DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Toyota Tundra-onderdelen om de Harman Kardon van haar vriendin in haar Volvo te verslaan.

11K views 46 replies 13 participants last post by  Esscueonly  
#1 · (Edited)
Ik heb hulp nodig, mensen! Mijn vriendin heeft een premium Harman Kardon audiosysteem in haar auto. We houden er allebei van. Ze plaagt me de hele tijd over het waardeloze standaard geluidssysteem van mijn Tundra. Ja, het is zeker niet geweldig. Ik HOU ook van heldere, echt klinkende muziek, opera, klassieke muziek en hiphop.

Mijn plan is om een geweldig geluidssysteem in mijn Tundra te bouwen dat gelijk is aan of beter klinkt dan het algehele rijke, gedetailleerde geluid van haar Volvo.

Dus HELP ME!!! Ik ben wanhopig.

Mijn Tundra is een niet-JBL-systeem, geen versterker en geen subwoofer. Het heeft 6 luidsprekers. (2 voor, 2 achter en 2 op het instrumentenpaneel. geen tweeters.)

Ik wil de standaard radio vervangen. (Android audio zou geweldig zijn en een achteruitrijcamera-ingang, de rest kan me niet schelen. Ik wil gewoon kristalhelder geluid hebben...)

Budget: minder dan $1000 of misschien $1500? Ik ben bereid om gebruikte versterkers, luidsprekers, etc. te kopen!

Help alsjeblieft een Toyota-eigenaar om indruk te maken op zijn vriendin!!!! :)

Ik ga de installatie zelf doen!!!

#5 ·
Je hebt een head unit, DSP, versterker(s) en luidsprekers nodig. Zonder een DSP bereik je geen premium niveau. Realistisch gezien heb je ook geluidsisolatie nodig. Het wordt lastig met dat budget, maar niet onmogelijk als je het zelf doet.
Ik ga de installatie zelf doen. Kun je me YouTube-video's sturen voor geluidsisolatie? Ik onderhoud mijn auto's altijd zelf, dus ik weet zeker dat ik het gemakkelijk kan doen. Kun je me vertellen welke DSP ik moet nemen? Versterkers, luidsprekers? De luidsprekers van de Tundra zijn 6 1/2 inch.

#6 ·
Ga naar YouTube en typ in het zoekvenster "sound deadening car doors". :rolleyes: Sla de achterste luidsprekers over, koop een 2-weg set voor de voorkant (6,5" midbass en breedband 3"), een 5-kanaals versterker, een Dayton Audio dsp, alle bijbehorende onderdelen om de apparatuur aan te sluiten/installeren, een sub (ondiepe montage?) en bouw de sub box, oh, en een head unit. Onder de $1500 blijven wordt moeilijk...

#8 ·
Ga naar YouTube en typ in het zoekvenster "sound deadening car doors". :rolleyes:

Sla de achterste luidsprekers over, koop een 2-weg set voor de voorkant (6,5" midbass en breedband 3"), een 5-kanaals versterker, een Dayton Audio dsp, alle bijbehorende onderdelen om de apparatuur aan te sluiten/installeren, een sub (ondiepe montage?) en bouw de sub box, oh, en een head unit. Onder de $1500 blijven wordt moeilijk...
Je bent de beste! Ik ga dit weekend de geluidsisolatie doen.
1. Luidsprekers: Een merk in gedachten voor de 2-weg luidsprekers?
2. Versterker: 5 Kanaals - JL Audio? Welke?
3. Head Unit? Zijn ze dezelfde geluidskwaliteit? Sony, Pioneer?

#7 ·
Dayton DSP of miniDSP 6x8 zou waarschijnlijk het beste zijn voor uw budget, tenzij u iets gebruikt vindt. Focus op de voorste luidsprekers, het toevoegen van achterste luidsprekers verhoogt de kosten, en tenzij het echt goed gedaan is, zal het meer kwaad dan goed doen. Versterkers, zoek iets met het aantal kanalen dat u nodig heeft (5 zou waarschijnlijk volstaan), u hebt niet veel vermogen nodig, alleen een versterker van goede kwaliteit. Besteed de rest aan de mooiste luidsprekers die u zich kunt veroorloven.

#10 ·
JL is te duur voor nieuw. Vermijden.

Luidsprekers zijn subjectief, maar als je geduldig bent, zou je een mooie set in de advertenties moeten kunnen vinden. Producten worden de hele dag, elke dag geplaatst.
Head units zijn in principe feature-gedreven. Apple Car Play/Android Auto, etc. Op een budget systeem zul je nauwelijks verschil horen.

#12 ·
JL is te duur voor nieuw. Vermijden.

