DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Specifieke autospeakers versus luidsprekers voor thuis in een behuizing? voor gebruik in de auto

16K views 32 replies 21 participants last post by  digdug18  
#1 ·
Ik weet dat de auto-audio-industrie een lange weg heeft afgelegd in design, en dat auto-luidsprekers meestal 4 ohm zijn, een ondieper profiel hebben, enigszins gestandaardiseerde maten, enz. Maar hoeveel verschillen een home audio speaker en een auto audio speaker? Kan een home audio speaker gebruikt worden, mits deze een crossover heeft, etc. Ik realiseer me dat veel van de home audio speakers papieren conussen gebruiken, maar dat had mijn auto ook toen hij uit de fabriek kwam.

Andrew

#2 ·
Ik weet dat de auto-audio-industrie een lange weg heeft afgelegd in design, en dat auto-luidsprekers meestal 4 ohm zijn, ondieper van profiel, enigszins gestandaardiseerde maten, enz. Maar hoeveel verschillen een home audio-luidspreker en een auto-audio-luidspreker?

Kan een home audio-luidspreker worden gebruikt, mits deze een crossover heeft, enz. Ik realiseer me dat veel van de home audio-luidsprekers papieren conussen gebruiken, maar dat deed mijn auto ook toen hij uit de fabriek kwam.

Andrew
Ja, thuis luidsprekers kunnen worden gebruikt.

Ik gebruikte een tijdje pro-audio midbass en hoorns in mijn auto. Beide zijn niet specifiek voor auto-audio. De hoorns waren ook 8 ohm.

Houd gewoon rekening met de specifieke luidspreker en hoe je hem wilt gebruiken. De auto-omgeving is ruwer (d.w.z. hoge en lage temperaturen, vochtigheid, vocht, enz....)

#3 ·
Een heleboel mensen hier gebruiken home audio drivers. Ik ook. Ze hebben meestal een veel betere prijs-kwaliteitverhouding. Ook zijn de papieren conusluidsprekers van de fabriek hoogstwaarschijnlijk behandeld, in tegenstelling tot sommige home audio drivers.

#4 ·
Ja, veel, zo niet de meeste van ons gebruiken "home audio" drivers. Ze bieden meestal een betere prijs-kwaliteitverhouding, ervan uitgaande dat je de verwerking kunt verzorgen. Er zijn veel meer opties om uit te kiezen om bepaalde doelen te bereiken (grootte-eisen, prijspunten, frequentierespons, etc.) dan er zijn in autospecifieke luidsprekers, en je hoeft niet te betalen voor onnodige passieve crossovers en rebranding kosten. Er is meer nuttige data voor de meeste onbewerkte drivers, in vergelijking met autospecifieke producten, waardoor het veel gemakkelijker wordt om de respons van een systeem te voorspellen, te ontwerpen en af te stemmen.

Dat wil niet zeggen dat er niet veel zeer indrukwekkende autospecifieke luidsprekers zijn, er zijn er een heleboel. Sterker nog, ik gebruik Pioneer middentonen, en mijn midwoofers zijn een boetiek auto audio merk. Ik bedoel alleen dat het een heel goed idee is om buiten je lokale winkel en voorgeconfigureerde componenten te kijken.

#7 ·
Als je geen 3-weg opstelling kunt doen, wil je waarschijnlijk geen 8" midbass, hij zal niet hoog genoeg spelen om te combineren met een tweeter.
Ik wil niet zeggen dat het gemakkelijk zal zijn, maar het is mogelijk om een 8" te krijgen die hoog genoeg speelt en een tweeter die laag genoeg speelt. Er zijn veel goede 2-weg home audio speakers met 8" drivers.

Als hij voor een Dayton 8" gaat, kan hij misschien zelfs een 4 ohm versie krijgen.

Ik vraag me af of hij echt genoeg ruimte heeft voor een 8" op basis van de verklaring dat er niet genoeg ruimte is voor een drieweg.

#12 ·
Een grote mythe is dat het gebruik van een audiodriver voor thuis automatisch gelijkstaat aan betere prestaties, maar de waarheid is dat het net zo gemakkelijk een achterwaartse beweging kan zijn. Hoewel ik uit nieuwsgierigheid liever met onbewerkte drivers speel, kunnen degenen die specifiek voor autodeuren zijn ontworpen, niet zo gemakkelijk worden gediskrediteerd. Je moet de juiste vinden die de taak uitvoeren die je vraagt, en het zal in verschillende mate zijn, zoals al het andere.

