DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

HELIX DSP PRO MK2. DE HYPE IS ECHT!

21K views 33 replies 16 participants last post by  Hillbilly SQ  
#1 ·
Ik heb net de helix dsp geïnstalleerd die ik al een paar weken had liggen. Ik heb al een tijdje grote problemen met tuning, plaatsing en eq-problemen met mijn build. Ik heb alle normale dingen gedaan om dit te corrigeren, eindeloze uren tuning, tweaking van de luidsprekerplaatsing, het verwisselen van tonnen drivers, versterkers, enz. Ik heb ook een pro mijn auto laten tunen, met hetzelfde resultaat. Nog steeds ongelukkig. Ik gebruikte een andere "highend" processor en dacht niet echt dat dat het echte probleem kon zijn met wat ik miste in detail en staging. Dus installeerde ik dit weekend met tegenzin de helix als een laatste poging om deze problemen op te lossen. Het is verbazingwekkend, het heeft mijn systeem echt tot leven gebracht en me hoop gegeven dat ik op de goede weg ben, zelfs met 50% tuning is het 100% beter dan met mijn andere dsp. Als je twijfelt om er een te nemen, doe het dan gewoon! Bedankt aan skizer (nick) voor de duw over de rand die ik nodig had om de trekker over te halen.

• Like
Reactions: captainobvious
#4 ·
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te plaatsen. Ik heb er een die stof staat te verzamelen en twijfel al een paar maanden of ik het moet installeren of verkopen. Nu moet ik alleen nog de tijd vinden om het te installeren - LOL!
je zult er geen spijt van krijgen, vriend,

• Like
Reactions: adriancp
#7 ·
welke gebruikte je daarvoor?
de mobridge da-3. Ik gebruik hem nog steeds, maar alleen als voorversterker, of optische uitgang naar de helix.
Gebruik geen van zijn "verwerkingen"

• Like
Reactions: Clouseau
#9 ·
Zijn de interne componenten hiervan zoveel beter dat je daardoor een betere geluidskwaliteit in een auto opmerkt, of hebben we het over de afstemmogelijkheden waar je van profiteert?

In wezen doen deze processors hetzelfde (frequentie- en niveau-afstemming, tijduitlijning, enz.), dus ik ben verward waarom de ene plotseling beter klinkt (vooral in een auto).

#10 ·
Zijn de interne componenten hiervan zoveel beter dat je daardoor een betere SQ in een auto opmerkt, of hebben we het over de afstemmogelijkheden waar je van profiteert?

In wezen doen deze processors hetzelfde (frequentie- en niveau-afstemming, tijduitlijning, enz.), dus ik ben verward waarom de ene plotseling beter klinkt (vooral in een auto).
Koop dsp
???
Profit!

#12 ·
Hield van mijn MKii... hou van mijn beide P Six mkii.. de modules maken het gewoon nog beter met de beschikbare opties. Ik kan geen DSP (anders dan de niet-uitgebrachte BRAX) bedenken die ik liever zou hebben.

#16 ·
Helix maakt over het algemeen een geweldig product. Begrijp me niet verkeerd, ook al is dit mijn tweede DSP van Helix omdat de eerste me wat problemen gaf. Ik zou het bedrijf ten zeerste aanraden en aanbevelen om een andere verbinding voor de controller te maken, genaamd (Director), dat is mijn enige klacht, verder... het is de beste dsp die je voor geld kunt kopen... Ik vraag me af wat Brax gaat bedenken... maar ik weet zeker dat het tegelijkertijd het drievoudige zal zijn omdat het is wat het is..... Brax.... LoL

• Like
Reactions: TerryGreen5986
#17 ·
Ik ben er net aan toegekomen om de helix dsp te installeren die ik al een paar weken had liggen. Ik heb al een tijdje grote problemen met tuning, plaatsing en eq-problemen met mijn build. Ik heb alle normale dingen gedaan om dit te corrigeren, eindeloze uren tunen, de luidsprekerplaatsing aanpassen, tonnen drivers, versterkers, enz. vervangen. Ik heb ook een professional mijn auto laten tunen, met dezelfde resultaten. Nog steeds ongelukkig. Ik gebruikte een andere "highend" processor en dacht niet echt dat dat het echte probleem kon zijn met wat ik miste in detail en staging. Dus installeerde ik dit weekend met tegenzin de helix als een laatste poging om deze problemen op te lossen. Het is verbazingwekkend, het heeft mijn systeem echt tot leven gebracht en me de hoop gegeven dat ik op de goede weg ben, zelfs met 50% tuning is het 100% beter dan met mijn andere dsp. Als je twijfelt om er een te kopen, doe het dan gewoon! Bedankt aan skizer (nick) voor de duw over de rand die ik nodig had om de trekker over te halen
Installatie is alles, hoe minder processing je gebruikt, hoe beter je af bent.