Luidsprekers zijn subjectief, maar als je geduldig bent, zou je een mooie set in de rubriek advertenties moeten kunnen vinden. Producten worden de hele dag, elke dag geplaatst.
Head units zijn in principe feature-gedreven. Apple Car Play/Android Auto, etc. Op een budget systeem zul je moeilijk enig verschil horen.
Deze korte uitleg verduidelijkt alles!

#19 · (Edited)
Bewerken: Ik zie dat u een 2010 Double Cab heeft uit uw andere thread.

• Like
Reactions: SQ_Bronco
#22 ·
Ik zou aanraden om te kiezen voor een actieve 3-weg opstelling voor de front stage en een goede ondiepe sub te vinden, afhankelijk van waar je de subwoofer kunt plaatsen volgens je andere thread. Ik zou me geen zorgen maken over de achterste speakers.

Ik zou proberen een gebruikte Stereo Integrity BM mkIII, mkIV of mkV ($250-$500) te vinden. Ze worden niet meer geproduceerd, maar soms kun je er een paar gebruikt vinden. Ze zijn ook niet goedkoop. JL Audio TW3's ($430-$480) zijn ook een goede optie, maar ook duur. Ik zou uit de buurt blijven van de ondiepe Pioneer's. Ik was niet erg onder de indruk. Hopelijk kunnen anderen reageren op goede budget sub-opties die aan je diepte-eisen voldoen.

Voor midbass zou ik proberen de OEM 6x9-maat te behouden. De Audiofrog GS690 ($380) is een populaire optie. Je zou kunnen proberen een fatsoenlijke budget 6x9 componentenset te vinden en een 2,5" midrange driver toe te voegen. Alpine, Focal, Infinity, etc. hebben een aantal fatsoenlijke sets. CDT heeft misschien een fatsoenlijke 6x9 die werkt, maar houd er rekening mee dat je maar 3" inbouwdiepte hebt om mee te werken. Je zou ook de 6,5" midbass route kunnen volgen met een adapter. Veel meer opties beschikbaar als je wilt verkleinen.

Voor de dashboard speakers zou je kunnen gaan voor de Audiofrog GS25 ($270) of Morel CCWR254 ($189). Je zult wat montage-adapters moeten halen voor de Morels. Je zou ook een aantal 3,5" midrange drivers kunnen gebruiken, maar dan moet je wel wat grote aanpassingen doen aan het dashboard en de grille. Zowel de Audiofrog als de Morel zijn "wideband" drivers die hogere frequenties zullen afspelen, maar tweeters die on-axis wijzen klinken beter voor mij dan alleen widebands die in de voorruit schieten. Het is een optie die goed voor je zou kunnen werken.

Voor tweeters kun je ze laag op de A-stijlen monteren of wat vervangende zeilpanelen krijgen voor een JBL-uitgeruste Tundra. Stereo Integrity M25 ($200), SEAS Prestige 27TFFNC/G H1396 ($85) en LPG 26NA ($100) zijn een paar goede budget opties die ik kan bedenken.

Voor een DSP zou ik kiezen voor de Dayton Audio DSP-408 ($180) of miniDSP C-DSP 6x8 ($330).

Ik zou het houden bij Kenwood, Sony of Pioneer voor je Head Unit. Het voeden van een goede kwaliteitsbron is hier de sleutel. Ik ben tevreden met het gebruik van Tidal met draadloze Android Auto.

Voor versterkers zou ik een goede klasse A/B versterker vinden voor je mids/highs en een goede klasse D voor de midbass/sub. Ik ben dol op de Sony XM-GS4 ($250). Je zou ook een aantal gebruikte old school klasse A/B versterkers kunnen vinden voor een goede deal. JL Audio RD versterkers zijn goed als je een goede deal met ze kunt vinden. D'Amore Engineering E-Series Amplifiers lijken ook populaire budget versterkers te zijn.

#24 · (Edited)
3-weg past NIET in uw budget. 3-weg vereist 2 extra versterkerkanalen en een duurdere dsp. 3-weg vereist ook aangepaste aanpassing om tweeters te passen. Ik adviseer een 2-weg met midbass (6,5") in de deuren en breedband (2,5-3,5") in het dashboard.
Ik ben het ermee eens dat dat een goede strategie is voor een budget.

Ik was benieuwd hoeveel ik heb geĂŻnvesteerd in mijn actieve 3-weg setup in mijn Tundra, dus ik heb een korte lijst gemaakt. Ik heb veel tijd besteed aan het vinden van de beste deals of de beste prijs-kwaliteitverhouding, zowel nieuw als gebruikt. Mijn grootste uitgave was mijn nieuwe Mosconi AS 100.4 die ik van plan ben te vervangen door een gebruikte JL XD700/5.

