DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner
21 - 40 of 194 Posts
Discussion starter · #22 · (Edited)
Nu voor wat details.
Image

Image

De VAG-mensen zullen deze D-ringen herkennen.
Al mijn monteurs auto's staan onder een voet sneeuw, dus ik moest deze voorlopig van de sq5 stelen.

Discussion starter · #25 ·
Verdomme, dat is een geweldig idee. Kent iemand een visser die voor mij een roestvrijstalen draadnet kan maken?

Discussion starter · #27 ·
Nog wat laatste aanpassingen. De bodem en de baffle afdichten met epoxy. De bodem werkte goed, maar de baffle niet. Ik probeerde de baffle verwijderbaar te houden, maar uiteindelijk heb ik de baffle met gorilla lijm aan de cilinder gelijmd. Daarna epoxy gegoten om op te vullen. Zal een soort fineer toevoegen aan de baffle.

Discussion starter · #28 ·
DASH PODS
Terwijl ik wachtte tot de laminaten droog waren, begon ik met de dash pods voor de unity 8.0 widebands.
Ik kopieerde de dash grills van 1/8 bb ply omdat ik veel restjes heb.
Image

Met hete lijm om de luidspreker tijdelijk te plaatsen.
Image

Image

Image

Image

Besloten om korte streng bondo te gebruiken voor de behuizing. Begonnen met bloemschuim als mal.
Image
Image

Image

Image

Voor degenen die bekend zijn met het gebruik van bondo, spoel vooruit. Ik heb niet veel ervaring met stof en hars, maar heb veel gedaan met “structurele bondo”.
Image

Op mijn fotolimit

Discussion starter · #29 ·
Tips voor het werken met bondo.
Mix alleen wat je in een paar minuten kunt gebruiken.

Pas de hoeveelheid verharder aan de temperatuur aan.

Begin met minder verharder en bepaal de mengverhouding over de eerste paar batches.

Er is een "plastic fase" waarin de vuller gemakkelijk te scheren is met sureform-gereedschap. Wanneer het volledig uithardt, snijden de sureform-gereedschappen nauwelijks in de vuller.

Blijf testen op die plastic tijd. Als je te vroeg begint, vult de vijl zich met vuller.
Als de tijd rijp is, vorm dan de vuller snel.
GEREEDSCHAP
Ik vind het convexe mes van 12 inch beter dan het platte mes. Het platte mes heeft een vijlhandvat nodig. Ik gebruik het convexe mes zonder gereedschap en snijd op de trekbeweging. Het cirkelvormige mes is goed voor krappe ruimtes.
Image

Basisschicht van korte strengen goed bedekt. Je hoeft het alleen maar grof te vormen. Verfijn het vervolgens met gewone vuller, "bondo gold".
Image

Image

Image

Image

De tweede laag is vrij dik, maar vormt snel als je de plastic fase op tijd bereikt.
De derde laag is dun en vult de sureform-gereedschapsmarkeringen en eventuele andere onvolkomenheden op
Image

Hier schakel ik over op een platte handschuurmachine met korrel 50-80.
Image
Image

Ik heb nog een touch-up laag nodig. Mijn uiteindelijke bekleding wordt leer, dus ik hoef alleen maar tot 180 te schuren.
Image

Ik heb nog een laagje nodig. Mijn uiteindelijke bekleding wordt leer, dus ik hoef alleen maar tot 180 te schuren.

View attachment 369397
Je zou verrast zijn hoeveel leer/vinyl er tevoorschijn komt, vooral aan de randen/contouren/overgangen en eventuele deuken of pieken in enigszins vlakke vlakken.

Schilder ze met hoogglans zwart om de onvolkomenheden te zien. ;) Markeer dan de betreffende gebieden en schuur de zwarte verf lichtjes weg, vul op en schuur opnieuw, herhaal x20.

Als je van plan bent dat dit je LAATSTE SET pods wordt en ze niet opnieuw wilt doen, maak ze DAN ZO GLAD en GELIJK MOGELIJK. Controleer hoe ze passen en eruitzien in-situ met het hoogglans zwart.

Bondo is zeker niet mijn favoriet, maar veel plezier ermee.

Discussion starter · #33 ·
Bbfoto maakt een goed punt. Ik denk dat de belangrijkste tip bij elk carrosseriewerk is dat je niet moet verwachten dat de volgende stap iets verbergt.
Ik ontwerp deze pods gaandeweg. Op korte termijn ga ik de pod bekleden met vinylwrap met ledernerf, dus ik heb een lakafwerking nodig. Ik merk dat zelfs natte primer de onvolkomenheden laat zien. Ik heb besloten dat ik een scherpe rand over de hele bovenkant wil, dus meer vuller.
Ik zal de pod aan de bestuurderskant installeren en er een tijdje mee leven voordat ik de rechterkant en de uiteindelijke bekleding doe.

Discussion starter · #35 ·
Ik heb gehoord dat de a/s5 en de q5 dezelfde dashboardindeling hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dit mogelijk is met iets groters dan een 2 inch driver.

Discussion starter · #37 ·
Vullen, zand, verf x3 nog maar 17 meer
Image

heb mijn scherpe rand.

Image

Image

Dat is ook het eerste wat ik dacht. Ze zien er goed uit, maar ze bedekken wordt lastig. Het idee met de stiksels zou er geweldig uitzien, vooral als je de stiksels elders in de auto kunt matchen.

• Like
Reactions: bbfoto
21 - 40 of 194 Posts