DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

beste 4 inch..

14K views 24 replies 13 participants last post by  dumdum  
#1 ·
Zoals de titel al zegt... Kan ik wat meningen krijgen over de best klinkende sq-luidspreker die in de voordeuren van een BMW past? Prijs is niet relevant... Ik heb de oem papieren, de oem h.k., ccs drivers, diamond hex 4 audio drivers, dayton rs 180 drivers, audiofrog gb drivers gebruikt, en ik kan er niet echt een vinden die er echt uitspringt, behalve de standaard hifi-luidsprekers, die waren verschrikkelijk. dsp is een ms-8 dus dat haalt het menselijke element uit de vergelijking voor tuning... voordeuren hebben 3 lagen dynamat extreme en een laag xcell 1/8 schuim dus ze zijn zwaar gedempt... Ik kijk nu naar de scan speak 10f/4424g00...

#4 ·
Ja.

Ze zijn afschuwelijk om naar te kijken... maar een ongelooflijk mooi klinkende luidspreker.

Uw oorspronkelijke bericht zei echter dat de prijs irrelevant is... en als dat echt het geval is, dan niet mee sollen. Koop gewoon de Esotar 430's en klaar. U zult er nooit spijt van hebben.

#6 ·
Ja.

Ze zijn afschuwelijk om naar te kijken... maar een ongelooflijk mooi klinkende luidspreker.

Maar in je oorspronkelijke bericht stond dat de prijs irrelevant is... en als dat echt zo is, dan niet mee sollen. Koop gewoon de Esotar 430's en klaar. Je zult nooit meer terugkijken.
Vergeet niet dat Ge0 hun kleur niet kon uitstaan lol. Ik vind dat ze er... voornaam uitzien.

#5 ·
Esotar 430 wordt beschouwd als de beste, voor zover ik weet. Tenzij Accuton of Purifi 4 inch aanbiedingen hebben.

Ennnn…. Goed nieuws - dat hebben ze. Nou ja, Purifi wel:

Accuton heeft een 3 inch en een 5 inch, geen 4 inch driver.

#7 ·
Esotar 430 wordt beschouwd als de beste, voor zover ik weet. Tenzij accuton of purifi 4 inch aanbiedingen hebben.

Ennnn…. Goed nieuws - dat hebben ze. Nou ja, purifi wel:

Accuton heeft een 3 inch en een 5 inch, geen 4 inch driver.
Dat is een flinke kont. Past dat in een BMW-deur?

Bewerken: OP, is dit niet jouw draadje van een paar maanden geleden? Het lijkt efficiënter om die voort te zetten. bmw en 4s.

#11 ·
Mijn probleem is 2200,00 voor de Dynaudio versus 600,00 voor de scans, zal ik 1600 aan verschil horen, ik betwijfel het.. Daarom zeg ik dat de prijs geen rol speelt.. Ik neig sterk naar de scans. Tenzij iemand me kan verlichten, aangezien een dollar per vierkante waarde beter besteed kan worden aan een andere driver.. De A.F. zijn erg mooi, maar ik merkte bijna geen verschil toen ze in mijn laatste bmw met de css 4 inch werden vergeleken.. Hier komt alle ervaring van dit forum om de hoek kijken.. Nick heeft veel bmw's gedaan met veel verschillende 4 inch drivers.. Hij zal een goed idee hebben van wat goed, beter, best klinkt.. Ook is Bill Fitz een ingenieur, hij kent de specificaties van wat in die deur zou moeten werken en wat niet.. Ook al klinkt een uitstekende thuisspeaker geweldig in huis, wil dat nog niet zeggen dat hij geweldig klinkt in een auto.. Zoveel variabelen.. Wilde gewoon 2 en 3 meningen.

#13 ·
mijn probleem is 2200,00 voor de dynaudio vs 600,00 voor de scans, zal ik 1600 aan verschil horen, ik betwijfel het.. daarom zeg ik dat de prijs geen probleem is.. ik neig sterk naar de scans. tenzij iemand me kan verlichten, aangezien een dollar per vierkante waarde beter besteed is aan een andere driver.. De A.F. zijn erg mooi, maar ik merkte bijna geen verschil toen ze in mijn laatste bmw vergeleken werden met de css 4 inch...
Ik heb een paar BMW's gehad... en veel verschillende drivers.
  • Ik heb de AudioFrog GB40's gehad - ze waren best goed, maar niets waar ik enthousiast over werd. Ik weet dat AudioFrog de DIYMA forum boner is... maar ik heb nooit gedacht dat ze zo geweldig waren (ik heb de GB10, GB25, GB40 en GB60 gehad). De enige die indruk op me maakte, was de GB60. Ik heb ze allemaal verkocht. De GB10's in de vuilnisbak gegooid...
  • Ik heb de Scan 11M's gehad - ze waren erg goed. Ik zou zeggen dat ze de beste bang for the buck zijn. Als je niet wilt uitgeven voor de Dyns (en ze achter de deurgrille verstopt), neem dan deze.
  • Ik heb de Dyn E430 gehad (en heb ze nog steeds) - ja, ze zijn duur. Ja, ze klinken zeker beter dan de Scans. Nee, ze klinken niet 3 keer beter... maar ze klinken absoluut beter, vooral op hoog volume.
  • Ik zou graag een set Accutons willen proberen... maar als je je zorgen maakt over de prijs van de Dyn's, dan zijn dit geen optie (ze zijn aanzienlijk duurder dan de Dyns).

