DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Image Dynamics IDMAX V.3 subs vs. V.4 subs Wat is het verschil?

28K views 54 replies 14 participants last post by  ppia600  
#1 ·
Zijn de v4s IDMAX subs net zo goed als de oudere v3s?

#3 ·
Het belangrijkste verschil is de mogelijkheid om ze opnieuw te configureren... dat is alles wat ik me herinner dat er veranderd is aan de Maxes.
Dus de geluidskwaliteit is nog steeds goed met de nieuwe versie?
Ik was de specificaties van v3 en v4 aan het vergelijken en het lijkt erop dat ze qua specificaties verschillend zijn.
Image

#9 ·
Dus ik zou v3-parameters moeten gebruiken met een v4 IDMAX.....dat is gewoonweg heerlijk, gezien het feit dat ik mijn box al had uitgestippeld en zo.....terug naar de tekentafel.

Majik, ik ben de recones niet vergeten... ik behandel momenteel 3 miljoen dingen tegelijk, voor het geval je je afvroeg.

#21 ·
Terug naar de zaak, ik sprak vandaag met iemand bij ID over de specificaties en hij bevestigde dat ze in China werden getest omdat ze niet over de juiste testapparatuur in huis beschikten, omdat China een grote bron is van hun daadwerkelijke productie van veel andere producten die ze maken. De eigenlijke apparatuur voor de tests bevindt zich in China zelf en de eigenlijke subs worden nog steeds hier in de staten met de hand gemaakt. Hij vertelde me dat de nieuwe T/S-parameters binnen een maand zullen worden geplaatst, met een kleine marge, neem ik aan.

#30 ·
Dus in april 2016 merkte ik op dat ID hun parameters zou moeten bijwerken nadat ze de subs naar China hadden gestuurd om te worden getest.... Even doorspoelen naar nu en ze hebben ze nog steeds niet bijgewerkt..... Dat is voor mij gewoon een vertoning van slechte zakelijke tactieken en het misleiden van klanten. Denk dat ik binnenkort misschien in de markt ben voor nieuwe subs, alleen al op basis daarvan.

#32 ·
Image

#41 ·
Ik heb in de loop der jaren veel idmaxen uit elkaar gehaald en sommige van de vroege exemplaren gebruikten een 2" spreekspoel, terwijl ze later overstapten op een 2,5" spreekspoel. Ik weet echter niet hoe je kunt zien welke sub wat is als het daarop aankomt.
Omdat ze zeggen dat de recone werkt voor alles behalve de v1, gok ik dat de 2” coil op de originele v1 IDMAX zat. Je bent OG as funk.

#43 ·
2,5" was de v1 iirc en toen gingen ze over op een 2" spoel vanaf v2, daarom zeggen ze dat de v4 recones passen op v2 en v3 en als je naar de fysieke afmetingen kijkt, zijn ze vrijwel hetzelfde, dus in theorie zullen ze werken, maar niemand bij ID kan je een antwoord geven of de spreekspoel op de v4 recone in de opening hetzelfde zal zitten als een v3 origineel, zodat de BL Curve overeenkomt en het verschil in de diameter van de montage-uitsparing v4 = 10,5" vs v3 = 9,6" voor een verschil van 0,9" (zal de v4 conus de mand raken bij de achterwaartse slag?) Je kunt meer informatie krijgen van de ID Facebook-groep (Image Dynamics Usa. een groep voor alle ID-fans. [Group by Backyard Installers])

De deal met de specificaties was dat toen de v4 uitkwam er een enorme ophef was toen ze ver van de specificaties afweken en genoeg zodat het tunen/uitlijnen binnen de behuizing ver weg was en iemand de v2 driver in WinISD in de behuizing stopte waar de v4 in zat en de resultaten waren "veel" dichter bij de resultaten die de OP kreeg en sindsdien is de suggestie om de v2 specificaties te gebruiken gebleven.

Eens dat het echt jammer is dat zo'n geweldige driver en bedrijf op de achtergrond is geraakt.

Image

v4 OD = 11.04" vs 11.063"
v4 MD = 5.8" vs 5.75"

Attachments

• Like
Reactions: Jln213
#44 ·
2,5" was de v1 iirc en toen gingen ze over op een 2" spoel vanaf v2, daarom zeggen ze dat de v4 recones passen op v2 en v3 en als je naar de fysieke afmetingen kijkt, zijn ze vrijwel hetzelfde, dus in theorie zullen ze werken, maar niemand bij ID kan je een antwoord geven of de spreekspoel op de v4 recone in de opening hetzelfde zal zitten als een v3 origineel, zodat de BL Curve overeenkomt en het verschil in de diameter van de montage-uitsparing v4 = 10,5" vs v3 = 9,6" voor een verschil van 0,9" (zal de v4 conus de mand raken bij de achterwaartse slag?) Je kunt meer informatie krijgen van de ID Facebook-groep (Image Dynamics Usa. een groep voor alle ID-fans. [Groep door Backyard Installers])

De deal met de specificaties was dat toen de v4 uitkwam er een enorme ophef was toen ze ver van de specificaties afweken en genoeg zodat de afstemming/uitlijning binnen de behuizing ver weg was en iemand de v2 driver in WinISD in de behuizing stopte waarin de v4 zat en de resultaten waren "veel" dichter bij de resultaten die de OP kreeg en sindsdien is de suggestie om de v2 specificaties te gebruiken blijven hangen.

