In godsnaam, militair alles splitsen. Gebruik GEEN T-Taps.
Het solderen van datadraden is goed als je ze hebt. (Wat je blijkbaar niet hebt)
Bereid het alarm VOORDAT je het in het voertuig installeert. Demonteer het dashboard, kijk waar je alles gaat monteren (je MOET de brain goed en veilig IN het voertuig monteren). Gebruik een boor om draden te draaien die naar vergelijkbare locaties gaan. Het maakt alles veel schoner en gemakkelijker te installeren. Sluit gewoon ongebruikte draden af.
Voor het startonderbrekerrelais is GROEN de KEY-ZIJDE, PAARS DE STARTER-ZIJDE
Meestal knip ik de gele en oranje draden door, monteer ik het startonderbrekerrelais en verbind ik ze dan gewoon weer met soldeer of krimpvaten.
Monteer de sirene onder de motorkap naar beneden naar open grond als je kunt, maar niet waar water er gemakkelijk in kan spatten, dit maakt hem zo luid als hij kan zijn.
Bekijk de programmeerfuncties, dit alarm is eenvoudig, maar er zijn een paar handige dingen die leuk zijn om te hebben.
Tot slot, TEST TEST TEST je draden als je het niet zeker weet en test het alarm ALTIJD VOLLEDIG als het eenmaal is geĂŻnstalleerd. Probeer het te activeren.
Monteer ook je antenne correct, ofwel in de linkerbovenhoek van de voorruit of in het midden (ik vind het midden leuk, langs de achteruitkijkspiegel naar beneden). Nadat je alarm is geĂŻnstalleerd, LEER HOE JE HET UITSCHAKELT NADAT HET IS GEACTIVEERD. Veel mensen vergeten deze stap, en in de hitte van het moment als je je fob bent vergeten of als deze leeg is, zal dit een levensredder zijn.
En een laatste tip voor nieuwe gebruikers, de ENIGE keer dat het alarm voorkomt dat je auto start, is wanneer het is geactiveerd en momenteel afgaat OF als er iets vreselijks is gebeurd met de bedrading.
Veel plezier met installeren!