#18 ·
installatie is alles, hoe minder verwerking je gebruikt, hoe beter je af bent.
Dit is een **** banketverklaring. Misschien in een huis, een professionele studio-omgeving waar de luidsprekerplaatsing idealer en gecontroleerder is, in een auto heb je verwerking nodig.

Niet iedereen kan/zal het interieur van zijn auto aanpassen om ideale montageplaatsen te krijgen.

Wees realistisch in je uitspraken.

Verzonden vanaf mijn SM-N920P met Tapatalk

#21 ·
Mijn opmerking was slechts een antwoord op zijn uitspraak en ik sta erachter. Het was geen pro-helix opmerking. Ik gebruik zelf een minidsp omdat ik de prijs niet kan rechtvaardigen.

Algemene uitspraken zoals de zijne zijn gewoon onjuist en onwetend.

Car audio en ik bedoel elk aspect van car audio is een compromis. Dit omvat de gekozen luidsprekers, welke kabels, welke versterkers, welke HU, verdorie, zelfs het voertuig zelf. Als hij achter zijn uitspraken zou staan, dan had hij een voertuig gekozen met een groot, vlak, perfect symmetrisch dashboard zonder obstakels die diffracties/reflecties zouden veroorzaken... maar nee, ik kan bijna garanderen dat hij dat niet heeft gedaan, wat zijn algemene uitspraak ongeldig zou maken.

Dit houdt ook geen rekening met de doelen of het budget van mensen.

Zeggen dat installatie alles is, toont een gebrek aan begrip van de hobby als geheel. ER ZIJN GEEN ABSOLUTEN! Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden.

En natuurlijk betekent dit niet dat de installatie niets betekent. Natuurlijk wel... maar het is slechts een facet van het geheel dat car audio is. Het is één gereedschap in de gereedschapskist.

EN, als je een aangenamere en geloofwaardigere ervaring kunt creëren zonder DSP, dan veel succes, maar verwacht niet dat iedereen dezelfde ervaring of uitkomst heeft.

Ik persoonlijk zal altijd een of andere vorm van DSP in mijn systemen hebben.

#22 ·
Heeft iemand anders een behoorlijk significante inschakelpop met hun Helix DSP PRO Mk2? Ik voer mijn high-level input van de fabriekshoofdeenheid in een 2017 Toyota 4runner en het heeft een behoorlijk hoorbare inschakelpop. Ik ben erg blij met hoe gebruiksvriendelijk de software is en heb geen andere klachten.

#28 ·
Heeft iemand anders ook een behoorlijke inschakelpop met zijn Helix DSP PRO Mk2? Ik voer mijn high-level input van de fabriekshoofdeenheid in een 2017 Toyota 4runner en het heeft een behoorlijk hoorbare inschakelpop. Ik ben erg blij met hoe gebruiksvriendelijk de software is en heb geen andere klachten.
Zorg ervoor dat je geen vertraging hebt op de remote output en gebruik ook een 12v relais voor je versterkers, als je de helix dsp remote out gebruikt... dat heeft mijn probleem opgelost.

#24 ·
Ik zal dit echter wel zeggen (met betrekking tot de installatie...): de planning, het testen, het meten, enz. is cruciaal als u het systeem wilt optimaliseren. DSP is absoluut noodzakelijk, daar is geen ontkomen aan in de auto-omgeving, maar al te vaak kopen mensen onderdelen van het systeem en installeren ze die dan in een gebied omdat "het past" of omdat anderen het daar installeren.
Als u zowel de apparatuur die u hebt gekocht als het geluid dat mogelijk is met het voertuig dat u als canvas hebt, echt wilt optimaliseren, raad ik u ten zeerste aan om ruim de tijd te nemen voordat u iets installeert om verschillende montageplaatsen en -hoeken, enz. te meten, te beluisteren en te testen om erachter te komen wat het beste werkt in dat specifieke voertuig. Dit is een onderdeel van "installatie" dat uiterst belangrijk is en u vanaf het begin op het juiste pad zet.

• Like
Reactions: TerryGreen5986
#34 ·
Ik zal dit echter zeggen (met betrekking tot de installatie...), de planning, het testen, het meten, enz. is cruciaal als je het systeem wilt optimaliseren. DSP is absoluut noodzakelijk, daar is geen ontkomen aan in de auto-omgeving, maar al te vaak kopen mensen onderdelen van het systeem en installeren ze die dan in een gebied omdat "het past" of omdat anderen het daar installeren.
Als je zowel de apparatuur die je hebt gekocht als het geluid dat mogelijk is met het voertuig dat je als canvas hebt, echt wilt optimaliseren, raad ik je ten zeerste aan om ruim de tijd te nemen voordat je iets installeert om verschillende montageplaatsen en -hoeken, enz. te meten, te beluisteren en te testen om erachter te komen wat het beste werkt in dat specifieke voertuig. Dit is een onderdeel van "installatie" dat uiterst belangrijk is en u vanaf het begin op het juiste pad zet.
Hoewel je een niveau hoger staat dan de meesten hier als het gaat om installatie en tuning, is er die mate van voldoening om er zoveel mogelijk uit zorgvuldig geselecteerde luidsprekers te persen die passen alsof er van buitenaf niets is gebeurd. Ik geef er trots aan toe dat ik een van die chagrijnige luie installateurs ben die weigert verder te gaan dan de fabrieksomgevingen en vertrouw op dsp om het algemene idee in te stellen:D Alles draait om het beste te halen uit wat je hebt om mee te werken. Ik kijk ernaar uit om te horen wat je harde werk je heeft opgeleverd:cool:

