DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Audiotec Fischer helix

7.6K views 25 replies 10 participants last post by  Loud Residence  
#1 ·
Dus ik ging naar een 2-daagse live cursus om meer te leren over tuning en de verschillen tussen helix dsp's. Het was best interessant. De belangrijkste dingen die opvielen waren de vele gedetailleerde onderdelen van de tuning en de vergelijking tussen de dps pro en de ultra. Ik ga nu đź’Ż ultra. Het komt het dichtst in de buurt van Brax, maar dan duizenden dollars goedkoper. Ik ben een totale noob, maar kan misschien iemand helpen die vragen heeft over de dsp's of zelfs Focal-luidsprekers.

#4 ·

• Ik bedacht me net dat ik misschien iets heb opgepikt dat iemand kan helpen. Ik beweer niet dat ik alles weet. Het deed me eigenlijk beseffen hoeveel een beginner ik eigenlijk ben. Tegenwoordig ben ik meer geĂŻnteresseerd in het leren en weten hoe dingen werken dan alleen maar het perfecte geluid te krijgen. Elk voertuig is anders, zoals je weet

#7 ·
Het komt er echt op aan waarmee je het gebruikt. Zoals, 3-weg front stage? 1 sub? ,versterkers, deck, crossovers enzovoort. Wat gebruik je en gebruik je hoogspanning op je huidige dsp? De dsp-functies zoals real front center en xclarity zijn geweldig. Hoewel ik het niet in mijn truck kon horen, was de vergelijking tussen de helix dsp pro mk1, mk2 en ultra. Verreweg klonk de ultra veel beter. Vooral tussen de mk1 en de ultra. Ik zal medio mei een ultra programmeren en praktijkervaring opdoen. Als je passieve crossovers gebruikt, kun je net zo goed je geld niet verspillen. Alleen volledig actief met fatsoenlijke versterkers. Ik stel mosconi voor, maar dat is slechts mijn mening

#12 ·
Ik ken geen van beide namen. Niemand van ons bedrijf lijkt hem ook te kennen.

Ik vraag het omdat ik de directeur of technische ondersteuning ben voor MSC America America, de Noord-Amerikaanse distributeurs voor alle merken van Audiotec Fischer, en we zouden moeten weten wanneer mensen training krijgen over onze producten. We zouden hen waarschijnlijk ondersteunen en mensen sturen die ze van binnen en van buiten kennen en ervoor zorgen dat iedereen de beste informatie krijgt. We staan in constante communicatie met de ingenieurs en de rest van het bedrijf, dus we zijn zo up-to-date als maar kan.

#14 ·
Ik ben ook op zoek naar een Helix DSP!, Ik heb een paar dagen geleden een bericht geplaatst en iedereen zei dat de DSP.3 en tot de Ultra dezelfde software en afstemmogelijkheden hebben, het enige verschil is hoeveel kanalen ze hebben. Ik belde een audioshop in Irvine, CA.....ze vertelden me om voor mijn basissysteem de Ultra te nemen omdat deze de nieuwste software heeft....$1.400 en een optische kabel had. Ik kwam hier en iedereen zei dat de DSP.3 prima zou zijn voor mijn systeem. Ik gebruik Hertz Mille actieve fronten met Audison Quattro amp, Hertz coaxiaal met Audison amp voor achter en 1 JL audio sub met Amp. Installateur zei dat de ultra een must is, ik kom hier en iedereen zei dat DSP.3 voldoende was. G

#15 ·
Ik ben ook op zoek naar een Helix DSP!, Ik heb een paar dagen geleden een bericht geplaatst en iedereen zei dat de DSP.3 en tot de Ultra dezelfde software en afstemmogelijkheden hebben, het enige verschil is hoeveel kanalen ze hebben. Ik belde een audioshop in Irvine, CA.....ze vertelden me dat ik voor mijn basissysteem voor de Ultra moest gaan omdat deze de nieuwste software heeft....$1.400 en een optische kabel had. Ik kwam hier en iedereen zei dat de DSP.3 prima zou zijn voor mijn systeem. Ik gebruik hertz mille actieve fronten met audison quattro versterker, hertz coaxiaal met audison versterker voor achter en 1 JL audio sub met versterker. Installateur zei dat de ultra een must is, ik kom hier en iedereen zei dat DSP.3 voldoende was. G
Er zijn situaties waarin de Ultra nodig is, ook al heb je de uitgangskanalen niet nodig. Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat dit het is. Ik denk dat dat afhangt van of je frontspeakers 2-weg of 3-weg zijn.

