DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Kan de headunit 2 ohm drivers aan?

29K views 16 replies 12 participants last post by  Old Scotch  
#1 ·
Ik ben op zoek naar een aantal infinity Kappa 62.7i coaxiale luidsprekers met de externe crossovers. Ze zouden 2 ohm zijn.

Heeft iemand 2 ohm drivers gebruikt op de headunit power ??

Headunit is een standaard 2001 Ford F150.

#5 ·
Ik heb gehoord dat mensen precies dit hebben gedaan en dat het niet zo goed uitpakte. E-mail een willekeurige fabrikant en vraag ze of ze dit aanraden en ze zullen je ronduit vertellen dat je de garantie van de fabrikant hebt verspeeld. IMO... Sla de 2 ohm speakers op hu power over en probeer iets te vinden met een hogere gevoeligheid.

#6 ·
Het lijkt me geen goed idee, maar als ze op 3 ohm meten, zou het waarschijnlijk wel goed zijn. Het zou zelfs goed kunnen zijn als ze op 2 ohm meten. Dat gezegd hebbende, ik zou het niet in mijn eigen installatie doen, maar ik zou toch geen HU-voeding gebruiken.

Als je ze gebruikt, hoop ik dat het goed voor je uitpakt! Je zou op een gegeven moment eens moeten kijken naar een kleine externe versterker als je dat kunt betalen. De verbetering van de getrouwheid is verbazingwekkend.

-Jordan

#8 ·
Mensen, deze speakers werken perfect. Ik heb kapas voor en achter zonder problemen via mijn hoofd laten lopen.
Ik ben blij dat het voor jou is gelukt, maar het is het me niet waard. Ik heb mensen dit zien doen via Alpine HU's en de hu stopte ermee. Voor mij is het gewoon een marketingtruc. Het aansturen van 2 ohm drivers op hu-vermogen zou het verschil in output minimaal zijn. Hogere gevoeligheid drivers of zoals hierboven vermeld, koop een versterker.

#9 ·
Ik ben het eens met de bovenstaande mening, hoewel ik het gewoon niet begrijp om tegenwoordig HU-vermogen te gebruiken. Het is niet schoon genoeg voor mijn smaak en een kleine versterker is tegenwoordig zo goedkoop, dat HU-vermogen gewoon niet de moeite waard is om te gebruiken. Maar we zijn allemaal verschillend en voor sommige mensen is het prima.

-Jordan

#13 ·
Het is een STANDAARD Ford F150 HU. Ik zou het niet doen. Pas de laatste jaren hebben standaard HU's, die externe fabrieksversterkers aansturen, luidsprekers met zo'n lage ohm gebruikt.

Muziek is dynamisch, dus ze zullen lager dan 2 ohm en hoger vallen. Omdat het een fabrieks-HU is die 11+ jaar oud is, zou ik het niet doen.

#14 ·
Ik heb dit al eerder meegemaakt:

Image

Image

Image

Als je mijn Crapsman-meter niet vertrouwt van toen de test in 2008 of zo werd uitgevoerd, kan ik een foto maken met mijn Fluke 117.

Bewerken: Over het algemeen heeft een nominale luidspreker van 2 ohm een impedantie in het bereik van 1,5 tot 1,8 ohm DCR, NIET meer dan 2 ohm!

#15 ·
Ik denk dat Infinity's excuus het volgende is... als je je luidsprekers aansluit op de versterker van de stereo, is het waarschijnlijk dat je de dunne fabrieksbedrading gebruikt. Omdat een dunne luidsprekerkabel de impedantie meestal flink verhoogt, zeggen ze dat je stereo in orde is. Tegelijkertijd, als je een aftermarket-versterker gebruikt, heb je vermoedelijk de fabrieks luidsprekerbedrading vervangen door iets beters, dus de impedantie aan het versterkereinde van de luidsprekerkabel zal dicht bij 2 ohm liggen.

Beide aannames zijn naar mijn mening nogal dom. Wat als de fabrieksbedrading van de auto eigenlijk heel goed is? Vervolgens, wat als je de fabrieks luidsprekerkabel niet vervangt wanneer je de aftermarket-versterker installeert? Beide zouden potentieel kunnen gebeuren.

Uiteindelijk denk ik dat je niet lang over dit probleem moet piekeren. Infinity-luidsprekers zijn vrij populair voor het vervangen van fabrieks luidsprekers. Ik heb nog niemand horen klagen dat de stereo versterker niet met ze werkt, enz.

#17 ·
Ik heb een paar weken lang Kappas gebruikt op de standaard Ford HU in een F150 uit 2000, totdat mijn Pioneer AVH3300BT binnenkwam en ik tijd vond om die in plaats daarvan te installeren.

Geen problemen, behalve het feit dat de standaard HU niet genoeg wattage heeft om de Kappas te laten klinken zoals ze zouden moeten klinken. Denk eraan dat er ook een inloopperiode is - ze worden zeker beter met de tijd.

De Pioneer HU hielp veel met de geluidskwaliteit, maar ik mis (zoals verwacht) veel bas onder ongeveer 100 Hz. De hoge tonen en middentonen zijn echter mooi.

Het grote plan is een sub en versterker als volgende, met een tweede versterker voor de Kappas. Ik moet kopen en installeren als mijn tijd- en budgetschema's het toelaten, en wil nadenken over de volgende stappen (en input van anderen krijgen) voordat ik ze implementeer. Dat is in wezen de reden waarom je upgrade-luidsprekers zou gebruiken van een fabriek-HU... Stap 1 van een groter plan. :D