#14 ·
Mounting options come into play as well, where the speakers will be mounted has profound effect on choice..
Ja, voor velen is dat een groot probleem, aangezien veel thuischauffeurs in de 6-7" range een inbouwdiepte van 3" of meer hebben. Montage ringen zijn het gebruikelijke antwoord, maar uitsteeksel in een deurpaneel voegt een andere dimensie toe aan het probleem.

#15 ·
Kwalificatie voor prestaties en betrouwbaarheid moet heel anders zijn voor auto-audiodrivers in vergelijking met home-audiodrivers. We gebruiken meer vermogen in auto's en de omgeving is heel anders. Home-audio luidsprekers worden niet rondgeslingerd, worden niet blootgesteld aan extreme temperaturen en vochtigheid en worden niet de hele dag blootgesteld aan veel UV.

#16 ·
Prestatie- en betrouwbaarheids kwalificatie moet heel anders zijn voor car audio drivers in vergelijking met home audio drivers. We gebruiken meer vermogen in auto's en de omgeving is heel anders. Home audio speakers worden niet rondgestoten, worden niet blootgesteld aan extreme temperaturen en vochtigheid en worden niet de hele dag blootgesteld aan veel UV.
Dit zijn allemaal zeer goede punten om te overwegen, vooral als je een killer installatie wilt doen, en je geen zorgen hoeft te maken over het later vervangen van apparatuur. Voor veel mensen hier wordt de apparatuur constant verwisseld, dus een woofer hoeft geen 10 jaar mee te gaan, sommige mensen houden ze niet eens 10 maanden. Om eerlijk te zijn, ik denk echter niet dat zelfs de meeste top car audio merken de moeite nemen om drivers voor auto's te optimaliseren zoals AF dat doet. Ik denk dat jouw aanpak vrij uniek is.

#17 ·
Ik heb mijn Scan 5f home audio raw drivers ongeveer een jaar lang gebruikt en ze waren met de voorkant naar boven in het dashboard gemonteerd met geventileerde pvc-uiteinden die hen een aperiodische uitlijning gaven. Ik verkocht ze aan een vriend van me en pakte ze in waar niets ze zou kunnen beschadigen. Hij had ze op een glazen tafelblad liggen en pakte er een op om er nieuwe pigtails op te solderen en de magneet bleef op de tafel liggen. Gelukkig is deze man niet je gemiddelde car audio man en hij heeft het gerepareerd en de andere versterkt met wat secondelijm.

#18 ·
Ik heb beide gebruikt in de auto, losse drivers en voorgeconfigureerde auto audio component sets. Ze hebben beide hun voor- en nadelen. Het grootste nadeel van losse drivers, naast hun duidelijke tekortkomingen met betrekking tot water- en UV-bestendigheid, is dat ik de neiging had om er een heleboel te proberen voordat ik iets vond dat ik leuk vond.

OTOH, out of the box, vond ik de JL Audio C5-650 set echt, echt leuk voor een vrij ondiepe deur en zou ze opnieuw kopen! De enige reden dat ik mijn laatste set verkocht, was zodat ik gedwongen zou worden mijn Genesis Profile 16 component set te gebruiken. Nu ik de Genesis componenten heb geĂŻnstalleerd, wou ik dat ik de JL Audio set had gehouden... Ach ja, ik kan altijd meer kopen, lol.

#19 ·
Ik heb beide in de auto gebruikt, onbewerkte drivers en voorgeconfigureerde auto audio componenten sets. Ze hebben beide hun voor- en nadelen. Het grootste nadeel van onbewerkte drivers, afgezien van hun duidelijke tekortkomingen met betrekking tot water- en UV-bestendigheid, is dat ik de neiging had om er een aantal van te wisselen voordat ik iets vond dat ik leuk vond.

