DIYMobileAudio.com Car Stereo Forum banner

Chevy Cruze A-stijl constructie

17K views 44 replies 23 participants last post by  MB2008LTZ  
#1 · (Edited)
Ik ontmoette Mike voor het eerst ongeveer 5 jaar geleden op een car audio-evenement in Syracuse, waar hij zo vriendelijk was om me een demo van zijn truck te geven. Dit was toen ik nog heel nieuw was in deze hobby en vrijwel geen ervaring had met een goed klinkende auto (ik luister nog steeds naar het eerste nummer dat hij gebruikte om de truck te demonstreren). Ik vond het geweldig. Zijn truck, samen met een paar andere voertuigen die dag, maakte me verslaafd aan het streven naar een nauwkeurige weergave van muziek in een auto... wat ons hier brengt. Jaren later nam hij, een man die ik inmiddels bijna helemaal vergeten was, contact met me op om wat werk te doen in zijn Chevy Cruze. Hij heeft een complete Pioneer Stage 4 luidspreker- en head-unit-opstelling. Hij wilde gewoon dat ik de 2 5/8" midrange aan de A-stijlen toevoegde en ze in bijpassend zwart materiaal wikkelde, en de auto afstemde via de Pioneer P99RS die hij had geĂŻnstalleerd. Twee andere vereisten... de stijlen mogen de keuringsstickers niet blokkeren en moeten op dezelfde horizontale as als de tweeters worden gebouwd.

Helaas heb ik niet zo gedetailleerd foto's gemaakt na het maken van de baffles. Sorry :(

Image

Hier zijn de originele stijlen voordat er iets gedaan werd.

Image

Eerst en vooral... Baffles

Image

Perfect op maat gemaakt om rekening te houden met de afstand van de stof tussen de buitenrand van de luidsprekers en de buitenrand van de flush mounts (hieronder weergegeven). Na het maken van de flush mounts werd de achterkant van de baffle afgeschuind om een betere luchtstroom te bevorderen.

Image

Image

Image

Image

Image

Nadat de baffles waren gemaakt, heb ik de stijlen bijgesneden, het dashboard afgeplakt en een mal gemaakt.

Image

De mal werd bijgesneden en de baffles werden uitgelijnd met een laserpointer. Mike wilde dat ze op dezelfde as als de tweeters zouden staan, dus dit is wat we uiteindelijk kregen. Het werkte perfect. Nadat de eerste was uitgelijnd, heb ik naar beneden en over gemeten om te bepalen waar de laser op de tweede moest wijzen. Raak in de roos.

Image

Image

Zoals ik al zei, heb ik een paar foto's van sommige stappen gemist. Fleece werd op een bepaalde manier getrokken om deze vorm te bereiken. De vorm die ik koos, moest overeenkomen met de vorm/het ontwerp van de stoffen sierpanelen die de binnenkant van de auto omhullen. Het werd versterkt met glasmat en gladgestreken met carrosserievuller.

Image

Image

Zoals bij al mijn builds werden XT60-connectoren gebruikt voor snelle en probleemloze service. Schroefdraadinzetstukken en cilinderkopschroeven werden ook gebruikt om de mid aan de baffle te bevestigen, wat je hieronder kunt zien op de afgewerkte foto's...

Image

Alles ingepakt en klaar voor installatie.

Image

GeĂŻnstalleerd en klaar om af te stemmen! (opmerking, tijd voor een nieuw polarisatiefilter. Het maakt rare vlekken op het glas en de stof bij bepaalde filterhoeken :/ )

Image

Image

Image

Image

Na de installatie heb ik wat afstemming gedaan via de linker/rechter 31-bands grafische eq in de Pioneer P99RS. Ik heb er een paar ingesteld waaruit hij kan kiezen, aangezien de P99RS 5 eq-presets heeft. De metingen met het laagste volume zijn links en rechts. Ik heb ze zo goed op elkaar afgestemd dat ik nauwelijks kan zien dat er 2 metingen zijn en niet 1. De donkergroene meting is een basistune. Iets vlak na 180 Hz om hem een goede basis te geven. Ik heb dit ook gekopieerd naar presets 4 en 5, zodat hij mono eq-aanpassingen op beide kan doen om naar eigen smaak aan te passen. De rode meting waren een paar aanpassingen die ik naar mijn voorkeur met het oor heb gedaan. Over het algemeen klonk de auto fenomenaal en herinnerde me eraan wat er kan worden bereikt met een eenvoudige linker/rechter grafische eq. Bovendien zijn deze stijlen tot nu toe een van mijn favorieten. Nogmaals bedankt Mike!!

