DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Mosconi Pro Series vs. Zero Line... meningen?

21K views 34 replies 14 participants last post by  dumdum  
#1 ·
Ik weet dat de Mosconi Zero-versterkers redelijk goed worden beschouwd, en een aantal jaren geleden waren ze hier de totale 'forum boner'-versterkers... Maar nu heeft Mosconi de Pro Series-versterkers uitgebracht (Pro 5/30, Pro 4/10, Pro 1/10).
De meeste mensen die de nieuwe Pro-versterkers hebben, zijn er enthousiast over. Gewoon op zoek naar meningen.

Ik realiseer me dat ze niet zo krachtig zijn als de Zero's... maar ik ben meer geïnteresseerd in de geluidskwaliteit.
Zijn ze zo goed als de Zero Line? Zijn ze beter? Slechter? Vergelijkbaar?

En nee... ik wil niet horen dat een Brax beter is, of een TRU Billet beter is, of wat dan ook. Iedereen heeft zijn favorieten.
Ik wil gewoon weten (van mensen die het daadwerkelijk weten); hoe presteert de nieuwe Pro Series ten opzichte van de oude Zero Line?

Of, als je momenteel de Pro Series-versterkers hebt; wat zijn je gedachten?

#2 ·
Nick Wingate, technisch trainer van ORCA, vertelde me dat de zero-lijn nog steeds hun topmodel is. Dat gezegd hebbende, de pro-lijn is meer als een high-end sq-versterker die de liefde bedreef met een geweldige, op oplossingen gebaseerde versterker, en de pro-lijn zijn de kinderen. Geweldige versterkers, veel vermogen, geen ruis, kan de voorversterkersectie omzeilen, TERWIJL ze ook opties hebben die logisch zijn voor uw typische en zelfs enkele bovengemiddelde installaties.

Verzonden vanaf mijn SM-G975U met Tapatalk

#4 ·
@jimmydee Met welke versterker ben je uiteindelijk gegaan? Bevalt je keuze?

#6 · (Edited)
Geweldig!

#8 ·
Hier is een kleine update, aangezien ik uiteindelijk de Mosconi PRO-versterkers heb gekocht... Ik kan geen commentaar geven op de Mosconi Zero-versterkers met enige echte autoriteit, aangezien ik ze nog nooit persoonlijk heb gehad. Maar ik heb ze in een aantal andere auto's gehoord... en ze zijn pure geweldigheid. Enorme kracht. Zoals, VEEL kracht. Maar ook enorm qua formaat (waarschijnlijk hun enige nadeel). Als iemand er de ruimte voor had (en de dynamo / batterij om ze te voeden), dan zou ik ze absoluut aanbevelen. Wat de Mosconi PRO-versterkers betreft; Ik heb ze nu ongeveer 8 of 9 maanden... en ze zijn goed. ECHT GOED. Om eerlijk te zijn; het is misschien wel de eerste versterker die ik heb gehad waarover ik tot op de dag van vandaag echt geen klachten heb... Ze doen gewoon alles goed (alles wat ze moeten doen). Ze zijn doodstil (geen ruisvloer), met meer dan genoeg vermogen om mijn systeem aan te sturen. Het geluid is absoluut prachtig. Een warmere toon dan mijn vorige MMATS, maar zeer precies (zoals de MMATS was). Naar mijn mening; Mosconi heeft met deze lijn versterkers een 'home run' geslagen. Ik heb de 5/30 en de 4/10 gecombineerd om mijn hele systeem aan te sturen, en het klinkt ONGELOOFLIJK. PRO 5/30: 90 watt @ 4 ohm - naar elke tweeter (Focal TBM) 185 watt @ 4 ohm - naar elke midbass (W800-NEO) 660 watt @ 4 ohm - naar de sub (Mille 2500.3) PRO 4/10: 120 watt @ 4 ohm - naar elke midrange (Esotar 430) 120 watt @ 4 ohm - naar de rear fill (Audiofrog GB) En ze zien er ook sexy uit:

#14 ·
Hier is een kleine update, aangezien ik uiteindelijk de Mosconi PRO-versterkers heb gekocht...

