DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Dayton DATS v3 | Een absolute must have

3.4K views 5 replies 3 participants last post by  ckirocz28  
#1 · (Edited)
Deze is al een tijdje in de maak. De DATS v3 is een product waarvan ik sterk en oprecht geloof dat iedereen het in zijn gereedschapskist zou moeten hebben. Er zijn zelfs veel vragen en discussies hier op ASR die enorm zouden worden geholpen door een simpele impedantiemeting.

In deze video bespreek ik het vaak gebruikte doel van het meten van de T/S-parameters van een aandrijfeenheid en geef ik ook een paar andere voorbeelden van hoe je gemakkelijk interne behuizingsresonantie kunt vinden, evenals een paar andere hoogtepunten.

Ik moedig je ook aan om tot het einde te blijven.

Als je er een wilt kopen en tegelijkertijd mijn kanaal en de tools die ik gebruik voor het meten van luidsprekers wilt helpen financieren, overweeg dan om dit te doen via een van de onderstaande affiliate links: Amazon: Dayton Audio DATS V3 Computer Based Speaker & Audio Component Test System - - Amazon.com
Parts-Express: Home

#2 ·
Deze is al een tijdje in de maak. De DATS v3 is een product waarvan ik sterk, echt geloof dat iedereen in zijn gereedschapskist zou moeten hebben. Er zijn zelfs veel vragen en discussies hier op ASR die enorm zouden worden geholpen door een simpele impedantiemeting.

In deze video bespreek ik het vaak gebruikte doel van het meten van de T/S-parameters van een driver, en geef ik ook een paar andere voorbeelden van hoe je gemakkelijk interne behuizingsresonantie kunt vinden, evenals een paar andere hoogtepunten.

Ik moedig je ook aan om tot het einde te blijven.

Als je er een wilt kopen en tegelijkertijd mijn kanaal en de tools die ik gebruik voor het meten van luidsprekers wilt helpen financieren, overweeg dit dan door een van de affiliate links hieronder te gebruiken: Amazon: Dayton Audio DATS V3 Computer Based Speaker & Audio Component Test System - - Amazon.com
Parts-Express: Home

Je had dit VOOR de Klippel moeten hebben!

• Like
Reactions: skylineqrt4
#3 ·
Had dit al VOOR de Klippel!
Dat had ik!

Ik bezit de DATS al sinds het een andere naam had. Rond 2009 gebruikte ik het om periodieke behuizingen af te stemmen.

Ik gebruikte het ook om de T/S-parameters te verkrijgen, zodat ik vervolgens de Klippel kon gebruiken om de uitslag te berekenen. Je kunt zelfs teruggaan naar mijn oude tests hier uit 2011 en de gegevens bekijken.

Ik ben hier niet nieuw in. Ik ben hier trouw aan. :D

#5 ·
Ik heb nog steeds een WT3...

Wat zijn, afgezien van de mooie aluminium behuizing, de belangrijkste verschillen tussen dit en het?

Zijn er verschillen in de mogelijkheden of alleen in de nauwkeurigheid?

TIA

#6 ·
Ik heb nog steeds een WT3...

Afgezien van de mooie aluminium behuizing, wat zijn de belangrijkste verschillen tussen dit en het??

Zijn er verschillen in de mogelijkheden of alleen in de nauwkeurigheid?

TIA
Ik heb geen ervaring met iets anders dan de DATS V3, maar de kalibratieweerstand is ingebouwd en ik geloof dat de componenten nauwere toleranties/betere kwaliteit hebben. Dus gewoon handiger en nauwkeuriger.