Eens dat het echt jammer is dat zo'n geweldige driver en bedrijf op de achtergrond is geraakt.

View attachment 424199

v4 MD = 5.8" vs 5.75"
Bedankt voor die informatie. Is dat voor de idq? Ik heb een paar idqs V2. Maar ik ga 3 idmax v3d4 gebruiken. Ze zijn allemaal in mint conditie, maar ik heb het moeilijk om een vierde te vinden. Vroeg me ook af of ik gewoon een v4 kon gebruiken en als het erop aankwam een v4 recone kit kon gebruiken.
Ik ben lid van die fb groep. En heb daar een paar keer wtb gepost. Maar ik doe mijn best om zo ver mogelijk weg te blijven van fb. Het is een walgelijk plek..

Attachments

#45 ·
Eens over de Farsebook-gedachte...

Vergelijk wat er op het IDMax10D4v3-blad staat met de specificaties voor de v4:
Image

Als ze zo dicht bij elkaar liggen als de IDQ, dan zou ik het willen proberen, want ik ben er zeker van dat de v4 mechanisch in de v3-mand zou passen, maar nogmaals, geen garantie over hoe het zal klinken.

#47 · (Edited)
Eens met de Farsebook-gedachte...

Vergelijk wat er op het IDMax10D4v3-blad staat met de specificaties voor de v4:
View attachment 424232

Als ze zo dicht bij elkaar liggen als de IDQ, dan zou ik het willen proberen, want ik weet zeker dat de v4 mechanisch in de v3-mand zou passen, maar nogmaals, geen garantie over hoe het zal klinken.
2,5" was de v1 iirc en toen gingen ze over op een 2" spoel vanaf v2, daarom zeggen ze dat de v4 recones in v2 en v3 passen en als je naar de fysieke afmetingen kijkt, zijn ze vrijwel hetzelfde, dus in theorie zullen ze werken, maar niemand bij ID kan je een antwoord geven of de spreekspoel op de v4 recone in dezelfde opening zal zitten als een v3 origineel, zodat de BL Curve overeenkomt en het verschil in de diameter van de montage-uitsparing v4 = 10,5" vs v3 = 9,6" voor een verschil van 0,9" (zal de v4 conus de mand raken bij de achterwaartse slag?) Misschien krijg je meer informatie van de ID Facebook-groep (Image Dynamics Usa. een groep voor alle ID-fans. [Groep van Backyard Installers])

De deal met de specificaties was dat toen de v4 uitkwam er een enorme ophef was toen ze ver van de specificaties afweken en genoeg zodat de afstemming/uitlijning binnen de behuizing ver weg was en iemand de v2 driver in WinISD in de behuizing stopte waarin de v4 zat en de resultaten waren "veel" dichter bij de resultaten die de OP kreeg en sindsdien is de suggestie om de v2 specificaties te gebruiken gebleven.

View attachment 424199

v4 MD = 5.8" vs 5.75"
Eerder in deze thread toont het de t/s die ze hebben vrijgegeven voor de v4 IDMAX en de fs was 27 hz. Blijkbaar werden ze van een compleet nieuwe driver gehaald en werd mensen verteld de t/s voor de v3 te gebruiken terwijl ID een driver naar China stuurde om de daadwerkelijke t/s specificaties te halen. Dus ik denk dat ze subs bouwden zonder de specificaties te kennen? Ze werden nog steeds met de hand geassembleerd in de VS.

Ze hadden zeker een aantal geweldige producten en ik weet dat ze niet per ongeluk zo klonken! Ik heb de IDMAX maar 1 keer gehoord en het waren 2 15s verzegeld op een kicker 1200.1 en ze sloegen absoluut in!

Ben ik gek of heb ik gelezen dat de man achter Steven's audio op een gegeven moment bij ID werkte?

#49 ·
Vroeger in deze thread toont het de t/s die ze hebben uitgebracht voor de v4 IDMAX en de fs was 27 hz. Blijkbaar werden ze van een compleet nieuwe driver gehaald en werd mensen verteld de t/s voor de v3 te gebruiken, terwijl ID een driver naar China stuurde om de daadwerkelijke t/s-specificaties te achterhalen. Dus ik denk dat ze subs bouwden zonder de specificaties te kennen? Ze werden nog steeds met de hand geassembleerd in de VS.