Ik kan geen commentaar geven op de Mosconi Zero-versterkers met enige echte autoriteit, aangezien ik ze nog nooit persoonlijk heb gehad.
Maar ik heb ze in een aantal andere voertuigen van mensen gehoord... en ze zijn pure geweldigheid.
Enorme kracht. Zoals, VEEL kracht. Maar ook enorm qua formaat (waarschijnlijk hun enige nadeel).
Als iemand er de ruimte voor had (en de dynamo / batterij om ze te voeden), dan zou ik ze absoluut aanbevelen.

Wat betreft de Mosconi PRO-versterkers;
Ik heb ze nu ongeveer 8 of 9 maanden... en ze zijn goed. ECHT GOED.

Om eerlijk te zijn; het is misschien de eerste versterker die ik heb gehad waarover ik echt geen klachten heb... zelfs tot op de dag van vandaag.
Ze doen gewoon alles goed (alles wat ze moeten doen).

Ze zijn doodstil (geen ruisvloer), met meer dan genoeg vermogen om mijn systeem aan te sturen.
Het geluid is absoluut prachtig. Een warmere toon dan mijn vorige MMATS, maar zeer precies (zoals de MMATS was).

Naar mijn mening; Mosconi heeft een 'home run' geslagen met deze lijn versterkers.
Ik heb de 5/30 en de 4/10 gecombineerd om mijn hele systeem aan te sturen, en het klinkt ONGELOOFLIJK.

PRO 5/30:
90 watt @ 4 ohm - naar elke tweeter (Focal TBM)
185 watt @ 4 ohm - naar elke midbass (W800-NEO)
660 watt @ 4 ohm - naar de sub (Mille 2500.3)

PRO 4/10:
120 watt @ 4 ohm - naar elke midrange (Esotar 430)
120 watt @ 4 ohm - naar de rear fill (Audiofrog GB)

En ze zien er ook sexy uit:
View attachment 289790
Waarom heb je de mmats gedumpt?

#10 · (Edited)
Ik denk dat je, behalve dat je voorzichtig met ze moet zijn, omdat ze zijn gebouwd om er mooi uit te zien en te klinken (dat doen ze allebei), ze, zoals Jimmy Dee al zei, een homerun zijn voor Mosconi. Ik heb mijn pro 4/10 nu bijna 2 maanden en ik ben er dol op. Ik heb een 5/30 waar ik nog nooit naar heb kunnen luisteren.

Ik ben het ook met hem eens over de meeste van de Zero's, hoewel ik er zelf nog nooit een heb gehad. Ik heb een zero 4 gehoord en die klinkt geweldig met een hoop power. Hij is in werkelijkheid niet veel groter dan de pro 5/30. De 5/30 is 50 mm langer, de zero 4 is 45 mm breder. Als je geen subkanaal en 4 satellieten nodig hebt om aan te sturen, zou ik persoonlijk voor de Zero 4 gaan in plaats van de Pro 5/30. Ik heb mezelf nu al een paar weken voor de kop geslagen dat ik die kant niet ben opgegaan.

#11 ·
Ik heb een zero 4 gehoord en het klinkt geweldig met een hoop vermogen. Het is in werkelijkheid niet veel groter dan de pro 5/30
Het is niet veel groter dan de 5/30... maar met een Zero; moet je nog een volledige versterker toevoegen om een sub te laten draaien.

Dat is waar de PRO voordelen heeft in grootte.
Het bevat een 4-kanaals Klasse A/B voor het front, en een Klasse D voor de sub, allemaal in één chassis.

Maar dit weet je al...

#13 ·
Ik gebruik een pro 530, met hybride actieve Focal KX-fronten en een Raven-subwoofer en het geluid is surrealistisch. Ik heb als professional in het vak de gelegenheid gehad om naar een breed scala aan versterker/luidspreker-combinaties te luisteren en de Pro-serie is het gewoon waard. Met een d-klasse frame op een ab-architectuur, geloof ik echt dat Mosconi het uit het SQ-park heeft geknald. Mensen luisteren naar mijn opstelling en kunnen de hoeveelheid mid-bass die ik aan boord heb niet geloven, en ik schrijf het toe aan een kickass warme versterker en een flinke hoeveelheid geluiddemping in de deuren. Als deze lijn versterkers geprijsd zou zijn in de sub $600 range in plaats van de $1000 range, zouden ze ze niet op voorraad kunnen houden. Bij elke soundroom demo wissel ik tussen JL's HD-lijn, de Mosconi Pro-lijn en elke andere high-end lijn en mensen zeggen: "oh ja, ga terug naar de eerste." Dit is eerlijk gezegd de eerste versterkerserie waar ik 100% voor ben, en dat is zelfs rekening houdend met JL's bleh D-klasse, gotta-plug-in-a-computer-to-make-it-worth-it-"VX"-lijn.