#4 ·
Echt mooi gedaan SkizeR en bedankt voor het delen van de foto's van het proces. Echt kwaliteitswerk.

Maar wat is er met de trapvormige grafiek in REW? Ik denk niet dat ik dat eerder heb gezien. Waarom heb je dat gedaan en is het gewoon een instelling? Gewoon nieuwsgierig.

Oh ja, welk merk/type materiaal heb je gebruikt om de pilaren te bekleden? Ziet er echt top uit!

#6 ·
Hangt af van de auto. Ik vergeet het onderdeelnummer uit de losse pols voor deze stof, maar ik heb een doos vol met verschillende boeken, pakketten, mappen, stalen, enz. enz. van verschillende soorten stoffen van verschillende leveranciers. Op deze manier kan ik in redelijkheid in wezen elke stof matchen waarmee ik ga werken. Deze had ik toevallig op voorraad (ik denk dat hij van een andere GM-auto kwam, wat kan verklaren waarom hij paste). Mike zag deze rol vinyl in mijn garage en zei: "ja, deze vind ik leuk, laten we deze gebruiken" voordat ik zelfs maar met mijn stalen weg kon om een match te krijgen. Ik denk dat hij een goed oog heeft :laugh:

#15 ·
#11 ·
Ik ontmoette Mike voor het eerst ongeveer 5 jaar geleden op een car audio-evenement in Syracuse, waar hij zo vriendelijk was om me een demo van zijn truck te geven. Dit was toen ik nog erg nieuw was in deze hobby en vrijwel geen ervaring had met een goed klinkende auto (ik luister nog steeds naar het eerste nummer dat hij gebruikte om de truck te demonstreren). Ik vond het geweldig. Zijn truck, samen met een paar andere voertuigen die dag, maakte dat ik me vastbeet in het streven naar een nauwkeurige weergave van muziek in een auto... wat ons hier brengt. Jaren later nam hij, een man die ik inmiddels bijna helemaal vergeten was, contact met me op om wat werk te doen in zijn Chevy Cruze. Hij heeft een complete Pioneer Stage 4 luidspreker- en head-unit setup. Hij wilde gewoon dat ik de 2 5/8" midrange aan de A-stijlen toevoegde en ze in bijpassend zwart materiaal wikkelde, en de auto afstemde via de Pioneer P99RS die hij installeerde. Twee andere vereisten... de stijlen mogen de keuringsstickers niet blokkeren en moeten op dezelfde horizontale as als de tweeters worden gebouwd.

Helaas heb ik niet zo gedetailleerd foto's gemaakt na het maken van de baffles. sorry :(

Image

Hier zijn de originele stijlen voordat er iets gedaan werd.

Image

Eerst en vooral... Baffles

Image

Perfect op maat gemaakt om rekening te houden met de afstand van de stof tussen de buitenrand van de luidsprekers en de buitenrand van de flush mounts (hieronder weergegeven). Na het maken van de flush mounts werd de achterkant van de baffle afgeschuind om een betere luchtstroom te bevorderen.

Image

Image

Image

Image

Image

Nadat de baffles waren gemaakt, heb ik de stijlen bijgesneden, het dashboard afgeplakt en een mal gemaakt.

Image

De mal werd bijgesneden en de baffles werden met een laserpointer gericht. Mike wilde dat ze op dezelfde as als de tweeters zouden staan, dus dit is wat we uiteindelijk kregen. Het werkte perfect. Nadat de eerste was gericht, heb ik naar beneden en over gemeten om te bepalen waar de laser op de tweede moest wijzen. Raak.

Image

Image

Zoals ik al zei, ik heb een paar foto's van een paar stappen gemist. Fleece werd op een bepaalde manier getrokken om deze vorm te bereiken. De vorm die ik koos, was om te passen bij de vorm/het ontwerp van de stoffen sierpanelen die rond de binnenkant van de auto wikkelen. Het werd versterkt met glasmat en gladgestreken met carrosserievuller.

Image

Image

Zoals bij al mijn builds werden XT60-connectoren gebruikt voor snelle en probleemloze service. Er werden ook schroefdraadinzetstukken en cilinderkopschroeven gebruikt om de mid aan de baffle te bevestigen, wat je hieronder op de afgewerkte foto's kunt zien...

Image

Alles ingepakt en klaar voor installatie.