Ze hadden zeker een aantal geweldige producten en ik weet dat ze niet per ongeluk zo klonken! Ik heb de IDMAX maar één keer gehoord en het waren 2 15's sealed op een kicker 1200.1 en ze sloegen absoluut in!

Ben ik gek of heb ik gelezen dat de man achter Steven's audio op een gegeven moment bij ID werkte?
Eric Stevens @Eric Stevens richtte Image Dynamics op in 1992.

Er zijn ook Matt Borgardt en vele anderen betrokken: https://www.diymobileaudio.com/threads/i-am-back-at-image-dynamics.430275/

• Like
Reactions: Jln213
#50 ·
Ik heb de thread gelezen, ik zag alleen geen definitief antwoord. Maar ik zal je advies opvolgen om in de rubriek te plaatsen.
Dat was een beetje het punt dat ik wilde dat je zou zien. De informatie is zo wispelturig dat het een beetje een gok is. Ze hebben wel gezegd dat de recone alles zal passen behalve de v1.

De rubriek is een geweldige plek voor dit soort dingen. De meeste mensen zullen zoiets niet proactief vermelden vanwege de verzendkosten. Als je bereid bent om voor de rit te betalen, weet ik zeker dat je er een zult vinden! En zo niet, dan zullen 3 10's nog steeds dddooooowwwnnnnn krijgen

#53 ·
Ik ben dol op beelddynamiek! Ik heb deze componentenset gekregen van de man die me de 2nib idmax 10's verkocht voor een te goede deal om te weigeren. Op de foto staat ook een gedeeltelijke lijst van de tweeters die ik heb. Ik dacht dat ik daar wel een set kon vinden die er redelijk bij zou passen. Of misschien dat ik er een paar tegenkom tijdens mijn zoektochten.

Attachments

#54 ·
Eric Stevens @Eric Stevens richtte Image Dynamics op in 1992.

Er zijn ook Matt Borgardt en vele anderen betrokken: https://www.diymobileaudio.com/threads/i-am-back-at-image-dynamics.430275/
Dus dat ze zo goed klonken, was verre van een ongeluk!

Het eerste car audiosysteem dat ik ooit hoorde, was 2 verzegelde diamond audio d6 12s in een kleine celica en het maakte mijn zicht wazig. Daarna hoorde ik jarenlang niets anders dan kicker of erger. Het “beste” systeem in de stad was 2 15” L7s geporteerd in de achterbank van een cabriolet.

Het was LUID, maar dat gold ook voor de $130 dual 12” prefab bandpass box in de blazer van mijn vrienden…

Uiteindelijk hoorde ik de 2 15” IDMAXs in een verzegelde box en voor het eerst sinds die diamonds werd mijn zicht wazig, en realiseerde ik me eindelijk wat er ontbrak aan alles wat ik had gehoord!

Ik ben dol op image dynamics! Ik heb deze componentenset die ik kreeg van de man die me de 2nib idmax 10s verkocht voor een te goede deal om te weigeren. Ook afgebeeld is een gedeeltelijke lijst van de tweeters die ik heb. Ik dacht dat ik een set kon vinden die daar redelijk bij zou passen. Of misschien dat ik er een paar zou tegenkomen in mijn zoekopdrachten.
Ga naar Steven’s Audio als je wilt zien wat de man die ID is begonnen nu doet! Hij heeft een ENORME impact gehad op de SQ-scene met zijn hoornbelaste compressiedrivers.
Niet veel mensen gebruiken ze, en nog minder weten hoe ze ze correct moeten installeren/afstemmen/integreren.

Voor mijn ervaring op DIYMA had ik alleen een HLCD gezien in mijn PA-luidsprekers, of de willekeurige chuchero-box. Ik kon niet geloven dat mensen ze gebruikten voor SQ! Ik heb nog geen echte SQ-opstelling gehoord, laat staan zijn hoorns, maar ooit…

#55 ·
Even een gratis bump nadat ik wat beeld dynamiek heb gelezen en een vraag.

Is er iemand die de idq8 heeft gereconeerd en zo ja, pasten de meegeleverde shims?

Ik moet mijn idqv4d4 subs reconen en de recone kits werden geleverd met 4 shims die te breed zijn om door de gaten in de mand te passen. Ze zijn ook 15 duizendsten / 0,38 mm dik.

Het ID-telefoonnummer is buiten werking en geen van hun e-mailadressen staat me toe om ze een bericht te sturen. Of ik ben geblokkeerd of hun site is aan het haperen.

Mijn subs zijn al een paar jaar geweldig en uiteindelijk oververhitte er een en begon een beetje te wrijven en de andere's surround werd beschadigd door bagageruimte fod, dus besloot ik ze te reconen.