#15 ·
Ik wil ook graag weten of het de moeite waard is om een ​​nieuwe JL HD600/4 in de doos te gebruiken, aangezien ik overweeg mmats te kopen, of dat ik hem beter kan doorgeven en iets anders kan kopen.

#17 ·
Ik wil ook graag weten, aangezien ik overweeg wat mmats te kopen en ik heb een jl hd600/4 nieuw in de doos, is het de moeite waard om te gebruiken of door te geven en iets anders te krijgen.
Ik heb geen ervaring met de mmats, maar ik heb wel een Pro 4/10 en die verving een JL HD 600/4. De Pro 4/10 klinkt iets warmer, maar het is zeker geen enorme verbetering imo voor mijn oren ten opzichte van de JL HD-versterkers fwiw

#16 ·
Ik kan geen commentaar geven op de vraag of de MMATS beter is dan de JL HD-versterker, aangezien ik beperkte ervaring heb met de JL.
Ik zal zeggen dat de MMATS een uitzonderlijke klasse D-versterker is (waarschijnlijk de beste klasse D die momenteel beschikbaar is).
Ik zal ook zeggen dat; naar mijn mening, de Mosconi PRO een mooier klinkende versterker is dan de MMATS.
Slechts mijn mening... Ik geef de voorkeur aan het geluid van een A/B-versterker op mijn frontstage.

#18 ·
Dat is goed om te weten. Ik dacht erover om nog een hd600 te vinden, zodat alles overeenkomt.

#19 ·
Ik heb Erin's recensie van hen van lang geleden gelezen en ze leken goed, maar ik weet zeker dat er in 10 jaar veel is veranderd.

#21 ·
Op dit moment, als ik $4000 had, zou ik het op mijn kredietlijn zetten lol

Zou u de voorkeur geven aan een externe DSP, of bent u misschien bereid om die in uw versterker(s) te laten inbouwen?
Aangezien u zich blijkbaar zorgen maakt over hoe het eindproduct eruit komt te zien, kunnen we misschien verfijnen wat u mooi vindt ... van deze drie opties, welke heeft uw voorkeur qua uiterlijk?

JL Audio VXi-serie

Zapco Z-II-serie

Mosconi Pro-serie

Iedereen heeft zijn eigen smaak ...

#22 ·
JL-versterkers zien er sexy uit, maar de Italiaanse versterkers zien er naar mijn mening veruit het beste uit. Ook voor top-sq zeggen de meesten dat je een aparte dsp en versterker moet nemen in plaats van een ingebouwde.

#23 ·
Is de $4000 alleen voor versterkers en DSP of voor het hele systeem?

#26 · (Edited)
Als je $4000 uitgeeft aan versterkers en een dsp, zou ik 2 Helix C FOUR nemen en een L/R-opstelling maken en een Helix P ONE voor sub, dan welke dsp je maar wilt van helix, afhankelijk van de benodigde kanalen.

#28 · (Edited)
Lol, ik denk dat je een grapje maakte, maar het heeft ventilatie nodig, ja. Ik denk niet dat ik het daar zou monteren en ik heb geleerd om het zo dicht mogelijk bij de versterkers te houden, hoewel het niet per se nodig is. Als je dat doet, kun je kortere RCA's gebruiken en dit helpt in veel gevallen met de ruisvloer en de kosten

