor je hulp, het wordt gewaardeerd.

#16 ·
De gele draad, die continu stroom levert, is bedoeld om een aparte "brick"-versterker van stroom te voorzien via de radio-voeding. Het is niet bedoeld voor toepassingen met hoge stroomsterkte. Kortom, het geeft je een continue 12 volt uitgang om te gebruiken. Als het niet werkt, kan er een instelling op de radio zijn om het in te schakelen.

#17 ·
De gele draad, die continu stroom levert, is bedoeld om een aparte "brick"-versterker van stroom te voorzien via de voeding van de radio. Het is niet bedoeld voor toepassingen met hoge stromen. Dus in feite geeft het je een continue 12 volt uitgang om te gebruiken. Als het niet werkt, kan er een instelling op de radio zijn om het in te schakelen.
Als dat het geval was, zou het zijn versterker inschakelen, zij het permanent. Ik heb nog nooit een schakelbare live-uitgang op een radio gezien... jij wel?

#22 ·
Kan me niet voorstellen dat die kleine draad van 0,75 mm2 of zo iets nuttigs levert, zelfs niet voor een kleine versterker. Hoe dan ook, het is waarschijnlijk gewoon een aantal vergelijkbare fabrikanten uit China die dezelfde connectoren en pigtails gebruiken, maar verschillende toepassingen hebben tussen eenheden waar ze ze wel of niet kunnen gebruiken. De unit die ik had, had een volledig nutteloze sub-RCA-uitgang die niet werkte en ook geen enkele instelling in de unit had. Zo zijn ze nu eenmaal.

#25 ·
Ik weet precies waar deze draad voor is! Het is voor auto's met fabriekssubwoofers, je sluit de fabrieksversterker erop aan voor stroom, aangezien de fabrieksversterker niet op de accu is aangesloten zoals een aftermarket-versterker.