Image

GeĂŻnstalleerd en klaar voor afstemming! (opmerking, tijd voor een nieuw polarisatiefilter. Het maakt rare vlekken op het glas en de stof bij bepaalde filterhoeken :/)

Image

Image

Image

Image

Na de installatie heb ik wat afstemming gedaan via de linker/rechter 31-bands grafische equalizer in de Pioneer P99RS. Ik heb er een paar ingesteld waar hij uit kan kiezen, aangezien de P99RS 5 eq-presets heeft. De metingen met het laagste volume zijn links en rechts. Ik heb ze zo goed op elkaar afgestemd dat ik nauwelijks kan zien dat er 2 metingen zijn en niet 1. De donkergroene meting is een basistune. Iets vlak na 180 Hz om hem een goede basis te geven. Ik heb dit ook gekopieerd naar presets 4 en 5, zodat hij mono eq-aanpassingen op beide kan doen om naar eigen smaak aan te passen. De rode meting was een paar aanpassingen die ik naar mijn voorkeur met mijn oren heb gedaan. Over het algemeen klonk de auto fenomenaal en herinnerde me eraan wat er kan worden bereikt met een eenvoudige links/rechts grafische eq. Bovendien zijn deze stijlen tot nu toe een van mijn favorieten. Nogmaals bedankt Mike!!

Image
Vraag over je curve, waarom zo'n bump in het middenbereik? Om de zang meer aanwezigheid te geven?

Verzonden vanaf mijn VS986 met Tapatalk

#12 ·
Vraag over je curve, waarom zo'n opwaartse piek in het middenbereik? Om aanwezigheid aan de zang toe te voegen?

Verzonden vanaf mijn VS986 met Tapatalk
Ik heb het gewoon op gehoor gedaan en het voor de lol gemeten.

Verzonden vanaf mijn VS988 met Tapatalk

#22 ·
Bedankt iedereen voor de positieve feedback, en een HEEL BIJZONDERE DANK AAN NICK voor het plaatsen van zulke prachtige stukken Audio Art in mijn auto. Het geluid is ongelooflijk, er is nu zoveel meer aanwezigheid in het middenbereik in vergelijking met alleen de mid-bass en tweeter. De combinatie van het P99rs-deck samen met de rest van de Pioneer Stage 4-luidsprekers (subs, mid-bass, midrange en tweeter) is gecombineerd om een volledig zalige sonische ervaring te creëren die gehoord moet worden om echt te waarderen. Nogmaals bedankt!

#24 ·
Mooi werk!

Ik vind de nieuwe pilaarkleur mooier dan de oude. Ziet er assertiever uit. :)
Bedankt

Moet alleen nog een volledige kleurverandering doen op de rest van het bruin/beige interieur en het zou er nog beter uitzien [emoji48]

#28 ·
Dat zijn een paar mooie pilaren.
Durf ik te vragen wat het zou kosten als iemand je een paar pilaren zou sturen om je magie op uit te voeren?
Zelfde auto "Chevy Cruze"

Rich.
Helaas, de manier waarop ik deze heb gemaakt, zou ik de auto hier nodig hebben.

#36 ·
Hoe bevallen die Pioneer stage 4 componenten je? Ik ben er nog steeds boos om dat ik een paar jaar geleden geen set heb gekocht. Is er een kans dat je een korte video kunt plaatsen van hoe de auto klinkt?
Het is niet mijn auto en hij is al lang weg en in PA met zijn eigenaar. En ik heb er snel aan gesleuteld en misschien 45 minuten naar geluisterd. Het klonk goed en ik was eerlijk gezegd verrast hoe goed het klonk met een basistune. Nog één ding, en ik kan het niet genoeg benadrukken... een video van een systeem is GEEN manier om een idee te krijgen van hoe het, of de apparatuur ervan klinkt. Ik herhaal, GEEN manier.

#38 ·
Wat omvat de rest van het systeem? Bronunit, dsp, subs, etc? Nogmaals bedankt en geweldig werk.
P99rs, old school planet audio versterkers (weet niet zeker welke modellen), pioneer stage 4 subs, woofers, mids en tweeters

#39 ·
Mooie pilaren, bro. Ik hou echt van de gedetailleerde vorm.

• Like
Reactions: SkizeR
#40 ·
Ik had afgelopen weekend de kans om deze auto persoonlijk te bekijken. Geweldig fabriekswerk van Nick aan deze pilaren. Het middenbereik van deze 062prs mids was gewoon belachelijk nauwkeurig en van een andere wereld dynamisch, zoals ik nog nooit eerder had gehoord. Ik wou dat ze nog steeds gemakkelijk verkrijgbaar waren voor een redelijke prijs.