Ik denk dat Infinity's excuus het volgende is... als je je luidsprekers aansluit op de versterker van de stereo, is het waarschijnlijk dat je de dunne fabrieksbedrading gebruikt. Omdat een dunne luidsprekerkabel de impedantie meestal flink verhoogt, zeggen ze dat je stereo in orde is. Tegelijkertijd, als je een aftermarket-versterker gebruikt, heb je vermoedelijk de fabrieks luidsprekerbedrading vervangen door iets beters, dus de impedantie aan het versterkereinde van de luidsprekerkabel zal dicht bij 2 ohm liggen.
Beide aannames zijn naar mijn mening nogal dom. Wat als de fabrieksbedrading van de auto eigenlijk heel goed is? Vervolgens, wat als je de fabrieks luidsprekerkabel niet vervangt wanneer je de aftermarket-versterker installeert? Beide zouden potentieel kunnen gebeuren.
Uiteindelijk denk ik dat je niet lang over dit probleem moet piekeren. Infinity-luidsprekers zijn vrij populair voor het vervangen van fabrieks luidsprekers. Ik heb nog niemand horen klagen dat de stereo versterker niet met ze werkt, enz.