DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Hino vrachtwagen - wil sub toevoegen, grijze zone voor mij

6K views 6 replies 5 participants last post by  iankerriekylaian  
#1 ·
Mijn neef heeft een verhuisbedrijf en een paar van de vrachtwagens zijn Hino's. Een jaar of zo heb ik er een paar Kenwood single din's in gezet en nu wil hij een subwoofer, want de fabrieksmatige 4's zijn niet helemaal toereikend, de speakers zitten ook hoog boven je hoofd.

De vrachtwagen is dus een Hino uit 2000, de vrachtwagen scharniert blijkbaar aan de voorkant en daar verwacht ik mijn voedingsdraad te moeten leggen. Dus, heeft iemand dit hier ooit gedaan? De accubak van de vrachtwagen bevindt zich aan de achterkant van de cabine, dus ik gok dat de draad een volledige lengte van 15-20' moet hebben.

#2 ·
We hebben een Hino op mijn werk, ik denk dat hij uit dezelfde jaargang komt als die van jou. Ik zal morgen wat metingen doen en contact met je opnemen. Als de accu achter in de cabine zit, zou hij niet zoveel stroomdraad nodig moeten hebben. Misschien kun je een foto plaatsen, dan kan ik een beter idee krijgen en neem ik morgen na het werk weer contact met je op.

#3 ·
Geen foto's vanwege tijdgebrek en de zon die voor het eerst in een jaar schijnt.

Heel gemakkelijk als de cabine eenmaal naar voren was gekanteld. Stroomdraad langs de framerail naar het voorste deel van de cabine geleid, alles was gesplitst en vastgebonden om uit de weg te blijven van de beweging van de cabine op weg terug naar de normale positie. Ik schat dat het 20' stroomdraad was om te komen waar hij de sub/versterker wilde hebben, achterin de passagierskant van de cabine.

Mijn belangrijkste gereedschap was een pick en een JIS #3, gevolgd door JIS #2 en een 10 mm.

Ik heb een aarde gemaakt met een 10-32 machineschroef + rivnut nadat ik een 1/8" pilot bonding brush had gebruikt om de weg vrij te maken voor de rivnut.

De truck was een 2002.

#7 ·
Ik ben een beetje laat op het feestje hier, maar ik heb net een versterker en subwoofer geĂŻnstalleerd in een 258. Ik had maar ongeveer 7 ft stroomdraad nodig en ongeveer 6 inch massadraad. De stroomdraad kwam de cabine binnen net boven de accubak via een bestaande doorvoer die werd gebruikt voor luchttoevoer naar de bestuurdersstoel. De stroomdraad werd achter het achterwandpaneel weggestopt en naar onder de passagiersstoel geleid, waar de versterker werd gemonteerd. De massadraad was een zeer korte run naar een van de bouten die de passagiersstoel op zijn plaats hielden. De geĂŻntegreerde bekerhouder en het opbergvak tussen de bestuurders- en passagiersstoel werden verwijderd om plaats te maken voor een afgesloten behuizing van 1,5 kubieke voet met een 500 watt RMS 10 inch subwoofer. Ik kocht een bekerhouder/console-combinatie die bedoeld was om op een bank te worden geplaatst, en schroefde deze op de bovenkant van de subwooferbox. Ik wilde oorspronkelijk een down-firing subwoofer onder de passagiersstoel monteren, maar een van mijn collega's deed dit en de trillingen veroorzaakten een scheur in zijn ruitensproeiervloeistofreservoir. Hij stuurde echter ongeveer 800 watt naar een monsterlijke 12 inch in een ported behuizing. Ik doe ongeveer 300 watt naar een gematigde 10 inch in een afgesloten behuizing. Ik gebruik de ruimte onder de stoel ook voor het opbergen van gereedschap. Ook heb ik een aantal aftermarket 4 inch speakers geĂŻnstalleerd op een 100 watt RMS versterker. Diepte is hier een probleem, aangezien de kanalen voor de dashboardventilatoren direct onder de speakerlocaties lopen. Ik moest verhogers gebruiken om de aftermarket speakers op de fabriekslocatie te plaatsen. Ik kon de fabrieks speakergrills er net weer op plaatsen. Ik moet toegeven dat ik dacht dat het als rotzooi zou klinken, maar de akoestiek in deze truck is eigenlijk best goed, in ieder geval voor de basweergave. Mijn enige klacht is dat de truck vreselijk luid is als hij draait. En rijden op de snelweg maakt het bijna onmogelijk om naar muziek te luisteren zonder echte power. De luisterervaring kan enorm worden verbeterd met royaal aangebrachte geluidsisolatie, maar dat doe ik niet voor een werk-truck. Ik zou echter wel een 'big three' upgrade kunnen doen, want deze truck heeft een ernstige spanningsval, vooral als andere accessoires worden gebruikt. Ik probeer specificaties van het laadsysteem voor deze truck te vinden.