#27 ·
als iemand de hoogste SQ-score op de finale won met een P99, kan ik me alleen maar voorstellen wat hij met een Helix zou kunnen doen! Waarschijnlijk 10 punten meer? :)
Hangt af van het voertuig en het systeem, maar het lijdt geen twijfel dat de Helix-unit veel verfijndere aanpassingen mogelijk maakt dan een P99, dus het is niet overdreven om te denken dat hetzelfde systeem met het Helix-onderdeel mogelijk enkele verbeteringen zou kunnen opleveren. De P99 is echter zeker een zeer mooie alles-in-één-eenheid.

#26 ·
Ik weet zeker dat de Helix het summum is, maar kon geen korting voor werknemers krijgen zoals RF en Audison (ik realiseerde me later dat ik dat eigenlijk wel had kunnen doen... maar ik heb het nooit gevraagd omdat Helix/Brax geen voorraadartikel is bij Sound Sensations). Ik wilde er in het verleden wel een, gewoon om erachter te komen hoe een simpele wissel met, laten we zeggen, dezelfde effectieve afstemming (binnen de mogelijkheden) of helemaal geen afstemming resulteert in een systeem dat onmiddellijk beter klinkt, zonder dat er een onderliggende standaardinstelling is die daaraan bijdraagt. Ik bedoel, ik heb een aantal behoorlijk verbazingwekkende Audison-verwerkte systemen gehoord. Maar hé, als een betere DAC ALLEEN dit verschil kan maken, cool. Maar dood paard, want het is onmogelijk dat ik nog eens $ 1.200 betaal voor een, terwijl ik een RF360.3 en Audison bit One heb met gratis toegang tot de bit Tune, haha. Maar ik snap dat interne componenten een groot verschil maken - stationair. Onderweg... die waarde vermindert - dat moet wel. Maar zeker, geparkeerd op een meeting of wedstrijd... Ik neem die extra SQ's van betere interne componenten en ik zou ze verwachten met een hoger prijskaartje!

#31 ·
Hmm, dat is vreemd. Ik heb nog nooit problemen gehad met het aanzetten van plopjes gerelateerd aan de remote output. Ik heb tot 5 versterkers aangesloten op de remote out van de Helix zonder problemen. Vertragingen kunnen echter zeker plopjes veroorzaken.

#32 ·
Ik heb 2 versterkers in mijn auto en ik kreeg een luide knal op mijn middentonen bij het rechtstreeks uitvoeren van de afstandsbediening van DSP. Waarom?? Ik heb geen idee... Maar het relais heeft het probleem opgelost. Misschien niet genoeg spanning van de remote output zou een ding kunnen zijn... Maar wie weet... hoe dan ook, ik heb het aan de praat gekregen en nu ben ik er blij mee.

Verzonden vanaf mijn ONEPLUS A3000 met Tapatalk

#33 ·
Ik heb 2 versterkers in mijn auto en ik kreeg een luide knal op mijn middentonen bij het rechtstreeks aansturen van de remote vanaf de DSP. Waarom?? Ik heb geen idee... Maar het relais heeft het probleem opgelost. Misschien niet genoeg spanning van de remote output zou een ding kunnen zijn... Maar wie weet... hoe dan ook, ik heb het aan de praat gekregen en nu ben ik er blij mee.

Verzonden vanaf mijn ONEPLUS A3000 met Tapatalk
ik denk dat het gebruik van een relais, ongeacht wat, op een multi-linked remote lead altijd een goede gewoonte is.

en wat betreft mijn (de op) verklaring over de helix die beter klinkt dan de da-3
dat is gewoon zo, ik denk dat hij beter gebouwd is, een betere d/a heeft en gemakkelijk te gebruiken is. Ook het overstappen op een 8v output heeft me een betere respons en een schoner signaal gegeven.

ik kom uit de oude school van installatietheorie, ik heb altijd gezegd dat het allemaal draait om productkeuze en plaatsing. De installatie is 90% van het resultaat. Ik gebruik de dsp niet als kruk, maar meer als een kleine helper.