DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Een versterkerrek aan de onderkant van de achterste plank monteren

22K views 21 replies 17 participants last post by  Sparrow  
#1 ·
Vergeef me, dit is misschien een domme vraag.

Ik kan geen ideale plaatsen vinden om mijn versterkers en componenten te plaatsen, maar er is de onderkant van de achterste plank. De plank is echter niet plat, maar lijkt eerder gestempeld te zijn met een lichte kromming. Zou dit een probleem zijn?

Ik probeerde installatiefoto's te vinden, maar ze lijken allemaal perfect plat te zijn.

#4 ·
Warmteoverdracht van de achterruit (van zonlicht) naar de hoedenplank, en vervolgens naar het metaal van de hoedenplank, betekent dat wat u ook op de hoedenplank monteert, te maken krijgt met verhoogde temperaturen, zelfs meer dan in de niet-klimaatgecontroleerde kofferbakomgeving.

Dan heb je de omgekeerde versterker. De meeste versterkers zijn gemaakt om warmte verticaal te laten uitstralen, en als je ze ondersteboven monteert, straalt de warmte in de printplaat, waardoor de condensatoren uiteindelijk uitdrogen en voortijdig defect raken. Het effect is in wezen dat de versterker zo wordt gemonteerd dat hij zichzelf beschadigt. Een groot probleem is dat de versterker niet werkt zoals het hoort, en temperatuurbeschermingscircuits kunnen worden gekalibreerd om foutief te activeren of niet te activeren, waardoor de transistors kwetsbaar kunnen worden voor overmatige hitte, of de versterker gaat te snel in de beveiliging...

Als je nu een klein bord onder het rek van ongeveer 3 inch plaatst en een ruimte van 1/2 inch toelaat tussen de koelribben van de versterker (rechtsom gemonteerd) en het metaal van het achterrek, in een versterkerrek-situatie, verminder je verschillende nadelen van de locatie.

Warmteoverdracht komt extern van 4 bronnen met versterkers, en je moet een versterker zoveel mogelijk helpen.

Geleiding
Straling
Convectie

Interne productie door stroom

#6 ·
Stel je een hangende lade voor die is vastgezet met 1/4" draadstang, moeren en ringen.
Ik heb de mijne met standoffs gedaan. Ziet eruit als een grotere versie van CPU-moederbord standoffs. Vastgeschroefd door het achterdek om wat ruimte te geven tussen het achterdek op de versterker voor circulatie.

McMaster-Carr

Image

Ik heb dit in 2 verschillende auto's gedaan met 2 verschillende versterkers. Eén was een versterker met een actieve ventilator en vastgeschroefd aan de onderkant van het achterdek. Geen ruimte. Nooit problemen gehad, zelfs niet toen de versterker op 2 ohm mono draaide. De tweede wordt passief gekoeld en ik heb de standoffs. Nooit problemen gehad met hitte bij deze installatie.

#7 ·
Mijn vorige auto had twee versterkers op deze manier gemonteerd (100x4 en 600x1 @2ohm). Had geen oververhittingsproblemen, maar woon in een koeler klimaat. Versterkers waren ook passief gekoeld. Als de versterkers voldoende koeloppervlak hebben, zou ik me geen zorgen maken.

#9 ·
Het enige wat ik zou voorstellen is, hoe je het ook monteert, de behuizing NIET te aarden. Als je standoffs gebruikt zoals mensen suggereren, gebruik dan nylon ringen om de behuizing van het voertuig te isoleren.

#10 ·
Als je bereid/in staat bent om de achterklepbekleding aan de binnenkant te verwijderen. Ik zou wat multiplex bekleden met tapijt en het helemaal door het deksel van het achterdek schroeven. Bevestig dan je versterkers daaraan.

Ik wou dat ik me kon herinneren wie de kleine uitklapbare rek in zijn bouwverslag had. Ik zou het linken, het lijkt een zeer haalbare en elegante oplossing.

#12 · (Edited)
Ik wou dat ik me kon herinneren wie de kleine uitklapbare rek in hun bouwlog had. Ik zou het linken, het lijkt een zeer haalbare en elegante oplossing.
Een van de weinige die ik me kan herinneren. Hoewel het voor crossovers is en niet voor versterkers, hetzelfde concept, zij het overdreven fab werk.

http://www.diymobileaudio.com/forum...m/forum/build-logs-project-install-gallery/30321-one-badassed-bmw-330-a-10.html

Ik probeer nog steeds de details uit te werken om een ​​lade op ladeglijders uit te laten schuiven en vervolgens naar beneden te vouwen in een werkbare hoek.

Als je een paar kogellagerschuiven kunt vinden, van een oude gereedschapskist, om de lade uit te laten schuiven.
Je zou dan de bekleding van de onderkant van de kofferbak kunnen losmaken en deze weer aan de onderkant van de lade kunnen bevestigen om een ​​stealth uitschuiflade te creëren.
Kabelbeweging/beheer wordt echter een probleem.

Dat is mijn grote plan voor mijn kofferbak.

