DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Welke 6.5-componenten moeten mijn geliefde Boston Pro 6.4-componenten vervangen?

2.8K views 9 replies 6 participants last post by  criddopher  
#1 ·
Ik ben al meer dan 20 jaar uit de game en ben eindelijk klaar om weer een systeem op te zetten…

Ik herken de markt nauwelijks… Boston Acoustics is uit de aftermarket-game gestapt en Soundstream en MB Quart zijn nu niets meer dan Chinese rommel die op vlooienmarkten wordt verkocht… het lijkt erop dat mijn oude "go to" merken eruit zijn en ik ben gewoon niet bekend met wie tegenwoordig de kwaliteitsproducten maakt.

Ik heb nog steeds een aantal van mijn versterkers en subwoofers uit de jaren 90 die ik van plan ben te gebruiken, maar ik weet niet wat ik moet gebruiken voor mijn middentonen en hoge tonen…

Ik hield absoluut van het geluid van de Boston Pro-serie destijds en wil graag weten of er fabrikanten zijn die componenten produceren die een vergelijkbaar geluid en prestaties hebben… Ik haat het om in audioshops te vragen omdat ze gewoon proberen het merk te pushen dat ze verkopen…
Bedankt bij voorbaat!

#5 ·
Is het niet triest hoe geweldige merken van vroeger nu rommel zijn?

Sommige zijn verbeterd, maar veel zijn rommel.

Hybrid Audio is een ander merk dat ik zou overwegen, naast wat al is genoemd.

MB quart is nog steeds een beetje levend, nu German Maestro of zoiets genoemd.

Ik heb de Boston Pro 6.5's en hun subwoofers destijds geprobeerd en was geen fan. Ik luisterde ernaar in de auto van een vertegenwoordiger en vond ze leuk, stopte ze in mijn auto en ze gingen niet lang mee.

Ik weet niet zeker wat je een vergelijkbaar geluid zou geven, maar de hierboven genoemde merken en andere zoals Hertz maken geweldige producten.

#6 ·
Het vinden van iets dat een vergelijkbaar geluid geeft, wordt een echte uitdaging. De auto bepaalt zo sterk hoe de luidsprekers klinken dat het gewoon niet realistisch is om te proberen luidsprekers te vinden die dat geluid in een andere auto dupliceren. Dat gezegd hebbende, zijn er al een aantal geweldige suggesties gedaan. Als je een DSP wilt toevoegen en actief wilt worden, heb je nog meer opties, maar ik begrijp het als je een systeem wilt, geen hobby.

#8 ·
De Morel Tempo Ultra 602 comp set heeft een aantal behoorlijk goede recensies. Er wordt gezegd dat het een indrukwekkende midbass-respons heeft.

#10 ·
Gast, pak Dayton Reference mids en een Peerless XT25 tweeter. Gebruik ze dan actief via een versterker of head unit met bandpass crossovers. Zelfs goede budgetversterkers hebben ze tegenwoordig. Dat paar gaat alles verpletteren wat je in die prijsklasse kunt vinden. Ik zou ze zelfs tegen veel duurdere sets opnemen. Ik heb net de Focal KRX2 set geïnstalleerd en het Dayton/Vifa paar kan de hele dag mee, ze waren 1300$.