OTOH, out of the box, vond ik de JL Audio C5-650 set echt, echt leuk voor een vrij ondiepe deur en zou ze opnieuw kopen! De enige reden dat ik mijn laatste set verkocht, was zodat ik gedwongen zou worden om mijn Genesis Profile 16 componenten set te gebruiken. Nu ik de Genesis componenten heb geĂŻnstalleerd, wou ik dat ik de JL Audio set had gehouden... Nou ja, ik kan altijd meer kopen, lol.
Ik hoorde de c5 set in Jon's Tahoe en was erg onder de indruk. Ik denk dat die mid zou profiteren van de zr tweeter voor zijn vermogen om lager te spelen. Ik denk dat hij sowieso aanzienlijk lager kan spelen. En je hebt gelijk, het is gemakkelijk om een heleboel onbewerkte drivers te doorlopen voordat je degene vindt die het beste voor je werkt. Er zijn bewezen performers zoals de Scan 12m en 10f, maar zelfs met een solide lijst van bewezen performers komt het neer op het individu. Ik hoorde ook dat kleine 3" Illusion coaxiale set passief in pilaren draaide en was meer dan onder de indruk. Hij zei dat er heel weinig eq werd gebruikt.

#20 ·
U kunt luidsprekers voor thuis gebruiken en ze werken prima. Doorgaans hebben autospecifieke drivers stijvere 'spiders' om trillingen door de weg te helpen elimineren. Bovendien zijn ze ontworpen om bestand te zijn tegen de zwaardere omgeving van een auto. UV-blootstelling en blootstelling aan vocht. Daarnaast zijn ze ontworpen om te worden gebruikt in oneindige baffle.

#21 ·
Sommige aanbiedingen lijken hetzelfde te zijn voor zowel thuis als in de auto... Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat de Esotar2-serie ook in thuismonitoren wordt gebruikt... Ik heb niet bevestigd dat deze aanbiedingen identiek zijn, maar het lijkt plausibel. Goede drivers zijn goede drivers, toch?

#22 ·
Ik weet dat de esotech-serie van dynaudio zijn weg vindt naar de bm-serie monitoren, ik zie geen reden waarom dit niet waar zou moeten zijn.

scanspeak heeft een paar specifieke aanbiedingen voor auto-audio, maar ik zou wedden dat dit alleen 4 ohm-versies zijn van hun al geweldige 8 ohm-drivers, soms met een andere montageopstelling om beter geschikt te zijn voor de auto-omgeving.

#24 · (Edited)
Sinds ik thuis speakers in mijn auto gebruik, neem ik niet eens de moeite om te kijken naar speakers die voor auto's zijn gemaakt. Neem gewoon de speakers die conus behandeld zijn en je bent klaar. Als je een normale onbehandelde papieren conus zou gebruiken, zoek je later problemen. Maar het grappige is dat de meeste standaard speakers geen behandelde papieren conus hebben.

#29 ·
#32 ·
https://www.google.co.uk/?ion=1&espv=2#q=SB+acoustics+Arc+Audio+diymobileaudio

Car audio met hergebruikte home audio drivers met een enorme marge, komen vaker voor dan je denkt.... of in het geval van AD Designs, goedkope Alibaba speakers met een enorme marge! Geen fout, ik verwacht niet dat bedrijven liefdadigheidsinstellingen zijn, maar het betaamt je om een beetje onderzoek te doen.
4
http://www.diymobileaudio.com/forum/1660557-post30.html
De Arc Black 6.2 componentenset heeft een adviesprijs van $1099. Of je kunt die onzin overslaan en dezelfde drivers kopen bij Madisound voor ongeveer $230. Ik begrijp dat Arc winst moet maken zoals elk ander bedrijf, maar kom op, wie houden we hier voor de gek? Zelfs NVX rekent ze niet zo veel op.

#31 ·
De luidsprekers in mijn auto zijn "thuisluidsprekers". Dat is een enorm deel van wat deze site oorspronkelijk was.

Ik weet dat de auto-audio-industrie een lange weg heeft afgelegd in design, en dat auto-luidsprekers meestal 4 ohm zijn, ondieper van profiel, enigszins gestandaardiseerde maten, etc. Maar hoeveel verschillen een thuis-audio-luidspreker en een auto-audio-luidspreker?

Kan een thuis-audio-luidspreker worden gebruikt, mits deze een crossover heeft, etc. Ik realiseer me dat veel van de thuis-audio-luidsprekers papieren conussen gebruiken, maar dat deed mijn auto ook toen hij uit de fabriek kwam.

Andrew