Ik was "soort van" in staat om mijn systeem samen te stellen voor minder dan $ 1500, exclusief kabels en meetapparatuur. Ik weet ook dat de prijzen de laatste tijd veel zijn gestegen. Hier is een lijst met mijn aankopen (met belastingen + verzendkosten) ter referentie als iemand nieuwsgierig is.

Stereo Integrity TM65 mkI paar
$115
DIYMA Classifieds
gebruikt op 03-06-2018

Dayton Audio DSP-408 met bluetooth adapter
$147
Parts Express
nieuw op 12-12-2019

Sony XM-GS4 Hi-Res Versterker
$171
Sonic Electronix
nieuw op 20-12-2019

Stereo Integrity BM mkIII
$125
FB Sound Quality Classifieds
gebruikt op 01-12-2020

Stereo Integrity M25 paar met pods
$150
FB Sound Quality Classifieds
nieuw op 02-04-2020

Atrend 10SME behuizing
$36
Sonic Electronix
nieuw op 08-06-2020

Kenwood DDX9905s
$345
eBay
gebruikt op 04-07-2020

Stereo Integrity M3 koperen paar
$145
FB Stereo Integrity Owners Group
gebruikt op 12-09-2020

Mosconi AS 100.4
$532
carfeature.de

nieuw op 30-11-2019

of

JL Audio XD700/5
$200
DIYMA Classifieds

gebruikt op 30-04-2020

$1434 met JL XD700/5
$1766 met Mosconi AS 100.4

#27 ·
Naar mijn mening zou ik een set hiervan overwegen met een paar Stevens Audio mb8 geĂŻnstalleerd, en dan een paar tweeters toevoegen die zullen werken. Ik ben niet bekend met de fabrieks luidsprekerlocatie in die vrachtwagen. Je kunt de pods schilderen met de SEM Color Coat die overeenkomt met je interieur. Zoek ook een paar luidsprekerroosters die passen. Ik heb een paar 8" luidsprekerroosters besteld bij parts-express voor mijn mb8 en ze passen perfect.

Hier is een mogelijke tweeteroptie. Sommigen geven de voorkeur aan zijde:

Mijn $0,02.

Ik ben zeker geen professional.

• Love
Reactions: Floridaaudio
#28 ·
Volgende...

#30 ·
Kijk, laten we hier realistisch zijn, de OP rijdt rond in een 12 jaar oude beest en wil een GEWELDIGE stereo voor minder dan $1k die indruk maakt op zijn vriendin, die een GLOEDNIEUWE Volvo heeft met een verbeterde stereo, ziet iemand hier het grotere probleem?

OK, ik ga even mijn Car Stereo-hoed afzetten en mijn Dr. Phil-hoed opzetten en wat harde liefde toepassen...

Het is onmogelijk dat je een stereo van minder dan $1k krijgt die indruk maakt op deze vrouw. En als ik naar je voertuigen kijk, is ze VER buiten je league...

Dus, zoals ik het zie, heb je twee opties:
1) LEEN $2.500 van deze vrouw en voeg het toe aan je $1k-$1.5k en misschien kun je een stereo krijgen die net zo mooi klinkt als die van haar... OF
2) Dump haar en vind een vriendin met een oude, waardeloze auto (minstens ouder dan 2010) met een waardeloze stereo dan je nu hebt en BESPAAR jezelf vijftienhonderd dollar en de toekomstige vernedering dat ze je later dumpt...

Volgende...
Eindelijk een stem van de rede. Ik heb deze weg al vaak bewandeld. Doe jezelf een plezier en doe het rustig aan. Een $1000 koopt tegenwoordig niet veel. Gebruik die $1000 en begin met geluidsisolatie, in ieder geval de deuren. Je hebt je truck nu twee keer zo mooi gemaakt. Koop volgend jaar een $1000 two way component speaker system. Blijf langzaam toevoegen als je moet. Je zult nooit een gloednieuwe Volvo overtreffen, tenzij je minstens $3000 uitgeeft en het zelf installeert.

#34 ·
Ik heb even gegoogeld en het lijkt erop dat de hardgecodeerde verwerking in de niet-JBL Tundra zich bevindt in de fabrieksversterker onder de bestuurdersstoel, dus je zou een full-range high-level signaal moeten hebben dat de fabrieksversterker ingaat waar je op kunt aansluiten. Als dat klopt, is dat een goede zaak - je hebt misschien geen nieuwe head unit nodig, alleen een versterker of DSP die high-level inputs accepteert, of een LOC om RCA's aan te sluiten.

Je zou kunnen overwegen om klein te beginnen en een sub toe te voegen aan het standaard systeem.

