DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Welke subs moet ik overwegen? (300-400 $)

4.1K views 18 replies 11 participants last post by  eggyhustles  
#1 ·
Ik ben op zoek naar nieuwe subs en probeer alles te vinden dat past bij wat ik wil. Ik wil graag:

1) ongeveer $300-400 uitgeven aan subs
2) het wattage rond de 1500 houden, mogelijk iets meer
3) denken aan een enkele 15 of 18, maar twee lagere 12's of 15's kunnen werken
4) kan oplopen tot ongeveer 10ft^3 totaal ported
5) dagelijks muziekgebruik (veel verschillende muziek)
6) zal niet de hele tijd maximaal belast worden, maar wil iets dat heel luid kan worden als ik dat wil
7) in een '03 Explorer

Laat me weten of ik informatie ben vergeten te vermelden. Subs die ik heb bekeken zijn FI BL en Q, SSA Xcon, Sundown Z, 2 Sundown SA 15's en American Bass HD. Ik geloof dat Image Dynamics een nieuwe 15" IDMax uitbrengt, maar ik weet niet hoe lang ik daarop moet wachten. Ik heb ook wat eq'ing dat ik kan doen om hopelijk een redelijk vlakke respons te krijgen (lijkt me een groot deel van "SQ").

Dus dat zijn een paar subs die lijken te passen bij mijn behoeften van wat ik heb gelezen, maar ik volg car audio niet zo nauw als de meesten hier, dus ik wil graag andere suggesties bekijken. Bedankt!

#4 ·
Er was een tijdje geleden een subthread over budget, maar die is doodgebloed. Het zou leuk zijn om zoiets weer te zien. Ik heb 2 JLw6 10's, ik heb ze alleen maar gekregen omdat ze een zekere zaak waren, maar ik sterf van de zin om iets anders te proberen. Ik heb budgetvriendelijke 12's bekeken. De ssa dcon, re sex, infinity selectable ohm om er maar een paar te noemen. Ik ben blij met de w6's, maar iets nieuws is altijd leuk.

#8 ·
#13 ·
Ik blijf tegen mezelf zeggen om bij mijn JL's te blijven, maar ik vind de fi q's ook erg leuk. Er zijn er zoveel. Ik wou dat ik ze allemaal kon proberen.

De focals k2p, de fi q en de peerless xxls staan op mijn verlanglijstje.
Het lijkt erop dat de FI de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft, maar ik weet nog niet veel over die andere twee.

Als je er een kunt vinden, denk dan eens aan een jbl gti mkii 15. freaking zoete subs en je zou er een gebruikt exemplaar voor die prijs moeten kunnen vinden.

Dat, of ga voor de FI Q
Zijn ze gestopt met het maken van gti mkii's? Ik herinner me nu dat mensen er een tijdje geleden lovend over spraken, ik zal ze bekijken.

Ah ja Dayton... iets waar ik aan had moeten denken, aangezien ik vele jaren geleden een 15" DVC had lol. Ik vond die sub leuk, dus ik zal zeker hun hogere modellen bekijken.

Nogmaals bedankt jongens!

#11 ·
Ik heb ook goede dingen gehoord over de JBL subs. Ik zou ook graag de infinity 12.1's willen proberen. Ik vraag me af waarom ze daarmee gestopt zijn?

Ik wou dat ik dingen kon proberen, maar omdat ik in the middle of nowhere woon, moet ik het van recensies hebben. Daarom ben ik voor de JL's gegaan, zelfs mensen die ze haten, gebruiken ze als een benchmark voor vergelijking.

#16 ·
Ik vraag me af of ze NOS hebben?
Wie weet, misschien heeft Eric wat spullen bewaard... Het is het proberen waard om contact met hem op te nemen :) Kelvin

#18 ·
Dat is veel ruimte. Haal het meeste conusoppervlak dat je je kunt veroorloven. Twee 15's gemakkelijk, een enkele 18, of mogelijk twee 18's, afhankelijk van het merk. Sub omhoog, poort terug, zal waarschijnlijk de beste resultaten opleveren. Kijk in de SSA-winkel, echt alle subs daar zijn best goed. Kijk ook naar DC Audio en PSI. PSI kan je zo ongeveer alles bouwen wat je nodig hebt, maar is soms duurder. Ik heb nu DC's, maar ik wil de volgende keer PSI proberen.

Ik denk dat twee 15's beter zouden zijn, maar gezien je budget zou een 18" waarschijnlijk het beste zijn dat dat vermogen aankan. DC Level 4 18", SSA XCON 18", IA Death Row 18", Fi Q 18", PSI Platform 2 18" zitten allemaal in je budget. Nogmaals, als ik het was, zou ik liever twee 15's doen, en als je budget het toelaat, is dat waarschijnlijk de beste manier om te gaan. Ik ben fan van DC, dus als ik moest kiezen, zouden het 2 DC Level 3 15's zijn.

Dat gaat ervan uit dat dit budget de versterker niet omvatte.