Bewerk; zoiets als deze

http://www.doorcorner.com/pr16fuexb...=googlepepla&utm_medium=adwords&id=20005783933&gclid=CO-j_fibir8CFSsSMwodjQkAhA

#11 ·
Mijn versterkers zijn in mijn 2 vorige voertuigen met groot succes en zonder oververhitting onder het achterdek gemonteerd. Natuurlijk zijn mijn versterkers intern door een ventilator gekoeld, wat zeker helpt.

In beide gevallen wordt een metalen frame aan de auto bevestigd en vervolgens wordt de versterker op het frame gemonteerd. Het frame plaatst de versterker weg van het dek, dus er is een luchtruimte tussen de versterker en het metaal van de auto. Dat helpt de versterker te ventileren en laat ook ruimte over om de kabels te verbergen.

Zie foto's hieronder:

U kunt de luchtruimte tussen het rek en de versterker hier zien:
Image

Hier is een nadere blik op het rek:
Image

Ten slotte is hier het kofferbakkleed geĂŻnstalleerd dat het frame aan het zicht onttrekt:
Image

#13 ·
Enkele interessante adviezen/gedachten.

Helaas moet ik een andere plek bedenken om twee versterkers te monteren. Zoals vermeld in mijn eerste bericht, kan ik me de installatie gewoon niet voorstellen, aangezien de bodem van mijn kofferbak niet plat is zoals bij verschillende andere auto's; anders zou ik wel een idee hebben.

#16 ·
Ik ga hetzelfde doen, en SubterFUSE heeft het juiste idee. Behalve dat ik een oudere (en waarschijnlijk minder geavanceerde) versterker heb, dus ik ga hem op een rek monteren zoals hij, maar rechtop, om koeling mogelijk te maken.

Er is niets mis met het monteren van de versterker gelijk met het dek, waardoor hij schuin staat, behalve dat het "raar" kan lijken.

Hier zijn enkele van de beste voorbeelden die ik kon vinden:

Image

Image

Bekijk ook de "bimmer forums" voor enkele van de beste voorbeelden van DIY stealth installaties.

#20 ·
Ik ga hetzelfde doen, en SubterFUSE heeft het juiste idee. Behalve dat ik een oudere (en waarschijnlijk minder geavanceerde) versterker heb, dus ik ga hem op een rek monteren zoals hij, maar rechtop, om koeling mogelijk te maken.

Er is niets mis met het monteren van de versterker gelijk met het dek, waardoor hij schuin staat, behalve dat het er "verkeerd" uit kan zien.

Hier zijn enkele van de beste voorbeelden die ik kon vinden:

Image

Image

Bekijk ook de "bimmer forums" voor enkele van de beste voorbeelden van doe-het-zelf stealth-installaties.
Het enige dat ik wil vermelden over mijn opstelling versus deze foto's:

Mijn versterkerrek heeft een opening van ongeveer 1 of 2 inch tussen het achterdek en het rek. Dus hoewel mijn versterker ondersteboven staat, is er nog steeds een luchtruimte tussen de versterker en het metaal van de auto.

En..... zoals ik al zei.... mijn versterker is intern ventilatorgekoeld. Ik weet zeker dat dat helpt.

#18 ·
Ik heb net een rek gemaakt. Ik wilde het niet ondersteboven monteren. Ik kon het ook niet uitzoeken. Lol. Dus... Na veel onderzoek en uitstapjes naar Home Depot kwam ik met een plan. Ik wilde geen nieuwe gaten in mijn dek boren, dus ik kreeg sleufmetaal van homedepot Everbilt, 1-1/2 inch x 14-Gauge x 72 inch verzinkte sleufhoek, 800517 bij The Home Depot - Tablet

En hing het op met behulp van bestaande gaten in het achterdek. Ik gebruikte 1/4 inch bouten? Ik weet het niet, ze zijn als draadstangen maar met een uiteinde als een bout... Ik heb er twee van deze in gedaan... Ongeveer 3 inch van het dek... Nu heb ik hieraan een andere set sleufmetaal gehangen... Dit is gedaan om problemen met het nodig hebben van gaten voor de bouten aan te pakken. Het zal ook je hoekprobleem oplossen. Je kunt gewoon mdf op je plank schroeven of je kunt ladegeleiders halen en schuiflades maken. Veel opties.

Mijn grond is verpest. Ik heb heel weinig ervaring, maar ben er vrij zeker van dat het hiermee te maken heeft. Maar Gluck

#19 ·
Geïnspireerd door de Sti-build van Simplicityinsound. Een klinkmoerkit besteld om een ​​bord met offsets onder het dek te hangen en versterkers rechtsonder het dek te monteren, waarbij het versterkerchassis uiteraard wordt ontkoppeld.

Tenzij ik een beetje gek word en ze aan een zijwand monteer, mogelijk omdat er een vrij diepe ongebruikte ruimte achter de wielkasten is. Of misschien in de buurt van de stoel. De jury is nog niet uitspraak tot ik erin ga en mijn hersenen eromheen wikkel. Zou mooi moeten werken.

Het beste is dat met de klinkmoer tool elk veilig en solide metalen oppervlak aan de binnenkant in aanmerking komt.

Ik zal twee NVX-versterkers en een DSP (voorlopig MS-8) monteren.