Deze kits zien er interessant uit - zullen je waarschijnlijk niet omver blazen, maar goedkoop ($230), beter dan welke kartonnen sub Harmon dan ook in de auto van je vriendin gebruikte en het is op maat gemaakt voor je voertuig:

2007-2013 Toyota Tundra Double Cab Truck Harmony R104 Dual 10" Sub Box Enclosure - HA-SUB-PACKAGE301
Ze verkopen ook de box los of met een paar andere sub-opties.

Deze versterker zou hem aansturen en heeft high-level inputs. Dat zou $500 overhouden voor de front stage en accessoires…

Heb je meer info over de standaard speakers? Heb je dashboard speakers, tweeters in de pilaren, etc.?

#37 ·
Ik heb snel gegoogeld en het lijkt erop dat de hardgecodeerde verwerking in de non-jbl tundra zich in de fabriekversterker onder de bestuurdersstoel bevindt, dus je zou een full-range high-level signaal in de fabriekversterker moeten hebben waar je op kunt aansluiten. Als dat waar is, is dat een goede zaak - je hebt misschien geen nieuwe head unit nodig, alleen een versterker of dsp die high-level inputs accepteert, of een loc om rca's aan te sluiten.

Je zou kunnen overwegen om klein te beginnen en een sub toe te voegen aan het stocksysteem.

Deze kits zien er interessant uit - zullen je waarschijnlijk niet omver blazen, maar goedkoop ($230), beter dan welke kartonnen sub Harmon dan ook in de auto van je vriendin gebruikte en het is op maat gemaakt voor je voertuig:

2007-2013 Toyota Tundra Double Cab Truck Harmony R104 Dual 10" Sub Box Enclosure - HA-SUB-PACKAGE301
Ze verkopen ook de box los of met een paar andere sub-opties.

deze versterker zou hem aansturen en heeft high-level inputs. Dat zou $500 overhouden voor de front stage en accessoires…

heeft u meer info over de stock speakers? Heeft u dashboard speakers, tweeters in pilaren, etc?
1. Je bent de beste!!!! Dus je bedoelt dat ik al de bedrading heb van de head unit naar het gebied onder de stoel, zelfs als ze de fabrieksversterker niet in mijn truck hebben geĂŻnstalleerd in de fabriek? Kan ik die link zien? Ik wil graag uitzoeken welke bedrading en hoe ik deze kan identificeren...

2. Ik heb 6,5 inch diepe speakers. 4 in de 4 deuren en 2 kleinere in het dashboard. Geen tweeters. Iemand maakt een afdekking voor de Tundra voor een set nieuwe tweeters in de deur. Ik kan er 2 krijgen.

#35 ·
Mijn 2009 non-JBL dubbele cabine Tundra heeft geen fabrieksversterker onder de stoel. De fabriekshoofdeenheid heeft 4 paar luidsprekerdraden. De dashboard tweeter heeft een 3,3 uF condensator en is parallel bedraad met de 6x9 in de voordeur naar de voorste luidsprekerdraden. De andere 2 paar luidsprekerdraden gaan naar de 6,5 inch luidsprekers in de achterdeur. De luidsprekeruitgangen van de fabriekshoofdeenheid hebben een fabrieksmatige egalisatie en zijn niet vlak.

#36 ·
Ik heb hetzelfde ervaren met mijn 2008 non-JBL Double Cab. Hier is een kopie van het bedradingsschema rechtstreeks uit het servicehandboek van 2010.

• Love
#39 ·
Ik heb hetzelfde ervaren met mijn 2008 non-JBL Double Cab. Hier is een kopie van het bedradingsschema rechtstreeks uit het servicehandboek van 2010.
ugh, dat zou de zaken kunnen compliceren. Ik denk dat het artikel dat ik linkte over nieuwere trucks ging. Sorry, ik had beter moeten opletten…

Je zou nog steeds de ingebouwde versterkeruitgang met een loc kunnen gebruiken…

#43 ·
Goed artikel… dit is interessant:

View attachment 328911
Dat vond ik ook interessant. Crutchfield wil misschien hun artikel bijwerken. Veel 6x9-opties werken met een adapter. 3 inch diepte is het enige probleem dat ik ben tegengekomen.

Voor de OP zou deze set van Focal een goed begin zijn voor minder dan $200. Geen extra beugels, connectoren of crossovers nodig. Zou kunnen werken met de fabriekshoofdeenheid. Ik begon mijn Tundra-upgrade met een vergelijkbare setup van Focal en het was niet al te slecht voor het geld. Die tweeters kunnen helder klinken, maar werken goed als ze daardoor in de voorruit schieten.

Kan rechtstreeks uit Europa bestellen voor $176usd. Ik heb er twee keer besteld. Duurt gewoon langer voor verzending.

Image

• Love