#29 ·
Hallo allemaal, ik weet dat deze thread ongeveer 8 maanden oud is, maar ik wilde gewoon contact opnemen met de groep om te zien of de Mosconi Pros nog steeds presteren zoals je hoopte?
Ik overweeg om een Pro 4/10 toe te voegen om mijn mids en rear fill te laten draaien zoals Jimmy Dee.
Ik heb wel een zero 4 en het is een geweldige versterker, maar ja, formaat is zijn vijand. Op dit moment draait hij mijn front midbass en tweeters en mijn mids en read fill draaien op een Hertz HDP 4, wat een geweldige versterker is, maar niet van hetzelfde kaliber als de Mosconi.
Ik heb 2 Gladen XL250 die ik wilde opnemen, maar ik heb niet genoeg ruimte op mijn versterkerrek, dus daar komt de Pro 4/10 om de hoek kijken
Alle feedback over je Mosconi Pro 4/10 wordt gewaardeerd.

#31 ·
Dat klinkt als een mooie opstelling. Bedankt voor de feedback. Mijn probleem is nu, aangezien ik mijn systeem in de loop der tijd heb opgebouwd, omdat ik me concentreer op de frontstage, dat mijn subs en subversterker het niet bijhouden, omdat ik een basliefhebber ben.
Mijn speakers zijn allemaal Morel en mijn 2 12" primo subs worden aangedreven door een Hertz HDP 1 van 1.000 watt 2 ohm, maar een van mijn volgende upgrades zullen waarschijnlijk nieuwe subs zijn en ik ben erg geïntrigeerd door de MMatt's Amps om mijn volgende set subs aan te sturen. In deze thread werd gesproken over de Mmatts-versterker als full range, maar niet als subversterker. Ik heb veel goede dingen gelezen over de MMatt's, dus dat zal waarschijnlijk mijn volgende subversterker zijn.

#32 ·
Ik ben net overgestapt van een zapco ap 6 Channel naar een paar 4/10 pros, ik kan eerlijk zeggen dat mijn €80 per paar zijden dome goedkope tweeters nog nooit zo goed hebben geklonken! (Ik heb bliesma berylliums en zijden om in te gaan... en heb al heel wat sets tweeters getest, dus ik ben geen vreemde voor een degelijke tweeter) maar deze kunnen wel eens blijven zitten, want ze zijn getransformeerd, en de middentonen lijken nu ook breder aan de linkerkant, heel vreemd, maar ik schrijf de breedte toe aan een betere stereoscheiding van aparte linker- en rechterversterkers, maar de hoge tonen zijn absoluut een vreemde eend in de bijt, het is alsof ik de tweeters heb geüpgraded, misschien is het een andere frequentierespons, ik heb het nog niet gemeten om precies te zien wat het verschil is, ik weet zeker dat het op de een of andere manier kan worden verklaard 👍🏼

#33 ·
Ik ben net overgestapt van een zapco ap 6-kanaals naar een paar 4/10 pro's, ik kan eerlijk zeggen dat mijn €80 per paar zijden dome goedkope tweeters nog nooit zo goed hebben geklonken! (Ik heb bliesma berylliums en zijde om in te gaan... en heb een flink aantal sets tweeters getest, dus ik ben geen vreemde van een degelijke tweeter) maar deze kunnen wel eens blijven zitten omdat ze getransformeerd zijn, en de mid lijkt nu ook breder aan de linkerkant, heel vreemd, maar ik schrijf de breedte toe aan een betere stereoscheiding van aparte linker- en rechterversterkers, maar de treble is zeker een vreemde eend in de bijt, het is alsof ik de tweeters heb geüpgraded, misschien is het een andere frequentierespons, ik heb het nog niet gemeten om precies te zien wat het verschil is, ik weet zeker dat het op de een of andere manier kan worden verklaard [emoji1360]
Klinkt alsof we een ABX-versterkertest nodig hebben - Richard Clark-stijl :D

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#34 ·
Ik leer elke dag iets. Ik had nog nooit van de ABX Amp Test gehoord, dus ik heb gegoogeld.......interessant!!!
Waar ik in Canada ben, worden High End-merken over het algemeen niet op voorraad gehouden, dus luistertests zijn geen optie. Ik heb toegang gehad tot een Pro4/10 en Audiofrog-luidsprekers, die ik overweeg om mijn Morel's te vervangen.
Nogmaals bedankt voor alle hulp.

• Like
Reactions: Jheitt142