DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

ISO Compact 1000W Mono Versterker

4.3K views 28 replies 21 participants last post by  waldojeffershead  
#1 ·
$1.00

Check price

Boone, North Carolina

Ik ben op zoek naar een ~1000W mono versterker voor een kleine ruimte (22 × 18 x 3"), budget <= $500. In combinatie met een Stereo Integrity SQL-12 D4.

Save
#7 ·
Die stinger-versterker is 2k voor 200$ 🫨. Ik zou graag wat ervaringen uit de eerste hand ermee willen horen. Zo'n koopje, zolang het geen problemen met de hitte heeft en niet lawaaierig is, zou ik die sh!t rocken!
Er zijn een paar goede video's op YT die de unit beschrijven.

Ze zijn in eigen huis ontworpen door een ingenieur die in de branche gerespecteerd wordt. Ziet er behoorlijk fatsoenlijk uit, de nieuwe budget go-to.

Save
#6 ·
#8 ·
Veel opties! Ik vergat te vermelden dat ik me volledig op SQ concentreer, als dat iets uitmaakt voor de suggesties.

Save
#9 · (Edited)
Geweldige opties hierboven, binnen uw budget.

Als u zich concentreert op high-end SQ mono-versterkers, moet uw budget worden verhoogd OF moet u bereid zijn om gebruikt te kopen...!

Doorgaans gebruiken goedkopere versterkers goedkopere componenten, goedkopere versterkers kunnen meer warmte genereren, alles is een afweging...

• Like
Reactions: Duramaxjon
Save
#11 ·
Naar mijn onprofessionele mening is een basversterker een basversterker. Zolang hij niet ruist (statische/achtergrondruis) en niet oververhit raakt bij zijn nominale vermogen. Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de geluidskwaliteit. Richt je in plaats daarvan op het plaatsen van de sub in een goede behuizing en een goede afstemming. Daar krijg je je "SQ".

#14 ·
:D (y)

Save
#15 ·
Als je je volledig op SQ concentreert, dan zijn dit een paar goede opties. De meeste vallen ver buiten je budget van $500, maar je kunt proberen ze tweedehands te vinden.

#16 ·
Ik heb een offerte gekregen voor een nieuwe Helix D One, maar ik ben er niet van overtuigd dat deze genoeg kracht zal hebben voor de SQL-12.

• Like
Reactions: Duramaxjon
Save
#19 ·
Ik plaatste eigenlijk in de rubriek advertenties om te zien of iemand iets gebruikt had, omdat ik niet verwachtte nieuwe high-end apparatuur binnen mijn budget te vinden.

Ik gebruik momenteel een Helix V Eight Mk2 voor mijn front-end (die ik hier gebruikt heb gekocht), dus iets in dezelfde categorie apparatuur is wat ik zocht.

Ik heb een offerte gekregen voor een nieuwe Helix D One, maar ik ben er niet van overtuigd dat deze genoeg kracht zal hebben voor de SQL-12.
Er zouden binnenkort ook Black Friday-verkopen moeten komen. Ik heb deze versterker vorig jaar in de uitverkoop gekocht om een paar SQL-12's aan te sturen en hij is geweldig. Hij zit ook rond die prijs van $500-$600

Image

#17 ·
Ik ben erg blij met mijn SoundQubed-versterker. Ik vind vooral fijn dat de basregelaar een gain-regeling is en geen basversterkingsregeling en dat hij een clipping-indicator op de knop heeft. 860 watt @ 2 Ohm. Ik heb hem gekoppeld aan mijn Match UP 10 DSP.

#20 ·

• Like
Reactions: TylorMcVey
Save
#23 ·
Oef, veel goede reacties. Ik moet wat metingen controleren en kijken wat het beste onder mijn bestuurdersstoel past...er is minder ruimte dan ik had verwacht.

Save
#27 ·
De MMatts-versterkers zien er echt mooi uit en zitten net boven uw bereik voor een 1000 watt 2 ohm setup. Ik heb een D'Amore-versterker, maar die is 700 watt bij 2 ohm, dus dat is misschien minder vermogen dan u wilt. Ik heb ook een Zapco Z-1KD II en die is vergelijkbaar in die zin dat hij minder dan 1000 watt output heeft bij 2 ohm. De Zapco staat hier op DIYMA in de rubriek 'Te koop'. https://www.diymobileaudio.com/threads/zapco-z-150-2-ii-and-zapco-z1kd-ii.461887/#post-6206610

Save
#28 ·
In de auto van mijn vrouw heb ik een CT Sounds CT-2000.1D Compact Class D voor dezelfde sub in een afgesloten kist van 1,25 cuft. Past mooi bij een zeer oude re audio 800.4 die rondom focal ps165 fx aanstuurt. Alles klinkt muzikaal en doet ongeveer 1300-1600w aan muziek voordat het clipt.

Als je een A/B-vergelijking zou doen met alles hetzelfde, maar dan met verschillende versterkers. Stel ct sound 2000.1 vs zapco 6.0/arc audio xxk2500, dan zul je merken dat de hit niet zo snel/uitgesproken is, maar je zou er echt naar moeten luisteren of er het oor voor moeten hebben en het moet side by side zijn.

Ik zou zeggen, je zou blij zijn met het kiezen van een van de opties hier, tenzij je een kieskeurig oor hebt. Dan is het gewoon een konijnenhol.

• Like
Reactions: TylorMcVey
Save
You have insufficient privileges to reply here.