DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

JL XD600/6v2 of Helix M SIX?

4.7K views 13 replies 7 participants last post by  SkizeR  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een 6-kanaals versterker om mijn Morel Elate 3-weg aan te sturen. Wil niet gek doen of met 3 2-kanaals versterkers werken. Ik zocht naar iets simpels voor nu en kwam deze JL XD en Helix M tegen, beide 6-kanaals. Heb nog nooit een van die gehoord. Momenteel heb ik een DSP Helix, Morel Elate 3-weg, Sub JL aangedreven door Moscone One 1k.

Iemand ervaringen om te delen?

Bedankt allemaal.

#5 ·
Bedankt jongens. Ja, ik had dezelfde indruk dat ze even goed zouden presteren. Het enige pluspunt dat ik zie voor JL is de gemakkelijke toegang om online of in een winkel te kopen. Heb met alle dealers in mijn buurt gesproken en geen enkele heeft de Helix beschikbaar, maar ze hebben wel de JL en ik vertrouw Ebay niet om Helix-apparatuur te kopen. Dus ik denk dat ik voorlopig voor de JL ga.

#7 ·
Ik heb de Kenwood XR401-4, Alpine PDX's, Audison 5.1k, JL HD 600/900/750, Helix PSiX Mk2 en nu Mosconi Pro 5|30 en 4|10 gehad.

U zult geschokt zijn te vernemen dat mijn minst favoriete (na de kenwood) de Audison was. Waarom? De ruisvloer / het vermogen om deze te beheersen, was slecht in vergelijking met de rest. Ik kocht de Audison lang geleden omwille van zijn naam.

Best klinkende versterker imho? Mosconi Pro. Zeer dichtbij 2e de Helix PSix. Verder weg maar nog steeds prima en verwerkte de ruisvloer goed waren de HD-versterkers, maar soms konden ze het niet bijhouden. Ik heb gehoord dat de slash-serie technisch beter is, maar ik heb hem nog nooit gehoord.

Als je alleen op zoek bent naar een versterker, dan is Mosconi pro geweldig, als je de ruimte moet besparen en een 2in1 wilt, dan de Helix. Maar ik hou niet van de software en de gevoeligheid van Helix in het algemeen, anderen denken daar anders over, maar dat is de reden dat ik hem heb verlaten. Minidsp DL + Moscone gebruiken is het beste wat ik ooit heb gehad.

#9 ·
Je zult geschokt zijn te vernemen dat mijn minst favoriete (na de kenwood) de Audison was. Waarom? Hun ruisvloer / vermogen om het te beheersen, was slecht in vergelijking met de rest.
Niets hiervan is schokkend lol

#10 ·
Dank jullie wel allemaal. Ik ben zeer bekend met Audison-, Mosconi- en Helix-apparatuur. Ik heb hier een audison bit one dsp en lrx4.1amp in mijn kast liggen. De enige reden dat ik voor 1 versterker met 6 kanalen ga, is vanwege de ruimte. Ik krijg een baby en ik probeer alles van mijn kofferbak naar onder de stoelen te verplaatsen. Ik geloof dat 75 rms het heel goed kan doen als het goed geĂŻnstalleerd en afgesteld is, dus ik maak me geen zorgen over het vermogen. Ik was gewoon op zoek naar meningen over hoe ze allebei presteren, aangezien ik deze twee versterkers nog nooit eerder heb gehoord.

#12 ·
Ja, mijn commentaar is ook verwijderd en ik vermoed dat deze binnenkort ook verwijderd zal worden. Ik heb geen probleem met jou, maar ik hoef niet naar DM's te rennen als ik het niet eens ben met ongevraagd en naar mijn mening slecht advies. Is dit geen open discussie? De OP vroeg naar 6-kanaals versterkers en jij adviseert hem om zijn superieure dsp te verkopen, waarschijnlijk met verlies, en dezelfde versterker te kopen die je hier constant aanprijst. Hoe is dat nuttig?