#18 ·
Hoe graag we ook zouden willen dat ze elke keer een DSP ULTRA verkopen, het is gewoon niet nodig. Het heeft meer voordelen dan alleen de extra kanalen, maar veel van de voordelen zijn gerelateerd aan de extra kanalen. De DSP.3 klinkt alsof hij perfect voor u zou zijn, zolang de ingangen voor u werken, en u noemt optisch, dus ik neem aan dat ze dat zullen doen.

Virtuele kanalen zijn het grootste verschil tussen de twee DSP's die u noemt, en ze zijn veel nuttiger in een complex systeem. Dat wil niet zeggen dat ze niet handig zijn. Ik zal waarschijnlijk een DSP ULTRA gebruiken in elk systeem dat ik bouw, alleen al vanwege de mogelijkheden en de virtuele kanalen. De high-level ingangen zijn ook heel verschillend, nogmaals, u noemt optisch, dus ik neem aan dat u een Helix-, NavTV- of Mobridge-interface gebruikt voor uw fabriekssysteem.

#19 ·
Hoe graag we ook zouden willen dat ze elke keer een DSP ULTRA verkopen, het is gewoon niet nodig. Het heeft meer voordelen dan alleen de extra kanalen, maar veel van de voordelen zijn gerelateerd aan de extra kanalen. De DSP.3 klinkt alsof hij perfect voor u zou zijn, zolang de ingangen voor u werken, en u noemt optisch, dus ik neem aan dat ze dat zullen doen.

Virtuele kanalen zijn het grootste verschil tussen de twee DSP's die u noemt, en ze zijn veel nuttiger in een complex systeem. Dat wil niet zeggen dat ze niet handig zijn. Ik zal waarschijnlijk een DSP ULTRA gebruiken in elk systeem dat ik bouw, alleen al vanwege de mogelijkheden en de virtuele kanalen. De high-level inputs zijn ook heel anders, nogmaals, u noemt optisch, dus ik neem aan dat u een Helix-, NavTV- of Mobridge-interface gebruikt voor uw fabriekssysteem.
ja, ik installeer het in een 2019 Ford Raptor met een Nav TV A2B. Op zoek naar het best mogelijke geluid. Ik ga het professioneel laten afstellen door iemand op dit forum.

#22 ·
Gebruikt iemand de high-level inputs? Zo ja, waarom, het is mij niet duidelijk wat het voordeel is om ze te gebruiken. Ze hebben daar niet veel over gezegd, noch waar de knoppen voor zijn in de dsp naast de inputs of outputs
De belangrijkste reden dat iemand de high-level inputs op de Helix zou gebruiken, is uit noodzaak... Niet iedereen heeft low-level outputs van hun headunit. Als je bijvoorbeeld een standaard headunit gebruikt, die geen line-level outputs heeft, zou je de speaker outputs moeten gebruiken om de Helix te voeden.

Echt, dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom iemand de high-level inputs zou gebruiken - als ze absoluut moesten omdat ze geen low-level outputs van hun standaard headunit hadden.

#24 · (Edited)
Het aansturen van hoogwaardige luidsprekersignalen van mijn standaard headunit wanneer ik de standaard DTS-verwerking voor passagiers wil gebruiken.

De luidsprekerniveau-ingangen zijn eigenlijk waar ik de meeste verbetering in de Ultra opmerkte bij het upgraden van de Pro MK2. Voor mijn oren behoudt de robuustere en verbeterde luidsprekerniveau-ingangskaart meer van de signaalgetrouwheid van het luidsprekerniveau dan de Pro mk2. Niet getest of gemeten op enigerlei wijze, maar ik merkte dit verschil niet op bij het upgraden van Pro MK1 naar Pro MK2.

De draaiknoppen in de DSP zijn ingangsversterkingen die moeten worden aangepast aan het spanningsbereik van de luidsprekersignalen die u erin voert.