#12 ·
Ik weet niet hoe het met de beschikbaarheid zit, maar Xcelsus Audio heeft een nieuwe 4". Zijn kleinere broer (de 3" XXM325) staat hier goed aangeschreven, uitstekende prestaties voor een niet al te gekke prijs. De XXM425 heeft ook een spiderless design, lijkt een interessante driver. Steve Head is er lyrisch over, maar ik denk dat hij ook door hen gesponsord wordt, dus misschien moet je het met een korreltje zout nemen...
XXM425 – XCELSUS AUDIO

• Like
Reactions: TylorMcVey
#17 ·
Begrepen. Ik integreer deze in een driewegsysteem, samen met hoogwaardige 6,5-inch drivers. De 4-inch luidsprekers worden hoger op het deurpaneel gemonteerd en ik ben van plan hun crossover in te stellen tussen 200/300Hz-1800 met een steile helling van 24dB/octaaf. Elk van deze luidsprekers kost $328. Ik gebruik een Musway DSP en zorg ervoor dat alle drivers van schone stroom worden voorzien. Denk je dat een upgrade naar de 12MU de geluidskwaliteit aanzienlijk zal verbeteren, gezien hun prijs in vergelijking met de Audio Frog-optie?
Audiofrog GB40
GB-serie 4" midrange autoluidsprekers (paar)

is 599
en de
Audiofrog GS40
GS-serie 4" midrange autoluidsprekers (paar)

is 260.

#18 ·
Begrepen. Ik integreer deze in een driewegsysteem, samen met hoogwaardige 6,5-inch drivers. De 4-inch luidsprekers worden hoger op het deurpaneel gemonteerd en ik ben van plan hun crossover in te stellen tussen 200/300Hz-1800 met een steile helling van 24dB/octaaf. Elk van deze luidsprekers kost $328. Ik gebruik een Musway DSP en zorg ervoor dat alle drivers van schone stroom worden voorzien. Denk je dat een upgrade naar de 12MU de geluidskwaliteit aanzienlijk zal verbeteren, gezien hun prijs in vergelijking met de Audio Frog-opties?
Audiofrog GB40
GB Series 4" midrange autoluidsprekers (paar)

is 599
en de
Audiofrog GS40
GS Series 4" midrange autoluidsprekers (paar)

is 260.
Mijn opmerking was gericht aan de persoon die dit draadje is begonnen, maar ik weet zeker dat ze ook geweldig voor je zouden werken. Er staan ook wat 12ms en wat xxm425s op de classifieds voor een beetje goedkoper op dit moment. Waarom stuur je me geen pm of start je een draadje over je specifieke gear zodat we een goede match voor je kunnen vinden. Maar als je net een focal hebt opgeblazen, wil je misschien het probleem oplossen voordat je duurdere speakers koopt. Ik wil dit draadje van de jongens niet ontsporen en iedereen in verwarring brengen.

#19 ·
Geen 4" maar een geweldig klinkende driver, volgens alles wat ik heb gelezen.

#22 ·
ok, ik heb de scans net verkocht omdat ze niet presteren zoals ik zou willen.. ik denk dat ik de xxx 4 inch drivers ga proberen... Ik denk niet dat een 4 inch driver goed gaat klinken in een bmw deur.. hier is de auto.. Ik rijd eigenlijk nooit met het dak omhoog, dus tenzij ik in mijn garage ben, is er echt geen verschil..

Attachments

#24 ·
ok, ik heb net de scans verkocht omdat ze niet presteren zoals ik zou willen.. ik denk dat ik de xxx 4 inch drivers ga proberen... Ik denk niet dat een 4 inch driver goed gaat klinken in een bmw deur.. hier is de auto.. Ik rijd eigenlijk nooit met het dak open, dus tenzij ik in mijn garage ben, is er echt geen verschil..
De F8x is geen geweldige basis voor audio, tussen uitlaat- en bandengeluid is er een aanzienlijke hoeveelheid achtergrondgeluid. Een de diepte tot het glas voorkomt het gebruik van drivers met een diepe mand en een hogere conusuitslag. Ik denk dat de dayton rs driver met zijn 4 mm xmax het wel zo'n beetje is van drivers die passen als ze zijn geplaatst. Heeft misschien niet de helderheid die je zoekt.

Dit was het achtergrondgeluid op mijn f80, waarvan je kunt zien dat het niet geweldig is voor woofers en lagere middentonen. Je wilt een 4 inch die redelijk efficiënt is met een goede SPL om hem boven de geluidsvloer uit te laten komen.
Image

#23 ·
Is je driver ook afgedicht op de grillopening met een car ring? Het is niet zo belangrijk voor de lage tonen, maar aangezien je een midrange in een deur hebt, kan het veel helpen met sq. Er zit in feite een grote resonantieholte direct voor de luidspreker en ik verwacht niet dat het goed klinkt, tenzij je dat oplost. Die scanspeak 4424 hebben veel vervorming in het hogere middengebied, maar de 8414 zijn een stuk schoner, ten koste van een beetje gevoeligheid. Als je de deuren niet goed aan het werk kunt krijgen, heb ik veel succes gehad met 4” op mijn a-stijlen en het is heel gemakkelijk als je iemand hebt om ze 3D te printen.